Gå til innhold

Berhersker du Nynorsk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''jeg snakker norsk tegnspråk''

LOL - jeg tok den!

Her måtte jeg faktisk tenke litt før jeg skjønte hva du mente ;)

Vi sier faktisk "snakke tegnspråk" selv om mange mener at "å snakke" handler om å kommunisere ved hjelp av stemmen ;) Det høres liksom så rart ut å si at jeg "kan bruke tegnspråk"? ;)

Annonse

Annonse

Gjest Niccolina

Her måtte jeg faktisk tenke litt før jeg skjønte hva du mente ;)

Vi sier faktisk "snakke tegnspråk" selv om mange mener at "å snakke" handler om å kommunisere ved hjelp av stemmen ;) Det høres liksom så rart ut å si at jeg "kan bruke tegnspråk"? ;)

Jeg ville bare sagt "jeg kan tegnspråk"? :-)

Jeg ville bare sagt "jeg kan tegnspråk"? :-)

Sier nok også det, men føler allikevel at det er like naturlig å si "snakke" om tegnspråk. Sjekk NRK 1 sin nye programserie for døve og hørende, hver torsdag kl. 17.10. Diskusjonspanelet består av hørende og døve og alle snakker tegnspråk. Programmet heter "Snakkis" ;)

Dessuten har vi denne flotte boka for de som vil lære tegnspråk...Boka heter "La hendene snakke" ;) : http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1501521

Gjest Niccolina

Sier nok også det, men føler allikevel at det er like naturlig å si "snakke" om tegnspråk. Sjekk NRK 1 sin nye programserie for døve og hørende, hver torsdag kl. 17.10. Diskusjonspanelet består av hørende og døve og alle snakker tegnspråk. Programmet heter "Snakkis" ;)

Dessuten har vi denne flotte boka for de som vil lære tegnspråk...Boka heter "La hendene snakke" ;) : http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1501521

Er nok enig i det, var bare uvant. Men så er tegnspråk et sjeldent tema hos meg, da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...