Gå til innhold

Berhersker du Nynorsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her måtte jeg faktisk tenke litt før jeg skjønte hva du mente ;)

Vi sier faktisk "snakke tegnspråk" selv om mange mener at "å snakke" handler om å kommunisere ved hjelp av stemmen ;) Det høres liksom så rart ut å si at jeg "kan bruke tegnspråk"? ;)

Du har jammen rett! Jeg var ikke klar over at man sier "snakke tegnspråk". Jeg trodde det het "beherske" tegnspråk, jeg.

Skrevet

Du har jammen rett! Jeg var ikke klar over at man sier "snakke tegnspråk". Jeg trodde det het "beherske" tegnspråk, jeg.

Ikke så rart du trodde det egentlig. Vi har faktisk diskutert det i "døvesammenheng" også :) Begrepet "snakke" føler jeg har med munnbevegelser å gjøre, og en av de viktigste komponentene som må være med i tegnspråklig kommunikasjon er munnbevegelsene. Mange tror vi kun bruker hender og ansiktsuttrykk, men oral komponent (munnen) er minst like viktig ;)

Skrevet

Her måtte jeg faktisk tenke litt før jeg skjønte hva du mente ;)

Vi sier faktisk "snakke tegnspråk" selv om mange mener at "å snakke" handler om å kommunisere ved hjelp av stemmen ;) Det høres liksom så rart ut å si at jeg "kan bruke tegnspråk"? ;)

''Her måtte jeg faktisk tenke litt før jeg skjønte hva du mente ;)''

Samme her. :-) Har aldri tenkt på om det er riktig eller ikke riktig å si "snakke tegnspråk".

Skrevet

Ikke så rart du trodde det egentlig. Vi har faktisk diskutert det i "døvesammenheng" også :) Begrepet "snakke" føler jeg har med munnbevegelser å gjøre, og en av de viktigste komponentene som må være med i tegnspråklig kommunikasjon er munnbevegelsene. Mange tror vi kun bruker hender og ansiktsuttrykk, men oral komponent (munnen) er minst like viktig ;)

Jammen da har jeg lært noe nytt i dag også! Og klokka er jo slett ikke mange... Tusen takk!

Skrevet

''Her måtte jeg faktisk tenke litt før jeg skjønte hva du mente ;)''

Samme her. :-) Har aldri tenkt på om det er riktig eller ikke riktig å si "snakke tegnspråk".

Du er herved kåret til æresmedlem i Norges Døveforbund! :P

Skrevet

Jammen da har jeg lært noe nytt i dag også! Og klokka er jo slett ikke mange... Tusen takk!

Hehe, alt i orden ;)

Skrevet

Du er herved kåret til æresmedlem i Norges Døveforbund! :P

Takk for det, men vet ikke om det er fordi jeg er så prinsippiell eller bare sløv ;-) Stusset ihvertfall ikke over ordbruken ;-)

Skrevet

Takk for det, men vet ikke om det er fordi jeg er så prinsippiell eller bare sløv ;-) Stusset ihvertfall ikke over ordbruken ;-)

Vi satser på at du er prinsippiell :P

Gjest Shilapila
Skrevet

Nei jeg gjør ikke det siden jeg ikke har gått på skole i Norge. Imidlertid leser jeg nynorsk og synes spesielt dikt kan være vakre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...