Bella Dotte Skrevet 2. oktober 2011 Skrevet 2. oktober 2011 Her måtte jeg faktisk tenke litt før jeg skjønte hva du mente Vi sier faktisk "snakke tegnspråk" selv om mange mener at "å snakke" handler om å kommunisere ved hjelp av stemmen Det høres liksom så rart ut å si at jeg "kan bruke tegnspråk"? Du har jammen rett! Jeg var ikke klar over at man sier "snakke tegnspråk". Jeg trodde det het "beherske" tegnspråk, jeg. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. oktober 2011 Skrevet 2. oktober 2011 Du har jammen rett! Jeg var ikke klar over at man sier "snakke tegnspråk". Jeg trodde det het "beherske" tegnspråk, jeg. Ikke så rart du trodde det egentlig. Vi har faktisk diskutert det i "døvesammenheng" også Begrepet "snakke" føler jeg har med munnbevegelser å gjøre, og en av de viktigste komponentene som må være med i tegnspråklig kommunikasjon er munnbevegelsene. Mange tror vi kun bruker hender og ansiktsuttrykk, men oral komponent (munnen) er minst like viktig 0 Siter
morsan Skrevet 2. oktober 2011 Skrevet 2. oktober 2011 Her måtte jeg faktisk tenke litt før jeg skjønte hva du mente Vi sier faktisk "snakke tegnspråk" selv om mange mener at "å snakke" handler om å kommunisere ved hjelp av stemmen Det høres liksom så rart ut å si at jeg "kan bruke tegnspråk"? ''Her måtte jeg faktisk tenke litt før jeg skjønte hva du mente ;)'' Samme her. :-) Har aldri tenkt på om det er riktig eller ikke riktig å si "snakke tegnspråk". 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 2. oktober 2011 Skrevet 2. oktober 2011 Ikke så rart du trodde det egentlig. Vi har faktisk diskutert det i "døvesammenheng" også Begrepet "snakke" føler jeg har med munnbevegelser å gjøre, og en av de viktigste komponentene som må være med i tegnspråklig kommunikasjon er munnbevegelsene. Mange tror vi kun bruker hender og ansiktsuttrykk, men oral komponent (munnen) er minst like viktig Jammen da har jeg lært noe nytt i dag også! Og klokka er jo slett ikke mange... Tusen takk! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. oktober 2011 Skrevet 2. oktober 2011 ''Her måtte jeg faktisk tenke litt før jeg skjønte hva du mente ;)'' Samme her. :-) Har aldri tenkt på om det er riktig eller ikke riktig å si "snakke tegnspråk". Du er herved kåret til æresmedlem i Norges Døveforbund! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. oktober 2011 Skrevet 2. oktober 2011 Jammen da har jeg lært noe nytt i dag også! Og klokka er jo slett ikke mange... Tusen takk! Hehe, alt i orden 0 Siter
morsan Skrevet 2. oktober 2011 Skrevet 2. oktober 2011 Du er herved kåret til æresmedlem i Norges Døveforbund! Takk for det, men vet ikke om det er fordi jeg er så prinsippiell eller bare sløv ;-) Stusset ihvertfall ikke over ordbruken ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. oktober 2011 Skrevet 2. oktober 2011 Takk for det, men vet ikke om det er fordi jeg er så prinsippiell eller bare sløv ;-) Stusset ihvertfall ikke over ordbruken ;-) Vi satser på at du er prinsippiell 0 Siter
Gjest Shilapila Skrevet 2. oktober 2011 Skrevet 2. oktober 2011 Nei jeg gjør ikke det siden jeg ikke har gått på skole i Norge. Imidlertid leser jeg nynorsk og synes spesielt dikt kan være vakre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.