Gå til innhold

Navn til min nyfødte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det ville jeg kalt en hund, ikke en gutt...

Tror kanskje han kan bli mobbet??

Samtidig er det jo litt kult å kalle ham det...

PRøver liksom å tenke litt når jeg navngir mine barn,kan hun/han bli mobbet for navnet? Barn kan være ondskapsfulle..

Jeg tror mobbing på grunn av navn er i ferd med å dø ut. Innvandrerbarna heter mye merkelig, og helnorske foreldre kaller ungene de mest spinnville ting, så vi har vel gradvis vennet oss til at folk heter mye rart.

Det er dårlig råd og utseenderelaterte ting man mobbes for nå for tida, tror jeg.

Annonse

Jeg tror mobbing på grunn av navn er i ferd med å dø ut. Innvandrerbarna heter mye merkelig, og helnorske foreldre kaller ungene de mest spinnville ting, så vi har vel gradvis vennet oss til at folk heter mye rart.

Det er dårlig råd og utseenderelaterte ting man mobbes for nå for tida, tror jeg.

''og helnorske foreldre kaller ungene de mest spinnville ting, ''

Sanr nok! :-)

Husker forresten junior som liten begynte å le da han traff på en mann som het Bjørn. det var skikkelig rart, ja, omtrent som om han skulle ha hett Ugle eller Fisk! ;-) Alle de navnene i bhg som jeg ville ment var rare da jeg var liten, reagerte han overhodet ikke på.

At grensene for barnemishandling er litt høye i noen tilfeller. Stakkars unge. Alle de voksne MÅ poengtere det, samtlig arbeidskollegaer resten av livet vil nevne "The King" og alle ungene gneller om brannmann Sam.

Det er skikkelig slemt gjort mot et barn.

Gjest Elextra

Jeg synes det er litt kult!

Men skulle gutten vise seg å få komplekser av noe slag, kan et såpass spesielt navn være en belastning.

Synes også dere bør se litt an til etternavnet - synes hverken Elvis Hansen eller Elvis Norfjorbotten lyder særlig godt. Elvis Ulvang derimot... :-)

''og helnorske foreldre kaller ungene de mest spinnville ting, ''

Sanr nok! :-)

Husker forresten junior som liten begynte å le da han traff på en mann som het Bjørn. det var skikkelig rart, ja, omtrent som om han skulle ha hett Ugle eller Fisk! ;-) Alle de navnene i bhg som jeg ville ment var rare da jeg var liten, reagerte han overhodet ikke på.

Min sønn reagerte også med skrekkblandet fryd da han møtte en som het Bjørn. Først så han spørrende på meg, som om han mistenkte at dette bare var en spøk, men da det gikk opp for ham at det var sant stod han bare der og smilte fårete:) At vennene hans er fra Afghanistan, Kongo og Grünerløkka, og derfor heter de mest underlige ting, det er helt naturlig, hehe.

Men skulle gutten vise seg å få komplekser av noe slag, kan et såpass spesielt navn være en belastning.

Synes også dere bør se litt an til etternavnet - synes hverken Elvis Hansen eller Elvis Norfjorbotten lyder særlig godt. Elvis Ulvang derimot... :-)

Jeg synes Elvis Pedersen er en ganske sjarmerende kombinasjon:)

Per Elvis Granberg!

(riktignok ikke fra fødselen av...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...