Gå til innhold

Jeg tar sorgene på forskudd

Anbefalte innlegg

Gjest endagavgangen
Skrevet

Derfor er jeg nesten alltid litt bekymret og sjelden ordentlig glad. Skulle ønske det var noe som ga seg meg alderen. Men det virker som jeg skal leve med denne følelsen resten av livet.

Gjest anbefales
Skrevet

Les boken Pippi Power. Den hjalp meg mye!

Litt livshjelp :o)

Gjest endagavgangen
Skrevet

Les boken Pippi Power. Den hjalp meg mye!

Litt livshjelp :o)

Takk for tipset. Da er boken bestilt. :-)

Gjest bestiller den også
Skrevet

Takk for tipset. Da er boken bestilt. :-)

Tror jammen jeg skal bestille den jeg også. Har av og til tendens til å ta sorger på forskudd. Og jeg har en konstant uro i kroppen fordi jeg ikke takler jobben jeg har så godt. Nå har jeg leita 1/2 etter ny uten å få napp, og selvtilliten daler i takt med antall avslag.

Gjest ambrose
Skrevet

Forsøk dette?

''1. Tanker kommer hele tiden hos alle. Du bestemmer hvilke tanker du skal bry deg om og hvilke du skal la passere forbi.

2. Det finnes to typer farer: Tenkte farer og virkelige farer. Hva er det du har med å gjøre her?

3. Du kan bestemme deg for når du vil bekymre deg og hvor lang tid du mener du bør avsette til dette hver dag. Det høres ut som om du har mange bekymringer, så jeg tror du trenger 30 minutter i døgnet. Bestem deg for når dette skal gjøres. Mange synes det er lurt å få det unnagjort like etter middagen, feks 16.30 -17.00. Husk å gjøre det skikkelig, og skulk ikke unna. Du må gjennomføre det hver dag, slik at bekymringen tas på alvor. Bekymringer som dukker opp på andre tider nedskrives i en bekymringshuskebok og tas frem i denne halvtimen. Husk å bekymre deg for alle punktene du har notert.

Ved å gjøre unna bekymring på dagtid, kan du om natten bare notere stikkord som du ferdigbekymrer neste dag. Så kan du heller sove om natten og ha det fint resten av dagen.''

Gjest bokjakt
Skrevet

Tror jammen jeg skal bestille den jeg også. Har av og til tendens til å ta sorger på forskudd. Og jeg har en konstant uro i kroppen fordi jeg ikke takler jobben jeg har så godt. Nå har jeg leita 1/2 etter ny uten å få napp, og selvtilliten daler i takt med antall avslag.

Skal leses her også.

Gjest Tro det verste og håp det beste
Skrevet

Det er vel ikke alltid så dumt å ta sorgene på forskudd? Blir du ikke glad når du tar feil av sorgene?

Fordelen med å ta sorgene på forskudd er jo nettopp at en ikke vil blir like skuffet om det skulle vise seg å ende dårlig. Og desto mer positivt overasket og glad om det skulle ende godt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...