Gå til innhold

Studenter som lever fra hånd til munn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du sa det bedre enn meg. Hensikten med innlegget var å belyse om 13.600 kr er en sum som er riktig i forhold til gjennomsnittet studenter må klare seg på i dag. Jeg tror at mange har langt mindre å rutte med.

Jeg tror de fleste har en jobb i tillegg. Slik at jeg vil tro at de fleste studenter ligger rundt den summen. Om de ikke jobber er jo det et valg de tar.

Skrevet

Jeg tror de fleste har en jobb i tillegg. Slik at jeg vil tro at de fleste studenter ligger rundt den summen. Om de ikke jobber er jo det et valg de tar.

''Jeg tror de fleste har en jobb i tillegg. Slik at jeg vil tro at de fleste studenter ligger rundt den summen. Om de ikke jobber er jo det et valg de tar.''

Det er ikke slik at alle studenter klarer universitets- eller høyskolestudier + jobb (utenom ferier). For mange er de 30-40 timene i uka et slikt studie kan kreve mer enn nok.

Gjest Annve igjen
Skrevet

''...hvor tar de tallene fra?''

Det står klart og tydelig i kursiv i avsnittet som starter med "Forutsetninger" rett under tallene. Med linker til statistikken de har brukt.

Ja det forklarer hvor tallet kom fra, jeg så det ikke med en gang. Det er sikkert riktig at det er gjennomsnittet for de som arbeider ved siden av.

Skrevet

Det fatter og begriper jeg heller ikke. Og 7500 kr til forbruk per måned??? Jeg bruker ikke selv 7500 kr på forbruk per måned når de faste utgiftene er betalt, og jeg har to barn.

Skrevet

Det fatter og begriper jeg heller ikke. Og 7500 kr til forbruk per måned??? Jeg bruker ikke selv 7500 kr på forbruk per måned når de faste utgiftene er betalt, og jeg har to barn.

Hei

Ja det var det jeg lurte på også. Om dette tallet var representativt for dagens studenter.

Det er sikkert mulig å komme opp i en slik inntekt med arbeid ved siden av studiene, og mer også kanskje, men poenget var at jeg synes denne summen var høy i forhold til hva jeg tror de fleste av dagens studenter har å rutte med.

Det er slett ikke alle som klarer et krevende studie og samtidig ha arbeid ved siden av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...