Gå til innhold

Apropos allergier og omfattende regler...

Anbefalte innlegg

et kneipbrød koster 6kroner. Vil det bli noen stor økonomisk utgift å bruke det brødet som nistemat?

Hvis man skal unngå alt som har spor av nøtter, synes jeg det blir omfattende. Men å skulle droppe nøttebrødet til nistemat synes jeg er det greit kompromiss.

Ja, det er ikke noe stort problem - om det er slik at det er snakk om den grad av allergi.

Barna mine får ikke kneippbrød, men vi skal nok ta oss råd til noen butikk-kjøpte grovbrød. Akkurat de er billigere enn brødet jeg baker, så det handler mer om at jeg helst ikke vil at de skal spise tilsetningstoffer og sukker hver dag ;) (Bor i England, mange brødtyper her har en veldig suspekt ingrediensliste).

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

22

• nitty-gritty

22

• Spenol(1)

11

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

Det virker ikke strengt nødvendig når det er informert gjennom en setning på et nyhetsbrev som de færreste leser i detalj.

Kanskje de starter i det små bare for å forberede barn og voksne på forbudet?

Det kommer nok flere utdypende brev etterhvert vil jeg tro.i begynnelsen må de jo prøve seg frem.

Kanskje de starter i det små bare for å forberede barn og voksne på forbudet?

Det kommer nok flere utdypende brev etterhvert vil jeg tro.i begynnelsen må de jo prøve seg frem.

Ja, kanskje det er slik. Jeg liker best å ha klarhet i ting, jeg, så jeg skal spørre litt i morgen, siden jeg allikevel skal besøke skolen i forbindelse med et opplegg rundt sønnen min.

Ja, kanskje det er slik. Jeg liker best å ha klarhet i ting, jeg, så jeg skal spørre litt i morgen, siden jeg allikevel skal besøke skolen i forbindelse med et opplegg rundt sønnen min.

Hei,

Det der kan være vanskelig i Storbritannia, fordi de kan tolke det som at du stiller spørsmål med "alt", og ikke vil samarbeide om noe som helst. (Det er litt som å stille spørsmål ved sikkerhetstiltakene på flyplasser - det blir lett tabu.)

Jeg ville vært veldig forståelsesfull, og så kanskje spurt om det er noen nøtter som er verre enn andre. Og så gå videre derfra.

Med vennlig hilsen

Ja, det er ikke noe stort problem - om det er slik at det er snakk om den grad av allergi.

Barna mine får ikke kneippbrød, men vi skal nok ta oss råd til noen butikk-kjøpte grovbrød. Akkurat de er billigere enn brødet jeg baker, så det handler mer om at jeg helst ikke vil at de skal spise tilsetningstoffer og sukker hver dag ;) (Bor i England, mange brødtyper her har en veldig suspekt ingrediensliste).

Er dere veggiser, siden dere bruker nøttemel så mye ?

Hei,

Det der kan være vanskelig i Storbritannia, fordi de kan tolke det som at du stiller spørsmål med "alt", og ikke vil samarbeide om noe som helst. (Det er litt som å stille spørsmål ved sikkerhetstiltakene på flyplasser - det blir lett tabu.)

Jeg ville vært veldig forståelsesfull, og så kanskje spurt om det er noen nøtter som er verre enn andre. Og så gå videre derfra.

Med vennlig hilsen

Takk for verdifullt tips, Sør :)

Annonse

Og når Storbritannia erklærer Norge krig senere i uken, "we'll know who to blame". :-)

Med vennlig hilsen

Haha :) Så langt synes de jeg er "sjarmerende rett-fram" og påpeker hvordan jeg alltid framstår så "personlig". Jeg tror det er dårlig skjult kritikk ;)

Haha :) Så langt synes de jeg er "sjarmerende rett-fram" og påpeker hvordan jeg alltid framstår så "personlig". Jeg tror det er dårlig skjult kritikk ;)

Du mangler "stiff upper lip", og så snakker du trolig med folk du ikke formelt har blitt introdusert for!

:erfaren:

Med vennlig hilsen

Alvorlig nøtteallergi er faktisk utrolig skummelt. Bittesmå partikler av nøtter i lufta kan være potensielt dødelig for en som lider av slik allergi. Jeg tviler på at skolen hadde gitt denne beskjeden om det ikke virkelig var alvor.

Det er enormt mange matvarer som kan inneholde nøtter. Hvis det bare var nøtter som snacs så hadde jeg ikke hatt noe problemer med å akseptere det. At en ikke trenger å bake i nøttemel er også et akseptablt kompromiss.

Men hva med alle brødtyper som har, eller kan inneholde nøtter. Må de holde seg til loff eller en bestemt brødtype.

Et barn som er hyperallergisk kan ha behov for et eget (klasse)rom i perioder hvor allergien er svært sterk. Da kan heller utvalgte elever komme til det klasserommet og ha undervisningen sammen med det barnet.

Jeg forutsetter her at allergien til tider er ekstrem.

Nå vet ikke jeg hvordan det er i england som denne saken gjelder som jeg forstår.

Menn i norge er det ikke noe problem å finne brød som ikke inneholder nøtter. Jeg har selv en sønn med svært kraftig peanøttallergi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...