Gå til innhold

Allergisk mot veggene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siste månedene vært plaget med utslett som kommer og går, spesielt i ansiktet. Jeg trodde det kom av en medisin som jeg nå har sluttet på, men utslettet er tilbake. Det eneste "nye" i livet mitt siden utslettet kom første gang er veggene på stua. Det er trepanel og ferdigmalt. Er der noe spesielt "giftige" stoffer på slikt?

Gjest frusirianne
Skrevet

Det er fult mulig å reagere på trepanelet, men jeg vet jo ikke om det er det du gjør.

Nytt treverk, maling og beis, gasser ganske mye når det er nytt.

Er du overfølsom for dette kan det gi allergiske reaksjoner.

Det er mest vanlig med reaksjoner på hud og slimhinner, munn, hals og lunger. Men også hodepine, muskelverk er vanlige.

Det er ofte rene detektiv arbeidet å finne årsaken til allergier.

Skrevet

Det er fult mulig å reagere på trepanelet, men jeg vet jo ikke om det er det du gjør.

Nytt treverk, maling og beis, gasser ganske mye når det er nytt.

Er du overfølsom for dette kan det gi allergiske reaksjoner.

Det er mest vanlig med reaksjoner på hud og slimhinner, munn, hals og lunger. Men også hodepine, muskelverk er vanlige.

Det er ofte rene detektiv arbeidet å finne årsaken til allergier.

Har malt hele huset inne og ute uten å ha reagert på dette. Er så kjipt å ikke funne ut hvorfor jeg får utslett. Har hatt flere kortisonkurer siste ukene, og kan ikke fortsette med det i all elvighet. Blir litt drastisk å ta ned igjen de fine veggene da :-/

Skrevet

Det kan bokstavelig talt sitte mye dritt i veggene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...