Gå til innhold

Fremmed mann på døren om kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kl er 2130. Jeg er endelig alene og har huset for meg selv. Hadde akkurat fått på meg pysjen og skulle til og krype opp i sofaen med en kopp Grønn te og en god bok, da det plutselig ringte på døren.

Heldigvis har jeg kikkehull i døra og kan se hvem som ringer på. Så der sto en dresskledd mann med identitetsskilt og bestemte meg for å ikke lukke opp, siden jeg ikke kjente ham. Irriterte meg over at jeg ikke hadde låst ytterdøra, for det kan registreres på utsiden. Mannen ringte derfor på en gang til og banket enn gang. Siden han ikke ga seg tenkte jeg det kunne være folk fra NRK-lissensen eller noe viktig Så jeg hoppet i det og åpnet.

Det visste seg å være en selger! Kl 2130 om kvelden, ville han selge meg en spesiell type støvsuger!! Og attpåtil ville han inn for å se min gamle støvsuger for å se om den var "god nok"?!? Jeg er måløs!!

Skrevet

Kan han ha vært en robot?

Hahaha! Du er muligens inne på noe der. Han snakket ihvertfall som en! B-)

Skrevet

*hehe* Når skulle han kommet da? Det passer jo aldri at dørselgere kommer og jeg tipper han holder på til klokka nærmer seg 22.

Før kl. 16 er jo de fleste på jobb, fra 16-18 er det middagstid, fra 18-19 er det barne-tv og fra 19-20 leggetid for barnefamilier i alle fall. Og etter det vil vi helst være i fred. ;o)

Kan ikke huske sist jeg hadde en selger på døren. Heldigvis.

Gjest Elextra
Skrevet

*hehe* Når skulle han kommet da? Det passer jo aldri at dørselgere kommer og jeg tipper han holder på til klokka nærmer seg 22.

Før kl. 16 er jo de fleste på jobb, fra 16-18 er det middagstid, fra 18-19 er det barne-tv og fra 19-20 leggetid for barnefamilier i alle fall. Og etter det vil vi helst være i fred. ;o)

Kan ikke huske sist jeg hadde en selger på døren. Heldigvis.

''fra 18-19 er det barne-tv''

Ja, da er jo foreldre travelt opptatt :P

(førøvrig enig i at det ALDRI passer med dørselgere)

Gjest Modern77
Skrevet

Åpne aldri for fremmede :)

Fikk besøk av en selger vi og på kvelden,

boligalarm solgte han :) og vi bet på...

Skrevet

Kom på: Vi fikk besøk av en alarmselger. Han var heldig for vi hadde dagen før blitt enige om å anskaffe en slik.

Derfor var vi lett bytte for ham, og signerte avtale.

Klokka var over 21, og han ble sittende og skravle _om seg selv_ i et par timer til.

(eks)mannen min måtte til slutt høflig be ham om å gå.

Selgere altså! ;-)

Skrevet

Fyren må mangle sosiale antenner når han tror at dette tidspunktet er det beste til å selge på!

Skrevet

''fra 18-19 er det barne-tv''

Ja, da er jo foreldre travelt opptatt :P

(førøvrig enig i at det ALDRI passer med dørselgere)

''Ja, da er jo foreldre travelt opptatt :P''

Ihvertfall opptatt med å nyte friheten? ;-)

Skrevet

Kom på: Vi fikk besøk av en alarmselger. Han var heldig for vi hadde dagen før blitt enige om å anskaffe en slik.

Derfor var vi lett bytte for ham, og signerte avtale.

Klokka var over 21, og han ble sittende og skravle _om seg selv_ i et par timer til.

(eks)mannen min måtte til slutt høflig be ham om å gå.

Selgere altså! ;-)

LOL, har opplevd et par ganger å stå med åpen taxidør etter å ha betalt og vente høflig på at drosjesjåføren skal bli ferdig med monologen sin, men ikke noe i nærheten av det der :-)

Husker forresten en kollega beklaget seg over en alarmselger som kom på døra like før påske et år, hvorpå kollegaen min meget bestemt hadde avvist han og sagt at de ikke ville ha alarm.

Da kunne jeg ikke dy meg, så jeg sa: "Han skulle ikke selge alarmer han, vet du. Ha skulle bare sjekke ut hvem i nabolaget som ikke har alarm nå før påskeferien."

*ond* Kollegaens skremte blikk var verdt det hele ;-)

Gjest mulig forbryter?
Skrevet

Det høres faktisk mer ut som en kriminell. Det er registrert flere slike, som finner et påskudd til å komme inn (feks sjekke om støvsugeren er bra nok, om det er feil i det elektriske anlegget el.l) og som så robber deg. Det er klassisk framgangsmåte!

Må ikke finne på å slippe inn slike nei!

Om det var selger eller ikke, jeg ville faktisk sett rett på ham og sagt at han har ikke noe på min dør å gjøre, og hvis ikke han kommer seg unna straks innen jeg har talt til ti, så ringer jeg polisen!

Skrevet

''Ja, da er jo foreldre travelt opptatt :P''

Ihvertfall opptatt med å nyte friheten? ;-)

Middagslur på sofaen. "Skal vi se Barne-tv sammen?"

Datra har dessverre slutta å se på. Mine 40 minutter med middagslur er en saga blott. ;)

Skrevet

Middagslur på sofaen. "Skal vi se Barne-tv sammen?"

Datra har dessverre slutta å se på. Mine 40 minutter med middagslur er en saga blott. ;)

Ja, her er det flere år siden noen så barne-tv, og det er nesten slutt på å se tv sammen med mor og far også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...