Gå til innhold

Stuegardiner

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

MÅ de rekke helt ned til gulvet? Har endelig funnet gardiner jeg har lyst på, men de er bare 215 cm lange. Da vil de ende ca 10 cm fra gulvet. Blir det rart?

Fortsetter under...

Gjest Modern77
Skrevet

Går helt fint! Alternativt kan du sy på en bordekant da om du absolutt vil ha de helt ned til gulvet, men jeg syns det er en fordel at de ikke går helt ned, tenk alt støvet de samler, spesielt ser du det hvis de er lyse, blir mørke nederst etterhvert...

candyqueen_83
Skrevet

Går helt fint! Alternativt kan du sy på en bordekant da om du absolutt vil ha de helt ned til gulvet, men jeg syns det er en fordel at de ikke går helt ned, tenk alt støvet de samler, spesielt ser du det hvis de er lyse, blir mørke nederst etterhvert...

Jeg tror ikke det blir fint med en ekstra kant på dem. Er et ganske grovt og tykt stoff. Har tenkt tanken på hvor mye dritt de kommer til å trekke til seg om de subber i gulvet ja. Vi har jo hund så blir jo litt bøss.

Får håpe det blir fint da :o)

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg har ikke stuegardiner som går til gulvet. Kjøper jeg gardiner som er så lange a de rekker i gulvet så legger jeg dem opp. Jeg syns det er greit at de ikke subber i gulvet, og samler støv og hundehår.

Har aldri tenkt tanken på at det er rart.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har ikke stuegardiner som går til gulvet. Kjøper jeg gardiner som er så lange a de rekker i gulvet så legger jeg dem opp. Jeg syns det er greit at de ikke subber i gulvet, og samler støv og hundehår.

Har aldri tenkt tanken på at det er rart.

Men er de såpass korte at det er 10-15 cm ned til gulvet? Eller er de bare et par cm over?

Det stod 215 cm på dem, men jeg er litt usikker på om det er med eller uten rynkebåndet på 7 cm. Det må jeg høre om. Er det med er saken grei hvertfall :o)

Skrevet

Jeg syntes det så merkelig ut når mine vanligvis 1 cm over gulvet krympet i vask med 2-3 cm, men det er vel en smaksak kanskje?

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syntes det så merkelig ut når mine vanligvis 1 cm over gulvet krympet i vask med 2-3 cm, men det er vel en smaksak kanskje?

Det er det jeg er litt redd for. At det vil se rart ut. Men jeg skal sjekke om lengden er med eller uten rynkebånd. Håper det er uten ;O)

Gjest Tatjana
Skrevet

Men er de såpass korte at det er 10-15 cm ned til gulvet? Eller er de bare et par cm over?

Det stod 215 cm på dem, men jeg er litt usikker på om det er med eller uten rynkebåndet på 7 cm. Det må jeg høre om. Er det med er saken grei hvertfall :o)

De jeg har oppe nå slutter ca 30 cm over gulvet. Jeg tror ikke jeg har noen som går så langt ned at de slutter 1-2 cm over gulvet, 15-20 cm er nok minsteavstand.

Jeg kan ikke huske at jeg noen ganghar lagt merke til hvor lange gardiner andre mennesker har når jeg har besøkt folk. Og aldri har noen kommentert mine heller. Så heng opp dine gardiner og smil til verden :-).

Skrevet

Dersom du synes det blir rart, er det kanskje en ide å henge de lenger opp. Dersom de kommer 25-30 cm over gulvet ser det kanskje ikke så for kort ut...

candyqueen_83
Skrevet

Dersom du synes det blir rart, er det kanskje en ide å henge de lenger opp. Dersom de kommer 25-30 cm over gulvet ser det kanskje ikke så for kort ut...

Vi skal henge opp skinner, så det er mulig å henge dem i taket. Da blir det 10 cm høyere opp. Men jeg vet ikke om det blir enda rarere.

Jeg skal måle og sjekke litt til, så får jeg enten bare ta sjansen eller titte etter noen andre igjen. Men det er jo typisk da når man endelig finner noe man liker :o)

Skrevet

Vi skal henge opp skinner, så det er mulig å henge dem i taket. Da blir det 10 cm høyere opp. Men jeg vet ikke om det blir enda rarere.

Jeg skal måle og sjekke litt til, så får jeg enten bare ta sjansen eller titte etter noen andre igjen. Men det er jo typisk da når man endelig finner noe man liker :o)

Tror de har veldig lange gardiner på IKEA. Jeg liker at de går helt ned i gulvet. Men så har vi også vinduer/verandadør som går helt ned i gulvet.

candyqueen_83
Skrevet

Tror de har veldig lange gardiner på IKEA. Jeg liker at de går helt ned i gulvet. Men så har vi også vinduer/verandadør som går helt ned i gulvet.

Det finnes hundrevis av lange gardiner, men jeg har ikke funnet noen jeg har likt :o)

Annonse

Skrevet

Det finnes hundrevis av lange gardiner, men jeg har ikke funnet noen jeg har likt :o)

Stoff og Stil syr gardiner for deg om du finner noe stoff du liker der. Det var heller ikke veldig dyrt å få de sydd syntes jeg.

candyqueen_83
Skrevet

Stoff og Stil syr gardiner for deg om du finner noe stoff du liker der. Det var heller ikke veldig dyrt å få de sydd syntes jeg.

Nei, det er ikke så veldig dyrt. Jeg har bare ikke likt så mange stoffer, eller ferdigsydde gardiner jeg har sett. Men disse falt jeg pladask for. På Maxbo av alle ting ;O)

Skrevet

Fant ikke så mye der :o( Jeg må nok dra tilbake til butikken, og be dem måle opp gardina og se om det evt er et stykke nederst som kan brettes ut eller noe sånt.

??

Det står da masse her om hvor lange gardiner bør være?

''Gardiner ser mest imponerende ut, når de henger ned til gulvet – enten de rekker

til gulvet eller faller sjenerøst på det.

Det siste betyr at du må arrangere gardinene hver gang de er dratt for eller dratt

fra, ellers ser de rotete ut.

En stoffdekket lekte med skinne ser velsittende og smart ut når gardinene rekker

ned til gulvet.

Hvis det ikke er plass til lange gardiner, anbefaler vi å bruke liftgardin istedenfor.

Gardiner som bare rekke vindusbrettet har sjelden nok innvirkning på

interiørdesignet. Uansett, det finnes unntak, når det er mer praktisk med korte

gardiner. Med tanke på detaljer, kan de være meget attraktive.

Gardiner som henger til vindusbrettet kan være satt inn i vinduskarmen eller festet

på utsiden. De som henger på utsiden bør henge 10-15cm nedenfor vindusbrettet.Slik unngår de å slippe inn lys eller trekk.''

candyqueen_83
Skrevet

??

Det står da masse her om hvor lange gardiner bør være?

''Gardiner ser mest imponerende ut, når de henger ned til gulvet – enten de rekker

til gulvet eller faller sjenerøst på det.

Det siste betyr at du må arrangere gardinene hver gang de er dratt for eller dratt

fra, ellers ser de rotete ut.

En stoffdekket lekte med skinne ser velsittende og smart ut når gardinene rekker

ned til gulvet.

Hvis det ikke er plass til lange gardiner, anbefaler vi å bruke liftgardin istedenfor.

Gardiner som bare rekke vindusbrettet har sjelden nok innvirkning på

interiørdesignet. Uansett, det finnes unntak, når det er mer praktisk med korte

gardiner. Med tanke på detaljer, kan de være meget attraktive.

Gardiner som henger til vindusbrettet kan være satt inn i vinduskarmen eller festet

på utsiden. De som henger på utsiden bør henge 10-15cm nedenfor vindusbrettet.Slik unngår de å slippe inn lys eller trekk.''

Der står det at gardiner bør rekke ned til gulvet eller lenger for å ha innvirkning på interiørdesignet. Altså, jeg er ikke så veldig opptatt av design eller noe, jeg bare lurer på om det blir veldig rart om de rekker 10-15 cm over gulvet. Eller om noen vet om gardinene blir målt med eller uten rynkebåndet.

Skrevet

Der står det at gardiner bør rekke ned til gulvet eller lenger for å ha innvirkning på interiørdesignet. Altså, jeg er ikke så veldig opptatt av design eller noe, jeg bare lurer på om det blir veldig rart om de rekker 10-15 cm over gulvet. Eller om noen vet om gardinene blir målt med eller uten rynkebåndet.

Jeg tolker det slik som at hvis de ikke er lange, så bør:

''Gardiner som henger til vindusbrettet kan være satt inn i vinduskarmen eller festet på utsiden. De som henger på utsiden bør henge 10-15cm nedenfor vindusbrettet.Slik unngår de å slippe inn lys eller trekk.''

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tolker det slik som at hvis de ikke er lange, så bør:

''Gardiner som henger til vindusbrettet kan være satt inn i vinduskarmen eller festet på utsiden. De som henger på utsiden bør henge 10-15cm nedenfor vindusbrettet.Slik unngår de å slippe inn lys eller trekk.''

Hvis de skal henge 10 cm nedenfor det store stuevinduet tror jeg det vil se dummere ut enn om de er 10 cm opp fra gulvet egentlig. Men jeg får vel bare titte enda mer for å finne noen på 220 ;O)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...