Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

de der var da ikke like...

Let fram brillene dine, brilleslangen!

brilleslangen
Skrevet

Let fram brillene dine, brilleslangen!

har dem på hele tiden jeg... så jeg ser godt nok... Og jeg synes faktisk fortsatt ikke fantomtegningen og han reporteren var så like... Det blir som med asiatere det. De kan ha like trekk fordi de er av samme folkeslag, men de ligner ikke på hverandre for det... Noen av oss bare synes det fordi vi ikke er vant til å se forskjellene. Og det finnes sikkert mange hundre tusen mennesker som har likhetstrekk med den fantomtegningen uten at de nødvendigvis ligner...

Skrevet

har dem på hele tiden jeg... så jeg ser godt nok... Og jeg synes faktisk fortsatt ikke fantomtegningen og han reporteren var så like... Det blir som med asiatere det. De kan ha like trekk fordi de er av samme folkeslag, men de ligner ikke på hverandre for det... Noen av oss bare synes det fordi vi ikke er vant til å se forskjellene. Og det finnes sikkert mange hundre tusen mennesker som har likhetstrekk med den fantomtegningen uten at de nødvendigvis ligner...

Jeg vet om flere som ligner på fantomtegningen av Palems morder, herunder en kvinne!

Ingen av disse er verken asiatere eller afrikanere.

Skrevet

Palmes morder, skulle det stå

Skrevet

Jeg vet om flere som ligner på fantomtegningen av Palems morder, herunder en kvinne!

Hmmm... Palems morder høres spennende ut. Er det en krim?

Useriøs godnatt-hilsen fra

Skrevet

Hmmm... Palems morder høres spennende ut. Er det en krim?

Useriøs godnatt-hilsen fra

Det er oppfølgeren til "Mordene i Salem" ;-)

God natt!

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg syns ikke de var så like. Nesene er veldig ulike, og voldtektsmannen har innsunkne kinn mens reporteren har runde kinn.

Jeg ser at dette kunne vært morsomt, men da burde likheten vert større.

brilleslangen
Skrevet

Ja nettopp.. Det er mange som kan ha likhetstrekk... :-) Men alle de som har det ligner da ikke nødvendigvis på hverandre for det.

Nåt det gjelder likhetstrekk folkegrupper imellom så synes sikkert en asiater som aldri har sett en skandinaver før at vi skandinavere er kliss like... Like mye som jeg syntes asiatere så kliss like ut alle sammen før. (men ikke nå lenger.. det har sammenheng med hva man ser)

Skrevet

Ja nettopp.. Det er mange som kan ha likhetstrekk... :-) Men alle de som har det ligner da ikke nødvendigvis på hverandre for det.

Nåt det gjelder likhetstrekk folkegrupper imellom så synes sikkert en asiater som aldri har sett en skandinaver før at vi skandinavere er kliss like... Like mye som jeg syntes asiatere så kliss like ut alle sammen før. (men ikke nå lenger.. det har sammenheng med hva man ser)

Men jeg er ikke enig med deg i at dette er et tilfelle av "folk fra samme 'rase' ser alltid så like ut". Jeg synes disse to ser mer enn like ut som personer til å se det morsomme i det.

Skrevet

Jeg syns ikke de var så like. Nesene er veldig ulike, og voldtektsmannen har innsunkne kinn mens reporteren har runde kinn.

Jeg ser at dette kunne vært morsomt, men da burde likheten vert større.

Sånn er det med mange tråder om "skilt fra fødselen" her inen også - noen kan synes at A og B er veldig like, mens andre ikke ser likheten i det hele tatt. Man ser forskjellige ting.

Jeg er enig i at kinnene er rundere på nyhetsoppleseren, men ellers: Frisyre, bart, øyne, tildels bryn og nese.

Skrevet

''Det blir som med asiatere det. De kan ha like trekk fordi de er av samme folkeslag, men de ligner ikke på hverandre for det... Noen av oss bare synes det fordi vi ikke er vant til å se forskjellene. ''

Tja, nå vet du jo strengt tatt ikke hvilke "folkeslag" vi som skriver her inne tilhører, du bare antar noe fordi vi skriver på norsk. Selv er jeg veldig vant til å se svarte mennesker, for eksempel, og jeg ser absolutt likheten morsan synes er morsom her - og det er altså ikke fordi "alle ligner på hverandre".

:)

Gjest Hulderen
Skrevet

Sånn er det med mange tråder om "skilt fra fødselen" her inen også - noen kan synes at A og B er veldig like, mens andre ikke ser likheten i det hele tatt. Man ser forskjellige ting.

Jeg er enig i at kinnene er rundere på nyhetsoppleseren, men ellers: Frisyre, bart, øyne, tildels bryn og nese.

Ja, enig i det, man ser ulike ting. Det kan virke som om jeg lette etter ulikheter siden det var de jeg ramset opp. Men da jeg først så bildet, tok jeg ikke poenget i det hele tatt. Etter at jeg hadde lest et av de andre svarene, forstod jeg at nyhetsoppleseren skulle ligne, og måtte gå tilbake til bildet og studere det grundig før jeg fant noen likheter. Så det er vel noe med hva man biter seg merke i.

Noen barn kan jeg med en gang se at ligner sine foreldre, mens med andre ser jeg knapt at de er i slekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...