Gå til innhold

Bestille krans

Gjest Uerfaren med dette

Anbefalte innlegg

Gjest Uerfaren med dette
Skrevet

Mor til en nær barndomsvenninne er død. Jeg kan dessverre ikke komme i begravlesen da jeg nå har brukt opp alle feriedager for i år og har også brukt opp avspaseringsdagene nå i høstferien. Jeg må ta fri i hele 2 dager for å være med i begravelsen. Jeg må da søke om permisjon uten lønn.

Jeg tenkte jeg skulle bestille en krans. Er det hos begravelsesbyrået jeg gjør dette, hos en blomsterbutikk eller hva?

Et spørsmål til. Er det dårlig av meg ikke å stille i begravelsen? Jeg gikk ut og inn der i barndommen og kjente avdøde godt. Litt dårlig samvittighet over ikke å dra, men nå har jeg nettopp hatt høstferie og fikk dødsbudskapet i ferien. Jeg tror veninnen min forventer at jeg kommer.

Fortsetter under...

Gjest kondolerer
Skrevet

Jeg hadde nok reist. Av erfaring så vet jeg hva det betyr at folk dukker opp, da jeg mistet faren min for ett år siden.

Var mange som kom som jeg ikke forventet, og ble utrolig glad for det. Og så var det mange osm jeg forventet skulle komme, som ikke kom, og jeg var utrolig skuffet over det. Bland annet en venninne som omtrent bodde hos oss gjennom barndommen og som ung voksen...

Vi fikk masse blomster også, og det varmer mer enn man skulle tro. At noen faktisk bryr seg så mye, at de går ut og kjøper blomster betyr mye.

Det er forresten billigere å kjøpe blomster hos blomsterbutikk ennn gjennom begravelsesbyrå. De er bare ute etter å sko seg. Så til pappas båre sparte vi 5000,- bare på båredekorasjonen...

Skrevet

Blomsterbutikken ordner bårebukett eller krans.

Om du bør dra eller ikke... Ikke alle har råd til (eller får) to dagers fri uten lønn. Du har ingen mulighet til å ta ut avspasering? Det varmer veldig når man ser hvem som kommer i en begravelse så om venninnen og du fremdeles er ganske nære venner ville jeg strukket meg langt for å få det til.

Gjest Modern77
Skrevet
  kondolerer skrev (På 5.10.2011 den 15.41):

Jeg hadde nok reist. Av erfaring så vet jeg hva det betyr at folk dukker opp, da jeg mistet faren min for ett år siden.

Var mange som kom som jeg ikke forventet, og ble utrolig glad for det. Og så var det mange osm jeg forventet skulle komme, som ikke kom, og jeg var utrolig skuffet over det. Bland annet en venninne som omtrent bodde hos oss gjennom barndommen og som ung voksen...

Vi fikk masse blomster også, og det varmer mer enn man skulle tro. At noen faktisk bryr seg så mye, at de går ut og kjøper blomster betyr mye.

Det er forresten billigere å kjøpe blomster hos blomsterbutikk ennn gjennom begravelsesbyrå. De er bare ute etter å sko seg. Så til pappas båre sparte vi 5000,- bare på båredekorasjonen...

Da min far døde var det utrolig mange i kirken.

Jeg var helt i mine egne tanker pga sorgen,

jeg så noen kjente naboer som jeg ikke ventet skulle komme, og kolleger av min far.

Det varmet...

men jeg var så opptatt av sorgen at jeg ikke enset alle.

Skrevet

Synes ikke du må fysisk møte opp for å vise omtanke her. De har nok med seg selv uansett, det blir kanskje fem minutter og en klem, og etterpå har de antakelig glemt at du var der..

Send en blomst, og så planlegger du heller et besøk innen rimelig tid etterpå. Når du har tid og anledning.

Gjest Uerfaren med dette.
Skrevet
  Lillemus skrev (På 5.10.2011 den 16.18):

Blomsterbutikken ordner bårebukett eller krans.

Om du bør dra eller ikke... Ikke alle har råd til (eller får) to dagers fri uten lønn. Du har ingen mulighet til å ta ut avspasering? Det varmer veldig når man ser hvem som kommer i en begravelse så om venninnen og du fremdeles er ganske nære venner ville jeg strukket meg langt for å få det til.

Det var veldig dårlig planlagt fra min side. jeg har nettopp vært på høstferie og tok ut de to siste feriedagene + den siste avspaseringsdagen jeg hadde igjen.

Jeg visste at hun skulle dø snart, men jeg hadde ikke tenkt det skulle skje så fort og trodde jeg ville rekke å opparbeide ny avspasering. Det er 8 timer å kjøre dit, noe som betyr at jeg må ta fri dagen før begravelsen også og muligens etter. Det blir nok ikke til at jeg reiser. Er i tilegg liten fristet på en så lang biltur etter å ha nettopp kommet hjem fra ferie. Jeg må kjøre alene i så fall.

Annonse

Gjest blomsterbukett
Skrevet

Jeg ville bare si at det kanskje er like nærliggende at du bestiller en blomsterbukett enn en krans? Jeg har inntrykk av at kranser oftest kommer fra de aller nærmeste, men venner og sånn pleier oftere å gi blomsterbuketter.

Hvis du ikke har anledning til å dra, ville jeg skrevet det på et kort til henne, ikke noen omstendig forklaring, bare at du dessverre ikke får fri fra jobb, men at du veldig gjerne skulle vært der, og at du tenker på dem.

Skrevet

Når det gjelder krans, så er det bare å ringe en blomsterbutikk.

Dersom du er en svært nær venninne - og hun ikke har så mange andre nære rundt seg - så ville jeg nok ha reist. Min erfaring er at det gjør inntrykk at nære venner møter-

Gjest Uerfaren med dette
Skrevet
  frosken skrev (På 5.10.2011 den 18.49):

Når det gjelder krans, så er det bare å ringe en blomsterbutikk.

Dersom du er en svært nær venninne - og hun ikke har så mange andre nære rundt seg - så ville jeg nok ha reist. Min erfaring er at det gjør inntrykk at nære venner møter-

''Dersom du er en svært nær venninne - og hun ikke har så mange andre nære rundt seg - så ville jeg nok ha reist. Min erfaring er at det gjør inntrykk at nære venner møter''

Det var akkurat slik jeg tenkte også. Jeg ringte henne i kveld og hun var mest opptatt av at det var tanken som telte og at hun ikke hadde forventet at jeg skulle ta den lange turen. Vi skal treffes i Oslo noen dager etter begravelsen og jeg bestiller selvfølgelig blomster. Ikke krans i følge moren min som har bedre greie på dette enn meg:-)

Gjest Uerfaren med dette
Skrevet
  blomsterbukett skrev (På 5.10.2011 den 18.49):

Jeg ville bare si at det kanskje er like nærliggende at du bestiller en blomsterbukett enn en krans? Jeg har inntrykk av at kranser oftest kommer fra de aller nærmeste, men venner og sånn pleier oftere å gi blomsterbuketter.

Hvis du ikke har anledning til å dra, ville jeg skrevet det på et kort til henne, ikke noen omstendig forklaring, bare at du dessverre ikke får fri fra jobb, men at du veldig gjerne skulle vært der, og at du tenker på dem.

''Jeg ville bare si at det kanskje er like nærliggende at du bestiller en blomsterbukett enn en krans?''

Takk, jeg det har jeg forstått i løpet av kvelden også. Det blir blomster :-)

Skrevet
  Uerfaren med dette skrev (På 5.10.2011 den 19.40):

''Dersom du er en svært nær venninne - og hun ikke har så mange andre nære rundt seg - så ville jeg nok ha reist. Min erfaring er at det gjør inntrykk at nære venner møter''

Det var akkurat slik jeg tenkte også. Jeg ringte henne i kveld og hun var mest opptatt av at det var tanken som telte og at hun ikke hadde forventet at jeg skulle ta den lange turen. Vi skal treffes i Oslo noen dager etter begravelsen og jeg bestiller selvfølgelig blomster. Ikke krans i følge moren min som har bedre greie på dette enn meg:-)

Det er vel bårebukett du skal bestille.

Gjest Uerfaren medd dette
Skrevet
  frosken skrev (På 5.10.2011 den 19.51):

Det er vel bårebukett du skal bestille.

Ja, det er bårebukett. Liljer.

Skrevet
  Uerfaren med dette. skrev (På 5.10.2011 den 18.05):

Det var veldig dårlig planlagt fra min side. jeg har nettopp vært på høstferie og tok ut de to siste feriedagene + den siste avspaseringsdagen jeg hadde igjen.

Jeg visste at hun skulle dø snart, men jeg hadde ikke tenkt det skulle skje så fort og trodde jeg ville rekke å opparbeide ny avspasering. Det er 8 timer å kjøre dit, noe som betyr at jeg må ta fri dagen før begravelsen også og muligens etter. Det blir nok ikke til at jeg reiser. Er i tilegg liten fristet på en så lang biltur etter å ha nettopp kommet hjem fra ferie. Jeg må kjøre alene i så fall.

Når du bor så langt unna er jeg sikker på at din venninne har forståelse for at du ikke kommer. :o)

Send en vakker krans du, eller kanskje en fin bukett til din venninne?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...