Gå til innhold

Netthandel der jeg ikke får varen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har handlet en del på nett. Men nå har jeg møtt på en butikk der jeg ikke får varen jeg bestilte... betalte 200 kr via paypal, og har ikke hørt ett ord fra butikken.

Har sendt mail til den daglige lederen, og fikk kopi av purring til butikken. Men har enda ikke hørt noe.

Betalingen ble gjort den 21.august.

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Eller må jeg bare anse pengene som tapt?

Gjest Modern77
Skrevet

Det finnes dessverre useriøse nettbutikker der ute.

Regner med du kan dokumentere at du har betalt osv.

Så får du bare mase...

hvis ikke - hva med å kontakte TV2 hjelper deg? :D

Skrevet

Det finnes dessverre useriøse nettbutikker der ute.

Regner med du kan dokumentere at du har betalt osv.

Så får du bare mase...

hvis ikke - hva med å kontakte TV2 hjelper deg? :D

ja,jeg kan dokumentere at pengene gikk ut fra min paypal-konto og inn på vedkommendes

Å, det er utrolig irriterende, og imens så fortsetter hun bare å ha butikken åpen. Lurer på om flere blir lurt av henne!

Face-book- reklame har hun også.

Skrevet

Mottar du ikke varen kan du innen 45 dager klage til PayPal - da får du pengene tilbake om ikke selger kan bevise at sendingen har kommet fram.

Gjest Modern77
Skrevet

ja,jeg kan dokumentere at pengene gikk ut fra min paypal-konto og inn på vedkommendes

Å, det er utrolig irriterende, og imens så fortsetter hun bare å ha butikken åpen. Lurer på om flere blir lurt av henne!

Face-book- reklame har hun også.

Har hørt om slike lurefirmaer... Ikke la henne slippe unna. Var det utenlandsk firma du sa det var? Litt senil her...

Men du, når du betaler via paypal, hvordan gjør du det, kommer det opp en link via siden der du kan betale, eller går du inn på din paypal og overfører til en epost?

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal selge noe på finn og enkelte er skeptiske til å overføre på forhånd og paypal skal liksom være sikrere...

men hvordan gjør de det egentlig? Jeg har hittil bare mottatt penger på paypalkontoen min via spørreundersøkelser på nettet og så overført til min vanlige bankkonto... Står noe om verifisering av konto, men det er vel bare hvis man selv skal betale noe?? Hva skal man oppgi til betaler om de skal betale for en vare jeg har solgt? Epost??

Gjest Modern77
Skrevet

Mottar du ikke varen kan du innen 45 dager klage til PayPal - da får du pengene tilbake om ikke selger kan bevise at sendingen har kommet fram.

Ja, er det ikke noe slikt som hvis han har tatt ut pengene, så blir han likevel skyldig paypal? Så sender paypal regningne til han??

Skrevet

Har hørt om slike lurefirmaer... Ikke la henne slippe unna. Var det utenlandsk firma du sa det var? Litt senil her...

Men du, når du betaler via paypal, hvordan gjør du det, kommer det opp en link via siden der du kan betale, eller går du inn på din paypal og overfører til en epost?

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal selge noe på finn og enkelte er skeptiske til å overføre på forhånd og paypal skal liksom være sikrere...

men hvordan gjør de det egentlig? Jeg har hittil bare mottatt penger på paypalkontoen min via spørreundersøkelser på nettet og så overført til min vanlige bankkonto... Står noe om verifisering av konto, men det er vel bare hvis man selv skal betale noe?? Hva skal man oppgi til betaler om de skal betale for en vare jeg har solgt? Epost??

Det er en norsk netthandel, ei som selger i Epla-butikken.

Så var det sagt.

Det bare kommer opp en link når du klikker på at du skal betale med pay-pal, så skriver du passordet ditt, og vips så er varen betalt.

Gjest Modern77
Skrevet

Men.... en venninne av meg kjøpte varer i utlandet av en privatperson som solgte designervesker til 4000 tror jeg det var,

vesken dukket aldri opp, pengene var overført til paypal og hun så de aldri igjen. Paypal klarte ikke å oppspore personen visstnok, var et himla styr husker jeg....

Men pengene har hun aldri fått igjen.

Skrevet

Takk for info. Det skal jeg jammen prøve.

Gjest Modern77
Skrevet

Så var det sagt.

Det bare kommer opp en link når du klikker på at du skal betale med pay-pal, så skriver du passordet ditt, og vips så er varen betalt.

Du skulle nesten klaget til epla også da,

tror det funker slik at de som selger via epla får ha gratis nettbutikker der mot at epla får provisjon...

Skrevet

Du skulle nesten klaget til epla også da,

tror det funker slik at de som selger via epla får ha gratis nettbutikker der mot at epla får provisjon...

Ja, jeg har josendt mail til daglig leder i Epla og hun har sendt purring til butikken, men det skjer jo ingen ting.....

Gjest Modern77
Skrevet

Så var det sagt.

http://epla.no/kontaktoss/

Se denne linken, der står epost, tlfnr osv...

Får du ikke tak i selgeren ville jeg ha tatt kontakt med de.

De skal tross alt ha provisjon av varen også, så de er nok interessert i å få tak i henne.

Dessuten er de neppe interessert i å ha useriøse selgere der.

Skrevet

http://epla.no/kontaktoss/

Se denne linken, der står epost, tlfnr osv...

Får du ikke tak i selgeren ville jeg ha tatt kontakt med de.

De skal tross alt ha provisjon av varen også, så de er nok interessert i å få tak i henne.

Dessuten er de neppe interessert i å ha useriøse selgere der.

Jeg håper det blir en årnings til slutt.. Kommer til å fortsette å mase. -selv om jeg ikke lenger vil ha varen. Er blitt så sur på hun selgeren .... hehe

Skrevet

Takk for info. Det skal jeg jammen prøve.

Det er vel ca 45 dager i dag, så du må skynde deg å klage!

Skrevet

Det er vel ca 45 dager i dag, så du må skynde deg å klage!

Ja, det skal jeg gjøre:)

Gjest blomsterbukett
Skrevet

Jeg ville bare si at det kanskje er like nærliggende at du bestiller en blomsterbukett enn en krans? Jeg har inntrykk av at kranser oftest kommer fra de aller nærmeste, men venner og sånn pleier oftere å gi blomsterbuketter.

Hvis du ikke har anledning til å dra, ville jeg skrevet det på et kort til henne, ikke noen omstendig forklaring, bare at du dessverre ikke får fri fra jobb, men at du veldig gjerne skulle vært der, og at du tenker på dem.

Skrevet

Jeg ville bare si at det kanskje er like nærliggende at du bestiller en blomsterbukett enn en krans? Jeg har inntrykk av at kranser oftest kommer fra de aller nærmeste, men venner og sånn pleier oftere å gi blomsterbuketter.

Hvis du ikke har anledning til å dra, ville jeg skrevet det på et kort til henne, ikke noen omstendig forklaring, bare at du dessverre ikke får fri fra jobb, men at du veldig gjerne skulle vært der, og at du tenker på dem.

Denne skulle sikkert i den andre tråden...om begravelse.

Gjest blomsterbukett
Skrevet

Denne skulle sikkert i den andre tråden...om begravelse.

Jøss, hva i all verden har skjedd her a? Jeg skrev svaret mitt under begravelsestråden men den havnet her!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...