Gå til innhold

Jeg klarer det utroligste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er imponert over hvor lenge du klarte å holde deg rolig og saklig før du sprakk.

Da er du jammen lett og imponere. Jeg trodde en diskusjon var tillatt her inne på dol:-) Eller synes du det er mest spennende at alle snakker hverandre etter munnen?

Må man ha spesielt skyllevann da? Jeg hadde kommet til å bruke vanlig lunkent vann fra springen... Det står i alle fall på mange forskjellige nettsider at ved div. uhell skal man skylle øynene med 10-15 min i lunkent vann fra springen.

Det sved så inn i vassen at jeg ikke orket tanken på kranvann inn der på toppen av det hele. Jeg er av de som får plager hvis jeg får særlig mye dusjvann i øynene selv når jeg ikke har fått øyet irritert av insekter i 24 timer, så det fristet ikke. Nå har jeg fått skylt øyet med hjemmelaget saltvann. Det føles litt bedre. Får ta en ny runde før jeg legger meg, og en i morgen tidlig.

Hvis mølltingen lever og har gravd seg innover håper jeg den har laget en autobahn mellom høyre og venstre hjernehalvdel. Det kan bli interessant:)

Huff da, tonie :-( Jeg har riktignok svelget en del insekter når jeg farer rundt med gressklipperen, men ikke fått dem i øyet:-) I min bok så står det 1 spiseskje salt til 1 liter vann. Lunkent, fortrinnsvis :-)

Takk:) Nå håper jeg det går seg til her;)

Annonse

Hvis det er krise er det bedre å skylle med ukokt vann enn å vente på at kokt vann skal kjølne, men har man tid til å vente, bør man absolutt koke først.

Takkar!:) Jeg kokte. Tenkte at når jeg hadde ventet så ølenge kunne jeg jo vente litt til. Jeg håper det var det som skulle til.

Mine begreper om "sunn fornuft" endrer seg ikke av den grunn. "Sunn fornuft" er ikke noe jeg tilegner meg gjennom media, men gjennom mitt eget levde liv.

Erfaringen fra eget liv er ofte ulikt fra ett menneske til et annet. Jeg er f eks ikke en som lett blir forkjølet. Derfor kan jeg lett føle at et familiemedlem som er veldig opptatt av dette med trekk og varme sokker og skjerf og alskens kjerringråd osv er litt vel hysterisk, mens hennes erfaring tilsier at dette er sunn fornuft, nettopp for å unngå å være den reneste støvsuger når det gjelder bakterier og virus.

Takkar!:) Jeg kokte. Tenkte at når jeg hadde ventet så ølenge kunne jeg jo vente litt til. Jeg håper det var det som skulle til.

Det er fint mulig å kjenne "avtrykket" av rusk som har vært på øyet lenge etter at rusket er skylt ut, for innen du fikk skylt det ut rakk det å irritere øyet ditt. Derfor kan øyet kjennes 'ekkelt' ut selv om møllen er borte. Forhåpentligvis er det bedre i morgen :-)

Det er fint mulig å kjenne "avtrykket" av rusk som har vært på øyet lenge etter at rusket er skylt ut, for innen du fikk skylt det ut rakk det å irritere øyet ditt. Derfor kan øyet kjennes 'ekkelt' ut selv om møllen er borte. Forhåpentligvis er det bedre i morgen :-)

Det var akkurat det jeg trengte å høre nå. Du kan få adoptere meg hvis du vil, morsan:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...