Gå til innhold

Dns-problem og trådløs router.

Anbefalte innlegg

Flimmer1365381250

Har satt opp vår trådløse router (netgear), og opplever veldig mye problemer med dns. Tømmer jeg dnsbufferen funker alt bra i fem-ti minutter, så går vi gradvis fra bredbånd til modem til full stopp her. Min Toshiba er mye mer påvirket enn min sambos litt eldre pacard bell. På naboens nett (linksys) funker alt helt fint, (men man kan jo ikke snylte på naboen i all tid).

Kan det tenkes at det er en rask fix til dette, og at jeg bare ikke kommer på det i farta?

Takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370855-dns-problem-og-tr%C3%A5dl%C3%B8s-router/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilordnet og automatisk på begge...

Mulig du kan få lagt inn faste DNSer i routeren?

Både fordi du da styrer hvilke DNSer du bruker, men også fordi jeg har opplevd at det "går galt" når routeren først skal få DNSer fra sin DHCP, og så gi den videre til pcer.

Med vennlig hilsen

Flimmer1365381250

Mulig du kan få lagt inn faste DNSer i routeren?

Både fordi du da styrer hvilke DNSer du bruker, men også fordi jeg har opplevd at det "går galt" når routeren først skal få DNSer fra sin DHCP, og så gi den videre til pcer.

Med vennlig hilsen

Jo, det er jo mulig, men jeg er litt grønn på det her... Jeg vet hvordan jeg gjør det og hvor, men jeg vet ikke hvilket nummer jeg skal sette. Forslag? :)

Jo, det er jo mulig, men jeg er litt grønn på det her... Jeg vet hvordan jeg gjør det og hvor, men jeg vet ikke hvilket nummer jeg skal sette. Forslag? :)

Hei,

Hvis du går inn i DOS-vinduet på din datamaskin ("cmd" så få du opp et nytt vindu) og skriver "ipconfig /all" så få du opp to IP-adresser etter "DNS".

Prøv med dem først.

Du kan også forsøke Google sin:

http://code.google.com/speed/public-dns/

Med vennlig hilsen

Annonse

Flimmer1365381250

Hei,

Hvis du går inn i DOS-vinduet på din datamaskin ("cmd" så få du opp et nytt vindu) og skriver "ipconfig /all" så få du opp to IP-adresser etter "DNS".

Prøv med dem først.

Du kan også forsøke Google sin:

http://code.google.com/speed/public-dns/

Med vennlig hilsen

Takk Sør :) Det var akkurat det jeg var ute etter :) Ikke så lett det her om man skal forske frem alt på egenhånd, veldig fint at du tar deg tid til å hjelpe meg :)

Takk Sør :) Det var akkurat det jeg var ute etter :) Ikke så lett det her om man skal forske frem alt på egenhånd, veldig fint at du tar deg tid til å hjelpe meg :)

Bare hyggelig.

Det kan være DNSen til internettleverandøren din. Du må nesten bare forsøke deg frem.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...