Gå til innhold

Lut lei medisin spørsmål!

Anbefalte innlegg

Jeg er dritt lei alle medisin spørsmål her inne! Har ikke de som skriver her lege-psykiater å spørre om medisiner-fortsette/slutte dosering-bivirkinger etc.. Det var vel noen som skrev ut resepten?? Må si at jeg finner "dagbok innlegg" myyye mer spennende en alle disse medisin spørsmål, som nesten bare angår personen som spør. Og psykiateren på forum svarer og svarer..

Flere andre innlegg som krever litt mer enn "fakta om medisin" burde få svar! Finnes det dessuten ikke et apoteker forum her på DOL?..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37094-lut-lei-medisin-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det må du gjerne være, men disse spørsmålene og svarene kommer til å fortsette.

Kunnskapsformidling er viktigst på dette forum.

Apotekerne har dessverre særdeles begrensede kunnskaper om praktisk bruk av medisiner.

Dagbok-innlegg er ok, men er ikke en prioritert funksjon.

Det må du gjerne være, men disse spørsmålene og svarene kommer til å fortsette.

Kunnskapsformidling er viktigst på dette forum.

Apotekerne har dessverre særdeles begrensede kunnskaper om praktisk bruk av medisiner.

Dagbok-innlegg er ok, men er ikke en prioritert funksjon.

Ja kunnskapsformidling er viktig! Men kunnskap til enkeltindividers problemstilling angående medisiner? Hva med legene som skriver ut disse reseptene? Informerer de ikke? Har de ikke oppfølgingstimer med pasientene? Det er vel kunnskapsformidling å svare på andre spørsmål enn medisinspørsmål også? (JA vet at du Nils H Dahl gjør det, men nå setter jeg dette litt på spissen!)

Jeg er helt enig med deg pille.

Det har blitt svart på haugevis av slike spørsmål nå, siden det er de som blir prioritert, men likevel ser det ikke ut som det eksisterer såkalte FAQ i disse spørsmål.

Forumet har navnet Psykiatri.

Er psykiatri ikke noe mer enn medisin?

Kanskje forumet skulle vært kalt psykiatrisk medisin.

Så kunne de opprettet et nytt forum som kunne hete psykologipraten eller lignende.

Det er greit at NHD svarer på alle disse spørsmålene, men når det samtidig kommer innlegg om at de helst ikke vil ha så mye av det andre, så kan man begynne og diskutere om det kanskje skulle vært en nytenkning på dette forum.

Ja kunnskapsformidling er viktig! Men kunnskap til enkeltindividers problemstilling angående medisiner? Hva med legene som skriver ut disse reseptene? Informerer de ikke? Har de ikke oppfølgingstimer med pasientene? Det er vel kunnskapsformidling å svare på andre spørsmål enn medisinspørsmål også? (JA vet at du Nils H Dahl gjør det, men nå setter jeg dette litt på spissen!)

Min erfaring fra andre deler av helsevesenet er at det er svært vanskelig å få stilt de spørsmål man kunne ønske til spesialistene. Derfor synes jeg det er viktig at legene på doktoronline faktisk svarer på denne type spørsmål - svarene er jo viktige for dem det gjelder - og det er betryggende at det er en spesialist som svarer.

En annen ting er at det også ville vært spennende om NHD tok seg tid til å kommentere flere av innleggene med helt andre typer problemstillinger...

Annonse

Gjest calestia

Min erfaring fra andre deler av helsevesenet er at det er svært vanskelig å få stilt de spørsmål man kunne ønske til spesialistene. Derfor synes jeg det er viktig at legene på doktoronline faktisk svarer på denne type spørsmål - svarene er jo viktige for dem det gjelder - og det er betryggende at det er en spesialist som svarer.

En annen ting er at det også ville vært spennende om NHD tok seg tid til å kommentere flere av innleggene med helt andre typer problemstillinger...

er enig i at NHD kanskje burde svare mer på andre spørsmål/innlegg, også "dagbokinnlegg". det kan være greit å få en kommentar fra folk "utenfra" innimellom, selv om det er kjempedeilig å høre at du ikke er alene og vica versa, så kandet hende at man trenger en liten oppstramming sånn nå og da. Det er veldig lett å bli sittende fast i sin egen medlidenhet,og glemme fakta. Kanskje vi trenger noen til å passe litt på oss.. Det kan sikkert føles trygt å ha en fagperson som holder litt oppsyn. Og kanskje artig å diskutere med hjernevaskere?

Kan lese innlegg på innlegg, uten å bli lei, synes alt som foregår er makabert interessant (hvis du forstår.`?) Men innimellom skulle jeg gjerne visst mer om mulige årsaker, veien videre o.s.v det litt tekniske ved det.. Som "vi" ikke henger oss opp i til vanlig..

Medisinering er en viktig del av det å bli bedre, og ergo viktig for oss som lurer.

Dagbokinnleggene kan vel heller føres i egen dagbok hjemme?

Nå mente jeg ikke at NHD burde sitte å svare på et drøss med "dagbok innlegg"..Men det er jo flere innlegg som hverken er dagbok eller medisin spørsmål..

Skjønner at medisinering er viktig for mange, men jeg stiller spørsmål med om det er riktig å prioritere medisineringspørsmål. Hva med å skaffe seg ei medisinhåndbok eller søke på internett etter f.eks eventulle bivirkninger? Eller hva med å spørre legen sin før en "plutselig" skal kutte alle medisiner. Jeg synes at det går ann å bruke litt sunn fornuft. Og etter min mening så er det MYE mer uinteressant for folk flest at psykiateren bruker tiden sin på å svare på doseringspørsmål enn andre ting. (Satt på spissen.)

Skal man ikke føle seg fri til å skrive dagbok innlegg her så burde forumet skifte navn! Syntes rota svarte fornuftig!

Nå mente jeg ikke at NHD burde sitte å svare på et drøss med "dagbok innlegg"..Men det er jo flere innlegg som hverken er dagbok eller medisin spørsmål..

Skjønner at medisinering er viktig for mange, men jeg stiller spørsmål med om det er riktig å prioritere medisineringspørsmål. Hva med å skaffe seg ei medisinhåndbok eller søke på internett etter f.eks eventulle bivirkninger? Eller hva med å spørre legen sin før en "plutselig" skal kutte alle medisiner. Jeg synes at det går ann å bruke litt sunn fornuft. Og etter min mening så er det MYE mer uinteressant for folk flest at psykiateren bruker tiden sin på å svare på doseringspørsmål enn andre ting. (Satt på spissen.)

Skal man ikke føle seg fri til å skrive dagbok innlegg her så burde forumet skifte navn! Syntes rota svarte fornuftig!

Det tar ofte opptil 6-7 uker å få legetime, og mange plasser er det nermest umulig å komme gjennom på tlf, derfor er det greit at man får svar raskt her:) Når man lurer på noe får man jo ofte mer ro i kroppen når man får svar.

Min lege hadde ikke noe særlig kjennskap til Aurorix som jeg selv ba om å få prøve.

Det er en trygghet for meg å høre hva NHD mener om "saken", før jeg igjen tar kontakt med legen.

Jeg legger meg ikke helt flat for legens synspunkt - nemlig. Derfor er det trygd for meg å kunne konsultere NHD.

Det har vært til stor hjelp for meg å spørre om forskjellige ting her inne. Jeg kommer ikke til å ta hensyn til sure kommentarer.

Håper fortsatt at vi kan spørre om både det ene og det andre bare vi har respekt forhverandres plager og problemer.

Men dagboka skriver jeg ikke her inne. Mine innerste tanker jobber jeg med i enerom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...