Gå til innhold

hund - rase

Anbefalte innlegg

Gjest Tatjana

''Jeg har en liten til middelsstor selskapshund som er fornøyd med litt klikkertrening på stuegulvet tre-fire ganger i uka, i tillegg til daglige turer. Den er svært rolig, og det passer godt for oss.''

Jeg vet at ikke alle raser krever å aktiviseres hele tida. Men en ting jeg har lagt merke til er alle de som sier at hunden er fornøyd med bare litt rusleturer osv, den er rolig for det. En ting er hva hunden er fornøyd med, en annen ting hva hunden har best av :o)

Nå skrev jeg ikke at ''er fornøyd med bare litt rusleturer osv,''. Jeg skrev at den er fornøyd med litt klikkertrening på stuegulvet tre-fire ganger i uka _i_tillegg_til_ daglige turer - som slett ikke betyr fem minutter rundt kvartalet. Jeg skrev heller ikke at ''den er rolig for det'', jeg skrev at det er en rolig hund og at det passer bra for oss.

Jeg ville aldri ha en border collie for eksempel, da jeg vet at jeg aldri ville greid å gi den så mye aktivisering og hodetrim som den rasen trenger og fortjener. Vi valgte en rolig rase ut fra vårt ønske om hva vi ville ha da vi skulle ha en hund.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371039-hund-rase/page/4/#findComment-3243508
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

18

• morsan

8

• Ferskenblomst

4

• trine-lisa

3

Ferskenblomst

Nå skrev jeg ikke at ''er fornøyd med bare litt rusleturer osv,''. Jeg skrev at den er fornøyd med litt klikkertrening på stuegulvet tre-fire ganger i uka _i_tillegg_til_ daglige turer - som slett ikke betyr fem minutter rundt kvartalet. Jeg skrev heller ikke at ''den er rolig for det'', jeg skrev at det er en rolig hund og at det passer bra for oss.

Jeg ville aldri ha en border collie for eksempel, da jeg vet at jeg aldri ville greid å gi den så mye aktivisering og hodetrim som den rasen trenger og fortjener. Vi valgte en rolig rase ut fra vårt ønske om hva vi ville ha da vi skulle ha en hund.

Kan jeg få spørre om hva slags hund du har? Hvis du ikke vil oppgi det pga anonymiteten er det ok, altså.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371039-hund-rase/page/4/#findComment-3243531
Del på andre sider

candyqueen_83

Det var ikke bare ment til deg. Jeg skrev at jeg har hørt ofte at folk har sagt det. Og da har flere ment bare rusleturer rundt i nabolaget i sakte tempo. For bikkja vil ikke gå mer, og er rolig og fornøyd... Jeg tror i utgangspunktet en hund som blir trent for det, blir med der den får bli med, om den er vant til det :o) Selv om den er liten med korte bein :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371039-hund-rase/page/4/#findComment-3243550
Del på andre sider

Uff, her klikket den dumme pcn. På tide med en ny tror jeg. Altså, ikke puddel, staff bullterrier eller japanske spisshund. Vi har sett litt rundt på nettet, og lurer litt på disse: Cocker spaniel, (inspirert av tv-serien), tibetansk terrier, Jack russel terrier. Lurer også litt på bordercollie, men de krever igjen mye mosjon. Havaneser, har vi også sett på. Men det er jo så utrolig mange raser å velge mellom, og alle har sine fordeler og ulemper. Det er vanskelig å velge den "riktige".

''Cocker spaniel, (inspirert av tv-serien),''

Dette er muligens bare min egen oppfatning av rasen, men om du skal ha en hund som er lettlært så tror jeg du kan glemme cockeren. De jeg har vært borti har vært temmelig dumme. Glade og fornøyde og veldig glade i mennesker, litt sure når de blir eldre og ikke av den smarteste rasen er mitt inntrykk av dem. Jeg ville ikke hatt cocker selv om de er kjempesøte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371039-hund-rase/page/4/#findComment-3243566
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...