100%ull Skrevet 13. oktober 2011 Skrevet 13. oktober 2011 . Hvem tar i mot gamle briller for gjenbruk? 0 Siter
morsan Skrevet 13. oktober 2011 Skrevet 13. oktober 2011 Vet at Krogh optikk tidligere iallfall har samarbeidet med Frelsesarmeen, men mulig det bare er for tidsbegrensede perioder i året. Sjekk hjemmesidene til begge. 0 Siter
100%ull Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Skrevet 13. oktober 2011 Vet at Krogh optikk tidligere iallfall har samarbeidet med Frelsesarmeen, men mulig det bare er for tidsbegrensede perioder i året. Sjekk hjemmesidene til begge. . Takk skal du ha =) 0 Siter
Gjest Har 6 stk. Skrevet 13. oktober 2011 Skrevet 13. oktober 2011 Spesielle skrotplasser.Husker du Vaselina Bilopphøggers? Paulsen driver en slik. http://www.stokstad.no/ denne finner du i Oslo. Søk på 1881.no på bilopphugger i ditt distrikt. 0 Siter
Gjest 6 stk. Skrevet 13. oktober 2011 Skrevet 13. oktober 2011 He he jeg må nok ta på meg mine gamle briller.Jeg leste gamle biler! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. oktober 2011 Skrevet 13. oktober 2011 Husker de samlet inn på apoteker i gamle dager. Kanskje det var før de begynte å selge briller av ulik styrke på Clas Ohlson til under hundrelappen? er jo spesialtilpasset, har ofte ulike glass etc. Kanskje det burde være en ordning for innlevering sammen med brilleseddel, så de kan matches til neste bruker? Høres litt komplisert ut administrativt, men... 0 Siter
morsan Skrevet 14. oktober 2011 Skrevet 14. oktober 2011 Husker de samlet inn på apoteker i gamle dager. Kanskje det var før de begynte å selge briller av ulik styrke på Clas Ohlson til under hundrelappen? er jo spesialtilpasset, har ofte ulike glass etc. Kanskje det burde være en ordning for innlevering sammen med brilleseddel, så de kan matches til neste bruker? Høres litt komplisert ut administrativt, men... ''Kanskje det burde være en ordning for innlevering sammen med brilleseddel, så de kan matches til neste bruker? '' De måler på få sekunder ved å holde hvert brilleglass inn ien slags dings. Tror innsamlingen fra Frelesesarmeen/Krogh ble sagt å være for å bli sendt til Øst-Europa, men jeg har også tenkt som deg om det er så aktuelt nå lenger, med de superbillige brillene man kan kjøpe, også i minusstørrelser. Men de superbillige går ikke opp til f eks min styrke, og de er jo av mye dårligere kvalitet. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. oktober 2011 Skrevet 14. oktober 2011 ''Kanskje det burde være en ordning for innlevering sammen med brilleseddel, så de kan matches til neste bruker? '' De måler på få sekunder ved å holde hvert brilleglass inn ien slags dings. Tror innsamlingen fra Frelesesarmeen/Krogh ble sagt å være for å bli sendt til Øst-Europa, men jeg har også tenkt som deg om det er så aktuelt nå lenger, med de superbillige brillene man kan kjøpe, også i minusstørrelser. Men de superbillige går ikke opp til f eks min styrke, og de er jo av mye dårligere kvalitet. ''De måler på få sekunder ved å holde hvert brilleglass inn ien slags dings.'' Det er sant, det har jeg jo også opplevd selv, og burde ha husket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.