Gå til innhold

Gjenbruk av brukte briller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at Krogh optikk tidligere iallfall har samarbeidet med Frelsesarmeen, men mulig det bare er for tidsbegrensede perioder i året. Sjekk hjemmesidene til begge.

Skrevet

Vet at Krogh optikk tidligere iallfall har samarbeidet med Frelsesarmeen, men mulig det bare er for tidsbegrensede perioder i året. Sjekk hjemmesidene til begge.

.

Takk skal du ha =)

Gjest Har 6 stk.
Skrevet

Spesielle skrotplasser.Husker du Vaselina Bilopphøggers? Paulsen driver en slik.

http://www.stokstad.no/ denne finner du i Oslo.

Søk på 1881.no på bilopphugger i ditt distrikt.

Skrevet

He he jeg må nok ta på meg mine gamle briller.Jeg leste gamle biler!

Gjest Elextra
Skrevet

Husker de samlet inn på apoteker i gamle dager.

Kanskje det var før de begynte å selge briller av ulik styrke på Clas Ohlson til under hundrelappen?

er jo spesialtilpasset, har ofte ulike glass etc. Kanskje det burde være en ordning for innlevering sammen med brilleseddel, så de kan matches til neste bruker? Høres litt komplisert ut administrativt, men...

Skrevet

Husker de samlet inn på apoteker i gamle dager.

Kanskje det var før de begynte å selge briller av ulik styrke på Clas Ohlson til under hundrelappen?

er jo spesialtilpasset, har ofte ulike glass etc. Kanskje det burde være en ordning for innlevering sammen med brilleseddel, så de kan matches til neste bruker? Høres litt komplisert ut administrativt, men...

''Kanskje det burde være en ordning for innlevering sammen med brilleseddel, så de kan matches til neste bruker? ''

De måler på få sekunder ved å holde hvert brilleglass inn ien slags dings.

Tror innsamlingen fra Frelesesarmeen/Krogh ble sagt å være for å bli sendt til Øst-Europa, men jeg har også tenkt som deg om det er så aktuelt nå lenger, med de superbillige brillene man kan kjøpe, også i minusstørrelser.

Men de superbillige går ikke opp til f eks min styrke, og de er jo av mye dårligere kvalitet.

Gjest Elextra
Skrevet

''Kanskje det burde være en ordning for innlevering sammen med brilleseddel, så de kan matches til neste bruker? ''

De måler på få sekunder ved å holde hvert brilleglass inn ien slags dings.

Tror innsamlingen fra Frelesesarmeen/Krogh ble sagt å være for å bli sendt til Øst-Europa, men jeg har også tenkt som deg om det er så aktuelt nå lenger, med de superbillige brillene man kan kjøpe, også i minusstørrelser.

Men de superbillige går ikke opp til f eks min styrke, og de er jo av mye dårligere kvalitet.

''De måler på få sekunder ved å holde hvert brilleglass inn ien slags dings.''

Det er sant, det har jeg jo også opplevd selv, og burde ha husket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...