Gå til innhold

God film for gutt 12 år og mammaen

Anbefalte innlegg

Neste helg skal vi bare ha 12-åringen hjemme lørdagskvelden - og det skjer aldri... Hvis han har lyst, tenkte jeg vi kunne se en film sammen som er litt mer ungdomsfilm enn de ungene ellers ser (han har søster på 7 og 10, og det er sjelden han ser filmer for litt større barn).

Har dere noen forslag som kan passe både ham og meg, og muligens pappaen også? Gjerne en litt seriøs film, men ikke nødvendigvis.

Vi ser lite film hjemme - det går mest i barnefilmer i bilen på langturer - så det er mye å ta av!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371080-god-film-for-gutt-12-%C3%A5r-og-mammaen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolljegeren, Keeper'n til Liverpool eller Amors baller?

Keeper'n til Liverpool hadde vi i bursdagen hans i vår. Suksess det :-)

Amors baller høres jo litt ...eh.. vel...på kanten ut kanskje? men den er kanskje midt i blinken (ha-ha - ser du ordspillet?)?

Den siste har jeg ikke hørt om i det hele tatt. Skal sjekke dem ut. Takk!

Amors baller høres jo litt ...eh.. vel...på kanten ut kanskje? men den er kanskje midt i blinken (ha-ha - ser du ordspillet?)?

Trolljegeren er nok morsommere for de store, enn Amors baller.

Til info er sistnevnte en komedie for ungdom med fotball som kulisse. Jeg har ikke sett den selv.

''Trolljegeren er nok morsommere for de store''

Da mente jeg de VOKSNE.

Annonse

Kong Curling?

Har ikke sett den selv ennå, men tenkte kanskje familien skulle se den snart.

Ja, den har han lyst til å se :-)

Jeg tenkte i utganspunktet at vi skulle se film hjemme, men han hadde jo syntes det var konge å gå på kino med oss, tror jeg!

For den er vel ikke kommet på dvd ennå?

Gjest Elextra

Ja, den har han lyst til å se :-)

Jeg tenkte i utganspunktet at vi skulle se film hjemme, men han hadde jo syntes det var konge å gå på kino med oss, tror jeg!

For den er vel ikke kommet på dvd ennå?

Jo, ser faktisk ut som den allerede er på DVD:

http://www.filmweb.no/film/article237100.ece

Men kinoopplevelse er jo noe litt annet, da! :-)

Gjest Elextra

Hvis du mente på kino, er jeg enig med Elextra. Jeg fikk det for meg at dere skulle se film hjemme.

Ja, det gikk jo egentlig klart frem at det var snakk om hjemme. Men faktisk får man Kong Curling på DVD/BlueRay allerede, ser det ut til.

Annonse

Gjest Monicaen

Jeg ser at laban sier at Trolljegeren er morsomst for voksne. Ikke enig, min 13 åring elsket den, og det hender fortsatt at han snakker om innholdet, flere måneder etter at vi så den.

Men det er nesten en forutsetning å kjenne til norske folkeeventyr. I det minste gir det en stor merverdi.

En annen film som sikkert vil slå godt an, er Dragetreneren. Topp for guttungen, underholdende for mor.

Jeg ser at laban sier at Trolljegeren er morsomst for voksne. Ikke enig, min 13 åring elsket den, og det hender fortsatt at han snakker om innholdet, flere måneder etter at vi så den.

Men det er nesten en forutsetning å kjenne til norske folkeeventyr. I det minste gir det en stor merverdi.

En annen film som sikkert vil slå godt an, er Dragetreneren. Topp for guttungen, underholdende for mor.

Jeg mente ikke at den er morsomst for voksne og mindre morsom for junior. Jeg mente at av de tre, er antakelig Trolljegeren den som de voksne ville like best.

Jeg ser at det er litt uklart.

Gjest Shira :o)

Jeg og guttungen på 10 har kost oss med Narniafilmene. Harry Potter (de blir skumlere etterhvert).

Alice in Wonderland (den siste altså) var en vi så sammen. Jeg hadde kanskje bedre utbytte av den siden jeg kjenner den opprinnelige Alice-historien.

Vi så også Trolljegeren sammen, koste oss begge to. Jeg oppdaget at jeg har fortalt han forlite norske eventyr, så der fikk jeg litt ekstrajobb. Den kan jo potensielt være skummel om gutten ikke er vant med å se filmer, jeg har en gutt som tåler de siste Potterfilmene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...