Gå til innhold

Hva gjør ambulansen når folk dør?

Anbefalte innlegg

Jeg var på Majorstua for noen dager siden. Det sto en ambulanse ved trikken og jeg så at de kom ut med en død dame på en båre. Det var litt creepy at kroppen ikke var helt festet til båren, jeg så at kroppen dinglet fra side til side. Siden de gjorde alt i utrolig sakte tempo,så var det ingen tvil om hva utfallet ble.

Tar de alltid med de døde eller hender det at de sender bud på en likbil, hvis de ellers har mange oppdrag?

Fortsetter under...

Annonse

Som regel tar aldri ambulansen med døde mennesker. Det tar likbilen seg av. Men det kan sikkert skje i noen ulykker osv, hvor det ikke ser så pent ut.

I dette tilfeller er jeg glad for at ambulansen gjorde det, når de først var der. Det var midt i Majorstuakrysset, og trafikken var allerede stoppet opp. Dessuten vekker en likbil mye oppsikt på et slikt sted. Så de møtte nok likbilen kort tid etter vil jeg tro.

Forskjellige biler brukes, men det er snakk om svartlakkerte varebiler, men med hvite skilter.

samme som begravelsesbiler?

Jeg skulle ønske at de kunne festet kroppen bedre på båren. Det var ikke noe hyggelig å se en stiv kropp som dinglet fra side til side. Det er det bildet jeg fikk på netthinnen, og som jeg slet litt med å bli kvitt.

Da min onkel falt om, og vi ringte ambulanse- så tok det 1 time før den kom.

Livet stod ikke til å redde.

På forespørsel tok ambulansen med vår døde onkel. Dette var i Norges utkantstrøk.

Jeg vil jo tro at det har betydning, akkurat _hvor_ dødsfallet inntreffer. Hvis det er midt i et lyskryss, hvor det er nok kaos fra før, så ville det være naturlig at ambulansen tar den døde ut derifra. Så får de heller møte likbilen på veien.

Annonse

Som regel tar aldri ambulansen med døde mennesker. Det tar likbilen seg av. Men det kan sikkert skje i noen ulykker osv, hvor det ikke ser så pent ut.

Min far ble hentet av ambulanse ca. 1 time etter at han døde. Og fraktet til sykehus hvor han ble liggende i kjelleren fram til likbilen hentet han, etter at vi hadde hatt minnestund på sykehuset for den nærmeste familien.

Gjest Bipolar58

samme som begravelsesbiler?

Jeg skulle ønske at de kunne festet kroppen bedre på båren. Det var ikke noe hyggelig å se en stiv kropp som dinglet fra side til side. Det er det bildet jeg fikk på netthinnen, og som jeg slet litt med å bli kvitt.

Likbil er det samme som begravelsesbil.De svarte lange stasjonsvognene eller varebilene.Oftest bruk er amerikanske.

candyqueen_83

I dette tilfeller er jeg glad for at ambulansen gjorde det, når de først var der. Det var midt i Majorstuakrysset, og trafikken var allerede stoppet opp. Dessuten vekker en likbil mye oppsikt på et slikt sted. Så de møtte nok likbilen kort tid etter vil jeg tro.

Ja, i slike tilfeller gjør de det nok.

candyqueen_83

Min far ble hentet av ambulanse ca. 1 time etter at han døde. Og fraktet til sykehus hvor han ble liggende i kjelleren fram til likbilen hentet han, etter at vi hadde hatt minnestund på sykehuset for den nærmeste familien.

Ok. I kommunen jeg jobber i er ikke det vanlig prosedyre hvertfall. Tror ikke det er det rundt om i landet heller.

Min far ble hentet hjemme hos oss av begravelsesbyrået, etter at legen hadde vært der og skrevet dødsattest. Begravelsesbyrået stelte han og la han i kiste og tok den med til kjølelager i kjelleren under kapellet de begravelsen var noen dager senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...