Gå til innhold

Hva gjør ambulansen når folk dør?

Anbefalte innlegg

Likbilen kommer til sykehuset først ved begravelsen.

Begravelsesbyrået har ikke noe eget kjølelager.Det har bare sykehusene.Har du ikke sett de kjempestore kommodene i stål på tv.I hver skuff likker ett lik.

På bygda (der sykehus er et stykke unna) er det vel vanlig at likbilen henter de døde. Også at likbilen henter de døde fra sykehus og "hjem" hvor de skal begravse. Da er det ofte et kjølerom i forbindelse med kirka der den døde oppbevares til begravelsen er.

Fortsetter under...

Gjest Bipolar58

På bygda (der sykehus er et stykke unna) er det vel vanlig at likbilen henter de døde. Også at likbilen henter de døde fra sykehus og "hjem" hvor de skal begravse. Da er det ofte et kjølerom i forbindelse med kirka der den døde oppbevares til begravelsen er.

Å,det var nytt for meg.

Gjest Faustina

samme som begravelsesbiler?

Jeg skulle ønske at de kunne festet kroppen bedre på båren. Det var ikke noe hyggelig å se en stiv kropp som dinglet fra side til side. Det er det bildet jeg fikk på netthinnen, og som jeg slet litt med å bli kvitt.

''samme som begravelsesbiler?''

Likbiler er den ikke fullt så korrekte betegnelsen på begravelsesbiler, så det er akkurat det samme.

Gjest Nils Håvard Dahl,lege

Jeg trodde ambulanse alltid tok med seg døde først jeg. Det er jo såvidt jeg vet en regel at folk må obduseres hvis de ikke har dødd på sykehuset. Man skal være sikker på dødsårsaken.

Det er ingen regel som sier at personer skal obduseres om de dør utenfor sykehus. En vurderer obduksjon om det er et uventet dødsfall og dødsårsaken ikke er åpenbar.

Gjest Faustina

Jeg trodde ambulanse alltid tok med seg døde først jeg. Det er jo såvidt jeg vet en regel at folk må obduseres hvis de ikke har dødd på sykehuset. Man skal være sikker på dødsårsaken.

''en regel at folk må obduseres hvis de ikke har dødd på sykehuset.''

Det er det vel ikke, tvert i mot er det vel heller for få som blir obdusert... gamle mennesker blir som regel ALDRI obdusert...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...