Gå til innhold

Hellstrøm beskyldes for alkoholreklame

Anbefalte innlegg

''Etter at mossingen Eyvind Hellstrøm i samarbeid med vinimportøren Moestue Grape Selection la ut en video på Youtube der stjernekokken snakker om sitt lidenskapelige forhold til mat og vin, kom Helsedirektoratet på banen.

Det har ført til at Hellstrøm nå trues med dagbøter om filmen ikke fjernes fra nettet. Den anses nemlig som alkoholreklame.''

http://www.moss-avis.no/nyheter/hellstrom-beskyldes-for-alkoholreklame-1.6551869

Dette er så graverende at norske myndigheter bør dra en "kineser" og sperre YouTube for norske brukere da det her formidles innhold som er skadelig for oss.

Heia den siste Sovjetstat!

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

47

• Tunta

7

• megler Smekk

4

• Sjalala

4

Mest aktive i denne tråden

''Heia den siste Sovjetstat!''

Vet du - dette er noe av det mest kunnskapsløse jeg leser.

Du ANER tydeligvis ikke hva Sovjet handlet om, og hvis du virkelig er så uvitende at du tror det verste de gjorde var å bannlyse alkoholreklamer (i virkeligheten subsidierte de vodka) så står det verre til enn jeg trodde.

Du bagatelliserer det som skjedde under Sovjet, og du bør skjemmes langt inn i ryggmarken.

''Heia den siste Sovjetstat!''

Vet du - dette er noe av det mest kunnskapsløse jeg leser.

Du ANER tydeligvis ikke hva Sovjet handlet om, og hvis du virkelig er så uvitende at du tror det verste de gjorde var å bannlyse alkoholreklamer (i virkeligheten subsidierte de vodka) så står det verre til enn jeg trodde.

Du bagatelliserer det som skjedde under Sovjet, og du bør skjemmes langt inn i ryggmarken.

Like humørløs som alltid, ja.

Og ingen overraskelse at kommunister som deg syntes det er en kjempefin idé at norske myndigheter skal sensurere YouTube.

Like humørløs som alltid, ja.

Og ingen overraskelse at kommunister som deg syntes det er en kjempefin idé at norske myndigheter skal sensurere YouTube.

''Like humørløs som alltid, ja.

Og ingen overraskelse at kommunister som deg syntes det er en kjempefin idé at norske myndigheter skal sensurere YouTube.''

Hvor/når "sensurerer" norske myndigheter YouTube?

Trekker de YouTube for retten?

Annonse

''Like humørløs som alltid, ja.

Og ingen overraskelse at kommunister som deg syntes det er en kjempefin idé at norske myndigheter skal sensurere YouTube.''

Hvor/når "sensurerer" norske myndigheter YouTube?

Trekker de YouTube for retten?

Nei, kommunister som deg ser selvfølgelig ikke på dette som sensur. Har dere vært på kursing i Kina for å lære siste nytt om "kontroll" av Internett? De er nemlig flinke til slikt der.

Nei, kommunister som deg ser selvfølgelig ikke på dette som sensur. Har dere vært på kursing i Kina for å lære siste nytt om "kontroll" av Internett? De er nemlig flinke til slikt der.

''Nei, kommunister som deg ser selvfølgelig ikke på dette som sensur. Har dere vært på kursing i Kina for å lære siste nytt om "kontroll" av Internett? De er nemlig flinke til slikt der.''

Kommunister som meg???? Den var morsom.

Det er du som bagatelliserer Sovjet-marerittet.

Det er du som ikke kan svare på hvordan den norske stat sensurerer YouTube.

For øvrig: loven mot alkoholreklame er demokratisk vedtatt i Stortinget, som er valgt av det norske folk.

Men du er kanskje en av dem som fremdeles tror av Sovjet var demokratisk?

Haha, den norske barnepikementaliteten på sitt beste.

Hvis du har nerver til det, kan du se filmen her (på eget ansvar):

Men fort deg før den blir fjernet av sensuren!

Det kan virker som "den norske barnepikementaliteten" er meget påkrevd for ditt parti:

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politikk/valg09/frppolitiker-doemt-for-fyllekjoering-2824667.html

Og på toppen gikk lederen, Siv Jensen, i partiet ut og påstod at "alle kan være uheldige", og at det nok egentlig var han som var offeret her.

''Nei, kommunister som deg ser selvfølgelig ikke på dette som sensur. Har dere vært på kursing i Kina for å lære siste nytt om "kontroll" av Internett? De er nemlig flinke til slikt der.''

Kommunister som meg???? Den var morsom.

Det er du som bagatelliserer Sovjet-marerittet.

Det er du som ikke kan svare på hvordan den norske stat sensurerer YouTube.

For øvrig: loven mot alkoholreklame er demokratisk vedtatt i Stortinget, som er valgt av det norske folk.

Men du er kanskje en av dem som fremdeles tror av Sovjet var demokratisk?

''Kommunister som meg????''

Ja, så fint du bekrefter at du kan lese når du vil.

''Det er du som ikke kan svare på hvordan den norske stat sensurerer YouTube.''

Ingen overraskelse at du ikke forstår det.

''For øvrig: loven mot alkoholreklame er demokratisk vedtatt i Stortinget, som er valgt av det norske folk. ''

Alkohol "reklame" ja. Takk for at du bekrefter at du ikke har sett filmen.

Og filmen ligger uansett på en server i USA. Norske myndigheter har bare å holde fingrene av fatet.

''Kommunister som meg????''

Ja, så fint du bekrefter at du kan lese når du vil.

''Det er du som ikke kan svare på hvordan den norske stat sensurerer YouTube.''

Ingen overraskelse at du ikke forstår det.

''For øvrig: loven mot alkoholreklame er demokratisk vedtatt i Stortinget, som er valgt av det norske folk. ''

Alkohol "reklame" ja. Takk for at du bekrefter at du ikke har sett filmen.

Og filmen ligger uansett på en server i USA. Norske myndigheter har bare å holde fingrene av fatet.

Så konklusjonen er altså at jeg (selvsagt) aldri har vært kommunist, at den norske stat ikke bedriver sensur, og at du ikke aner hva Sovjetstaten bedrev, siden du sammenligner.

Annonse

Gjest Faustina

Hva med innslagene på God Morgen Norge hver fredag (eller hvilken dag det er) der han svensken serverer og anbefaler viner? Hvorfor er det da ingen som gjør noe med dette?

For the record; det gjør ikke meg noen ting av noen omtaler viner i media...

Hva med innslagene på God Morgen Norge hver fredag (eller hvilken dag det er) der han svensken serverer og anbefaler viner? Hvorfor er det da ingen som gjør noe med dette?

For the record; det gjør ikke meg noen ting av noen omtaler viner i media...

Forskjellen er vel at TV2 osv. er anmeldere (som ikke selger alkohol), mens Hellstrøm (antar jeg) selger alkohol, og at det derfor teller som reklame.

Med vennlig hilsen

Gjest freppedama

Forskjellen er vel at TV2 osv. er anmeldere (som ikke selger alkohol), mens Hellstrøm (antar jeg) selger alkohol, og at det derfor teller som reklame.

Med vennlig hilsen

''mens Hellstrøm (antar jeg) selger alkohol''

Du _antar_ jeg. Det sier i grunnen alt.

Gjest freppedama

Det kan virker som "den norske barnepikementaliteten" er meget påkrevd for ditt parti:

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politikk/valg09/frppolitiker-doemt-for-fyllekjoering-2824667.html

Og på toppen gikk lederen, Siv Jensen, i partiet ut og påstod at "alle kan være uheldige", og at det nok egentlig var han som var offeret her.

Dette er en liten fillesak. Derimot er nok barnepiker meget påkrevet for politikere i ditt kjære arbeiderparti slik at småpikene kan få være i fred.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10030239

Gjest Faustina

Med vennlig hilsen

Det er mulig du har rett i det, men med tanke på bakgrunnen for forbud mot alkoholreklame, så er det bare flisespikkeri hva som er bakgrunnen for kritikken... Det er akkurat like mye reklame om man opplyser om vinmerke, pris og hvor man kan kjøpe den (som self. er Vinmonopolet). For den som sitter å ser på, spiller det ingen rolle...

Gjest freppedama

Det er mulig du har rett i det, men med tanke på bakgrunnen for forbud mot alkoholreklame, så er det bare flisespikkeri hva som er bakgrunnen for kritikken... Det er akkurat like mye reklame om man opplyser om vinmerke, pris og hvor man kan kjøpe den (som self. er Vinmonopolet). For den som sitter å ser på, spiller det ingen rolle...

Skal du stenge YouTube-tilgangen for nordmenn da? For YT flyter jo over av vin og sprit reklame.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...