Gå til innhold

Mobil, 50 MB data i mnd, mye eller lite?

Anbefalte innlegg

Gjest Niccolina

Jeg har ikke peiling på dette. Har en android-tlf, og appene medfører vel kontinuerlig datatrafikk?

Er da 50 MB ila en måned tilstrekkelig?

(Lurer på om jeg skal bytte abonnement, nemlig, men det er ingen vits dersom jeg må velge 100 MB; da blir prisen høyere, og jeg er like langt. Anyone? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371110-mobil-50-mb-data-i-mnd-mye-eller-lite/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Jeg har ikke peiling på dette. Har en android-tlf, og appene medfører vel kontinuerlig datatrafikk?''

Ikke nødvendigvis. Spørs hvilke apper det er. Bruker de push eller laster ned data fra nettet går det selvfølgelig datatrafikk når du ikke er på et lokalnettverk.

''Er da 50 MB ila en måned tilstrekkelig?''

Kommer an på hvor og hvordan du bruker mobilen. Leser du aviser hjemme på eget nettverk går det jo ikke av datatrafikken. Samme hvis du laster ned og bruker nettavhengige apps hjemme. Så snart du bruker sånt på mobilen når du IKKE er på nettverk går det fort mye datatrafikk.

Jeg har 500 MB datatrafikk inkludert, og da har jeg tilstrekkelig. En gang har jeg overskredet dette, og kjøpte da en tilleggspakke på 500 MB til for 99 kroner. Så jeg syns nok 50 MB er lite til en måneds bruk.

''(Lurer på om jeg skal bytte abonnement, nemlig, men det er ingen vits dersom jeg må velge 100 MB; da blir prisen høyere, og jeg er like langt. Anyone? :-)''

Kan du ikke se hvor mye du bruker på en mnd før du eventuelt bytter abonnement? Tenk nøye over hvordan du bruker mobilen denne mdn, sånn at du vet at dette mest sansynlig er tilnærmet lik den måten du kommer til å bruke mobilen på fremover. Etter en mnd gjør du opp status og vet om 50 MB er nok eller alt for lite.

Jeg har 200 mb og har bare overskredet det i ferien da jeg ikke hadde tilgang til annet nettverk, men jeg bruker alltid godt over 100 mb per måned. Men jeg passer på å benytte trådløse nettverk der jeg kan, hjemme, jobb, visse andre steder.

Og så følger jeg med på forbruket mitt underveis ved en egen app som heter Telenor Faktura.

Annonse

Gjest Niccolina

Jeg har akkurat byttet abonnement nå og da er det 500 MB i mnd, og overstiger jeg dette får jeg en melding fra telenor, og kan da fylle på 500 MB ekstra til 69kr.

Synes 50 MB hørtes lite ut jeg...?

Har sjekket litt rundt nå, og 50 MB er nok veldig lite, ja. Så da dropper jeg den dealen. :-)

candyqueen_83

Det har alt-i-ett-pakka her også https://www.talkmore.no/ , hva betaler dere i mnd?

Jeg betaler 199 for 500 Mb, 3000 ringeminutter og 20 000 SMS hos telenor. Kan få 500 MB ekstra for 69 kr, men det har jeg ikke bruk for.

Hos Onecall kan du doble abonnementet for halv pris de mnd man trenger det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...