Gå til innhold

Nok en alvorlig forbrytelse

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Her har det jo blitt tradisjon for at enkelte bruker kvelder, netter og hele helger på å overevise verden on hvor viktig det er at voksne folk ikke skal ha frivillig sex, hvor viktig det er at nordmenn ikke utsettes for reklame for rødvin etc.

Så her kommer nok en grufull forbrytelse: http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/Solgte-l-tre-minutter-for-sent-mister-bevillingen-2879756.html

Takk og pris fantes det en offentlig ansatt, som sørget for at dette ble behørig straffet! la oss bevilge mer penger til overvåkning når vi vet at dette ene tilfellet sikkert bare er toppen av isfjellet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371121-nok-en-alvorlig-forbrytelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Takk og pris fantes det en offentlig ansatt, som sørget for at dette ble behørig straffet!''

Heia, nissenorge.

''Heia, nissenorge.''

Interessant holdning.

Hvor "mye" bør man få lov til å bryte loven? Og er det valgfritt hvilken paragraf man gir seg selv lov til å bryte?

For eksempel, kan man stjele litt, hvis det er den paragrafen man mener man kan se bort fra?

Gjest Nord og ned.

''Heia, nissenorge.''

Interessant holdning.

Hvor "mye" bør man få lov til å bryte loven? Og er det valgfritt hvilken paragraf man gir seg selv lov til å bryte?

For eksempel, kan man stjele litt, hvis det er den paragrafen man mener man kan se bort fra?

''For eksempel, kan man stjele litt, hvis det er den paragrafen man mener man kan se bort fra?''

Å stjele går ut over andre på en for dem negativ måte. Å selge øl opprettholder arbeidsplasser både i butikker og bryggerier. Ergo, stikk motsatt effekt.

Hold de usaklige paralellene for deg selv.

''Heia, nissenorge.''

Og hvilket land mener du at lovverket håndteres bedre?

''Og hvilket land mener du at lovverket håndteres bedre?''

Med den vanvittige høye henleggelsesprosenten, også for forbrytelser det er verd å oppklare, som vi etterhvert har fått, er det bare komisk å hevde at lovverket ivaretas godt.

Annonse

Gjest Shilapila

''Heia, nissenorge.''

Og hvilket land mener du at lovverket håndteres bedre?

Norge er ikke det eneste landet i verden som kan håndtere lovverk. Jeg er sikker på at i denne saken hadde Danmark håndtert det bedre.

Dette er reinspikka tull og flisespikkeri og har ingenting med lov og orden å gjøre.

Norge er ikke det eneste landet i verden som kan håndtere lovverk. Jeg er sikker på at i denne saken hadde Danmark håndtert det bedre.

Dette er reinspikka tull og flisespikkeri og har ingenting med lov og orden å gjøre.

''Norge er ikke det eneste landet i verden som kan håndtere lovverk. Jeg er sikker på at i denne saken hadde Danmark håndtert det bedre.''

Danmark - landet hvor knivforbudet fører til at snekkere blir arrestert fordi de har en kniv i verktøykassen! Jepp!

''Dette er reinspikka tull og flisespikkeri og har ingenting med lov og orden å gjøre.''

Så hvis en gammel dame er en uke over dato for et besøksvisum i Norge er det også OK? Det har jo "ingenting med lov og orden å gjøre"?

For øvrig, sammenheng mellom alkohol og "lov og orden" er dokumentert opp, ned og i mente.

Gjest Nord og ned.

''Norge er ikke det eneste landet i verden som kan håndtere lovverk. Jeg er sikker på at i denne saken hadde Danmark håndtert det bedre.''

Danmark - landet hvor knivforbudet fører til at snekkere blir arrestert fordi de har en kniv i verktøykassen! Jepp!

''Dette er reinspikka tull og flisespikkeri og har ingenting med lov og orden å gjøre.''

Så hvis en gammel dame er en uke over dato for et besøksvisum i Norge er det også OK? Det har jo "ingenting med lov og orden å gjøre"?

For øvrig, sammenheng mellom alkohol og "lov og orden" er dokumentert opp, ned og i mente.

'Så hvis en gammel dame er en uke over dato for et besøksvisum i Norge er det også OK?''

Blir hun bøtelagt for det? ikke det nei, så hvorfor dra enda en hinsides-all-fornuft-parallell?

''For øvrig, sammenheng mellom alkohol og "lov og orden" er dokumentert opp, ned og i mente.''

Ja, vi har skjønt at du er avholdsfanatiker nå.

Gjest Shilapila

Så hvis Danmark arresterer snekkere hvorfor er Norge så mye bedre da?

Gjest Shilapila

''Heia, nissenorge.''

Interessant holdning.

Det er ikke bare svart - hvitt i f.eks. saker hvor man stjeler "litt". Det er det ikke i noen som helst sak. Å saksøke noen for å selge øl kl. 20.03 er tull og ikke noe annet. Det er bare nisser som kan påstå at dette er greit.

Hva med regelen at det ikke er lov å servere alkohol på restauranter på 17. mai før kl. 12.00. Danskene som lo seg gale fikk vin, men vinglasset ble tatt av meg igjen kl. 11.47 helt nøyaktig. Jeg hadde til og med smakt på vinen, men ikke langet innpå. Ikke fikk jeg unnskyldning engang.

For et nisseland.

Så hvis Danmark arresterer snekkere hvorfor er Norge så mye bedre da?

''Så hvis Danmark arresterer snekkere hvorfor er Norge så mye bedre da?''

Det var du som skrev av Danmark var bedre.

Det sagt, det er langt nyttigere å opprettholde regler rundt alkohol enn å arrestere snekkere for å gå med verktøy.

Annonse

Det er ikke bare svart - hvitt i f.eks. saker hvor man stjeler "litt". Det er det ikke i noen som helst sak. Å saksøke noen for å selge øl kl. 20.03 er tull og ikke noe annet. Det er bare nisser som kan påstå at dette er greit.

Hva med regelen at det ikke er lov å servere alkohol på restauranter på 17. mai før kl. 12.00. Danskene som lo seg gale fikk vin, men vinglasset ble tatt av meg igjen kl. 11.47 helt nøyaktig. Jeg hadde til og med smakt på vinen, men ikke langet innpå. Ikke fikk jeg unnskyldning engang.

For et nisseland.

Og hvilket land mener du er bedre?

Gjest freppedama

''Heia, nissenorge.''

Interessant holdning.

Ingen overraskelse at en styringskåt kommunist som deg syntes dette er fornuftig. Ordnung muss sein.

Gjest freppedama

''Jeg er sikker på at i denne saken hadde Danmark håndtert det bedre.''

Dette hadde ikke vært noen sak i Danmark. Der stenges ikke ølsalget kl 18.00 presis.

Gjest freppedama

For et nisseland.

'' Det er bare nisser som kan påstå at dette er greit. ''

Kun i gamle gnore ja.

Gjest freppedama

'Så hvis en gammel dame er en uke over dato for et besøksvisum i Norge er det også OK?''

Blir hun bøtelagt for det? ikke det nei, så hvorfor dra enda en hinsides-all-fornuft-parallell?

''For øvrig, sammenheng mellom alkohol og "lov og orden" er dokumentert opp, ned og i mente.''

Ja, vi har skjønt at du er avholdsfanatiker nå.

''Ja, vi har skjønt at du er avholdsfanatiker nå.''

Det får en tro;)

Gjest Hulderen

Den som opptrådte galt i denne situasjonen var kunden, som satte kassapersonen i en vanskelig situasjon. Kassen var blitt sperret for salg av øl. At personen var så sent ute at han ikke rakk kassa er hans eget problem, det hjelper ikke å stille seg opp i kø før kl 18.

Når kassen var sperret og tiden over for ølsalg, så sier det seg selv at den ansatte ikke skulle ha overprøvd dette med kortet sitt. Ikke rart at kontrolløren måtte reagere på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...