Gå til innhold

Frykten for å bli gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Nei til barn nå

Har fast partner, men har ikke bestem meg for om han er "av det gode slaget" og jeg er derfor stort sett veldig nøye med bruk av kondom. I går gikk jeg derimot på en smell i fylla...så er jeg veldig bekymret for om jeg kan bli gravid...

Jeg har veldig regelmessig menstruasjon og sist jeg hadde mens (første dag) var forrige tirsdag. Jeg hadde altså ubeskyttet samleie ca 10 dager senere. I teorien er det jo bare den 14 dagen man kan bli befruktet, men har derimot hørt at sædcellene kan overleve i flere dager..?!

Jeg lurer derfor nå på om jeg bør ta taxi til nærmeste døgnåpent apotek for å skaffe meg en angrepille.. Grunnen til at jeg ikke har gjort det før nå, er at jeg har tatt angrepille tidligere og fikk ganske sterke bivirkninger. Bla en svært uregelmessig syklus hele det neste året. jeg har derforr mest lyst å unngå det egentlig. Men jeg har kanskje ikke noe valg? Hva tror dere?

(Jeg tåler forresten IKKE p-piller om noen skulle lure på hvorfor jeg ikke går på det..)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371122-frykten-for-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nei til barn nå

Jeg ville nok ha reist og kjøpt en angrepille og levd med bivirkningene. Husk; Den må tas seinest 72 timer etter at du hadde samleie. lykke til :)

Huff jeg håpet vel på et svar som at "det går nok så bra, det er svært liten sannsynlighet for at du kan bli gravid nå"...Men jeg vet egentlig welv innerst inne at jeg ikke kan ta denne sjansen selv om det bare er den tiende dagen..

Nei jeg tåler egentlig ikke angrepillen.. :-/

:(

Ikke lett situasjon.. Lett å glemme kondom når man er full og blir litt revet med..Selv om det kanskje ikke er så sannsynlig å bli gravid, hører man om folk som blir gravid etter kun å ha sex en gang, feks ons...

Er du så redd for å bli gravid som du sier, så er det kanskje verdt å ta angrepillen selv om du blir dårlig? Da slipper du å gå rundt å bekymre deg + ikke minst konsekvensene dersom det skulle vise seg at du ble gravid..

Annonse

Sjansen er så absolutt tilstede for graviditet med sex på det tidspunktet i syklusen ja. Skaff deg en annen form for prevensjon dersom det er krise om du blir gravid nå, lady-comp eller baby-comp eller hva det heter, p-pute? Kan implantat funke selv om du ikke tåler p-pillen? P-plaster? Vanlig kobberspiral?

Gjest Nei til barn nå

:(

Ikke lett situasjon.. Lett å glemme kondom når man er full og blir litt revet med..Selv om det kanskje ikke er så sannsynlig å bli gravid, hører man om folk som blir gravid etter kun å ha sex en gang, feks ons...

Er du så redd for å bli gravid som du sier, så er det kanskje verdt å ta angrepillen selv om du blir dårlig? Da slipper du å gå rundt å bekymre deg + ikke minst konsekvensene dersom det skulle vise seg at du ble gravid..

''Lett å glemme kondom når man er full og blir litt revet med''

Jepp! Takk for forståelse! Det er VELDIG lett å komme i en sånn situasjon og det har tydeligvis ingen aldersgrense :-/

Jeg tok ingen sjanser og pillen er nå kjøpt og svelget. Jeg vil som du nevner, heller leve noen uker med bivirkningene enn å gå rundt i konstant bekymringstilsstand.

Gjest ambrose

''Lett å glemme kondom når man er full og blir litt revet med''

Jepp! Takk for forståelse! Det er VELDIG lett å komme i en sånn situasjon og det har tydeligvis ingen aldersgrense :-/

Jeg tok ingen sjanser og pillen er nå kjøpt og svelget. Jeg vil som du nevner, heller leve noen uker med bivirkningene enn å gå rundt i konstant bekymringstilsstand.

Ikke bry deg om moralprekener;) Du har gjort et fornuftig valg med å ta angrepillen,

synes

Gjest Nei til barn nå

Sjansen er så absolutt tilstede for graviditet med sex på det tidspunktet i syklusen ja. Skaff deg en annen form for prevensjon dersom det er krise om du blir gravid nå, lady-comp eller baby-comp eller hva det heter, p-pute? Kan implantat funke selv om du ikke tåler p-pillen? P-plaster? Vanlig kobberspiral?

Leste nettopp at par som ønsker å få barn blir anbefalt å ha masse sex den 10-16 dagen og når jeg faktisk har hatt sex den 10-11 dagen, så burde jeg jo egentlig ikke være i tvil om hva jeg måtte gjøre. Sånt gambler man bare ikke på når alternativet hadde vært abort!.

Har faktiskvurdert kobberspiral, men har lest at dette er frarådet kvinner som ikke har barn fra før, pga at det kan være en fare for at spiralen fører til underlivsbetennelser som igjen kan føre til sterilitet. og det vil jeg jo ikke risikere for er ganske sikker på at jeg ønsker meg barn en dag. Vet bare ikke helt med hvem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...