Gå til innhold

Folk ljuger om at de vasker hender etter dobesøk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trådstarter

Annonse

Gjest trådstarter

"Forskere" har jo også funnet e.coli bakterier på omtrent alle gjenstander i folks hjem, så de kommer seg nok rundt uavhengig av håndvask.

Eh...seriøst? Ikke det med e-coli bakterier overalt i huset, men at de skulle ha kommet dit av seg selv liksom, uavhengig av håndvask?? Tenk deg om en ekstra gang du, på hvordan du tror bakteriene har kommet seg dit.

Eh...seriøst? Ikke det med e-coli bakterier overalt i huset, men at de skulle ha kommet dit av seg selv liksom, uavhengig av håndvask?? Tenk deg om en ekstra gang du, på hvordan du tror bakteriene har kommet seg dit.

Når du trekker i snora på do så virvles det opp vann i form av aerosoler. Disse inneholder bl.a. tarmbakterier og kan spres over relativt store avstander.

Gjest trådstarter

Når du trekker i snora på do så virvles det opp vann i form av aerosoler. Disse inneholder bl.a. tarmbakterier og kan spres over relativt store avstander.

Nei du, jeg tviler sterkt på at det er slik e-coli bakteriene blir spredt til stua gitt. Det finns nok en langt mer nærliggende forklaring. Desverre.

Ikke skjønner jeg hvordan man skal få oppegående voksne mennesker til å forstå viktigheten av å vaske hendene grundig med varmt vann og såpe når de har vært på do.

Annonse

Gjest ambrose

Nei du, jeg tviler sterkt på at det er slik e-coli bakteriene blir spredt til stua gitt. Det finns nok en langt mer nærliggende forklaring. Desverre.

Ikke skjønner jeg hvordan man skal få oppegående voksne mennesker til å forstå viktigheten av å vaske hendene grundig med varmt vann og såpe når de har vært på do.

''Ikke skjønner jeg hvordan man skal få oppegående voksne mennesker til å forstå viktigheten av å vaske hendene grundig med varmt vann og såpe når de har vært på do.''

Enig ;o)

''Ikke skjønner jeg hvordan man skal få oppegående voksne mennesker til å forstå viktigheten av å vaske hendene grundig med varmt vann og såpe når de har vært på do.''

Jeg har faktisk enda vanskeligere for å forstå at noen gidder å være _så_ opptatt av dette... Temaet er en gjenganger her på dol.

Jeg har faktisk enda vanskeligere for å forstå at noen gidder å være _så_ opptatt av dette... Temaet er en gjenganger her på dol.

Haha, det satt jeg også og tenkte, men planla å la de holde på ;)

Gjest ambrose

''Temaet er en gjenganger her på dol.''

Er det? Hmmmm... da har jeg ikke fulgt godt nok med i timen, gitt ;O)

Svært så skråsikker du var.

Les bl.a. disse

http://www.healthiertalk.com/exposed-toothbrushes-risk-contamination-flushed-toilets-3474

http://www.answerbag.com/q_view/65983

De fant altså tarmbakterier på en tannbørste som ikke var brukt og som var langt fra toalettet.

Du har sikkert rett i at mange ikke vasker hendene etter et dobesøk, men det er slett ikke den eneste forklaringen på hvorfor man finner tarmbakterier på bl.a. mobiltelefoner.

Gjest trådstarter

Kanskje fordi det faktisk er et temmelig viktig tema, især sammenliknet med enkelte av innleggene her inne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...