Gå til innhold

Matforgiftet?

Gjest hva kan jeg spise

Anbefalte innlegg

Gjest hva kan jeg spise
Skrevet

Jeg tror jeg har blitt matforgiftet. Har skikkelig vondt i magen og flyr konstant på toalettet. Føler meg rett og slett helt elendig. Dette har pågått siden igår formiddag, og hittil har jeg ikke fått i meg noe mat da det bare gjør magesmertene vondt verre. Men jeg merker at jeg er skikkelig sulten (har gått ned 2,5 kg siden igår, veid på samme tidspunkt).

Er det noen som har råd til hva jeg kan spise som er mest mulig skånsomt for magen? Loff? Ellers andre tips når man er matforgiftet?

Skrevet

''Ellers andre tips når man er matforgiftet?''

Loff. Mariekjeks. Cola.

Skrevet

Tørre kjeks, blåbær, revet eple, farris er trygg mat hvis du klarer å spise noe.

Unngå melk og melkeprodukter. Dette er fordi produksjonen av Laktase i tarmen ofte blir midlertidig satt ut av spill ved matforgiftning.

Laktase er det enzymet som spalter melkesukker (Laktose), og når det ikke virker vil det bare gjøre vondt verre.

Gjest sangsol
Skrevet

Det viktigste er drikke. Kok gjerne vannet før du drikker det.

Cola er ok- og noen sier også farris. Tørre mariekjeks, kavring eller liknende. Raske karbohydrater/lett fordøyelig mat.

Mat i SMÅ mengder. Du tar igjen det tapte når du er frisk igjen. :)

Gjest Melis36
Skrevet

Halv bland eple juice/nektar med farris,da får du i deg det salte og søte kroppen din trenger etter maga sjau. Meget effektivt!!!

Gjest luftslott
Skrevet

Halvt om halvt eplejuice og farris, og ritzkjeks. Viktig med salt, og nok væske.

Når du begynner å bli bittelitt bedre, ovnsbakt kylling stekt i alufolie og ris. Ingen saus, ikke skinn på kyllingen, ingen andre krydder enn litt salt. Kjedelig men bra for magen, og næringsrikt. Men ikke spis mye, spis heller kyllingfileten i flere omganger:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...