Gjest hva kan jeg spise Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg tror jeg har blitt matforgiftet. Har skikkelig vondt i magen og flyr konstant på toalettet. Føler meg rett og slett helt elendig. Dette har pågått siden igår formiddag, og hittil har jeg ikke fått i meg noe mat da det bare gjør magesmertene vondt verre. Men jeg merker at jeg er skikkelig sulten (har gått ned 2,5 kg siden igår, veid på samme tidspunkt). Er det noen som har råd til hva jeg kan spise som er mest mulig skånsomt for magen? Loff? Ellers andre tips når man er matforgiftet? 0 Siter
megler Smekk Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 ''Ellers andre tips når man er matforgiftet?'' Loff. Mariekjeks. Cola. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 Tørre kjeks, blåbær, revet eple, farris er trygg mat hvis du klarer å spise noe. Unngå melk og melkeprodukter. Dette er fordi produksjonen av Laktase i tarmen ofte blir midlertidig satt ut av spill ved matforgiftning. Laktase er det enzymet som spalter melkesukker (Laktose), og når det ikke virker vil det bare gjøre vondt verre. 0 Siter
Gjest sangsol Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 Det viktigste er drikke. Kok gjerne vannet før du drikker det. Cola er ok- og noen sier også farris. Tørre mariekjeks, kavring eller liknende. Raske karbohydrater/lett fordøyelig mat. Mat i SMÅ mengder. Du tar igjen det tapte når du er frisk igjen. 0 Siter
Gjest Melis36 Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 Halv bland eple juice/nektar med farris,da får du i deg det salte og søte kroppen din trenger etter maga sjau. Meget effektivt!!! 0 Siter
Gjest luftslott Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 Halvt om halvt eplejuice og farris, og ritzkjeks. Viktig med salt, og nok væske. Når du begynner å bli bittelitt bedre, ovnsbakt kylling stekt i alufolie og ris. Ingen saus, ikke skinn på kyllingen, ingen andre krydder enn litt salt. Kjedelig men bra for magen, og næringsrikt. Men ikke spis mye, spis heller kyllingfileten i flere omganger:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.