Gå til innhold

trenger råd om grunn og pleiestønad via nav

Anbefalte innlegg

Har ei datter på 12 år som i 1 år har hatt astma,stress astma,sterk midd allergi og sterk allergi for alt av trær og blomster ute.

blir jo mye ekstra om dagen,passe på medisiner,skifte sengetøy 1til 2 gang pr uke og vanlig klær må vaskes hver dag når det er mye pollen. blir mye slitasje på klær.

mange mener jeg har rett på grunn stønd. har søkt men fikk nå avslag. er det noen der ute som har fått grunnstønad for slike ting.. skulle gjerne vist hva jeg må skrive

Fortsetter under...

Slik jeg forstår deg, så har dere søkt på grunnstønad som følge av økt klesslitasje. For å få innvilget dette, så trenger dere å dokumentere med kvitteringer eller tilsvarende at dere har minst 700,- kroner ekstrautgifter pr måned i forhold til hva som er vanlige kostnader til klær og sengetøy for barn i tilsvarende alder. Dere kan også føre opp økte strømkostnader som følge av hyppig bruk av vaskemaskin.

Ut i fra kjennskap til noen lignende tilfeller, så tror jeg ikke utgiftene er store nok - men dere kan evt. sende inn mer dokumentasjon på utgiftene og be om en fornyet vurdering, alternativt klage på vedtaket dere har fått.

hehe....d-o-k-u-m-e-n-t-e-r-e-s

legen sier att dette er en varig lidelse.. jeg har søkt for slitasje av tøy og sengetøy. hvordan skal jeg dokumentere strøm og slitasje på vaskemaskin tørketrommel.

om vinteren blir det mye henting av henne. hun har 1 km og gå fra buss og hjem. i den tyngste kulde er det tungt for henne. men svar fra nav var att det er vanlig att alle barn blir hentet

Annonse

legen sier att dette er en varig lidelse.. jeg har søkt for slitasje av tøy og sengetøy. hvordan skal jeg dokumentere strøm og slitasje på vaskemaskin tørketrommel.

om vinteren blir det mye henting av henne. hun har 1 km og gå fra buss og hjem. i den tyngste kulde er det tungt for henne. men svar fra nav var att det er vanlig att alle barn blir hentet

''men svar fra nav var att det er vanlig att alle barn blir hentet''

Det er nettopp det at det her er snakk om et barn, som gjør at det kan være vanskelig å påstå at man har så store ekstrautgifter som det kreves for å få grunnstønad. Det er jo vanlig å hente barn ganske ofte i ulike sammenhenger. Det er også vanlig å vaske klærne deres ofte, og riktignok skifter du noe oftere på sengen , men også barns senger er det vanlig å skifte på ofte. Når det gjelder klær, så vokser hun fortsatt, slik at selv om klesslitasjen er større enn for andre, så er det ikke sikkert at dere kjøper mer klær enn andre. Alle disse forholdene gjør at det vil være vanskelig å dokumentere at dere har ca 7500,- i ekstrautgifter årlig som følge av hennes sykdom.

Gjest luftslott

Og om dere er medlemmer av naaf har dere mulighet til gratis advokat(1 konsultasjon) som helt sikkert kan hjelpe dere med hva dere har rett på og hvordan søknaden skal utformes.

Anbefaler absolutt medlemskap i naaf!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...