Gå til innhold

40 prosent færre ulykker uten mobildata

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Blackberry-nettene over store deler av verden var nede i tre dager i forrige uke. Det var e-post, sms, og internettfunksjonene som ikke var tilgjengelige for brukerne.

I enkelte land i Midtøsten er Blackberry markedsledende, og der viser det seg at det var en kraftig nedgang i antall bilulykker.

I Abu Dhabi gikk antall trafikkulykker ned med 40 prosent de tre dagene Blackberry-nettet var ute av drift, mens tilsvarende tall for Dubai var 20 prosent, skriver avisen The National i De forente arabiske emirater.''

Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7839523

Sjokkerende lesning!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Oi!

Finnes det forresten tilsvarende undersøkelse fra da Telenors nett var nede i lange tider på forsommeren?

Skrevet

Oi!

Finnes det forresten tilsvarende undersøkelse fra da Telenors nett var nede i lange tider på forsommeren?

Det var jo bare nede fra ca 14:00 til kvelden/natten samme dag, tror jeg det var (husker ikke helt), og jeg er sikker på at ulykkesstatistikken gikk OPP, fordi folk manisk forsøkte å bruke mobiltelefonen! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det var jo bare nede fra ca 14:00 til kvelden/natten samme dag, tror jeg det var (husker ikke helt), og jeg er sikker på at ulykkesstatistikken gikk OPP, fordi folk manisk forsøkte å bruke mobiltelefonen! ;-)

Med vennlig hilsen

;-)

Skrevet

Jepp dog ikke overraskende når det gjelder Dubai og Abu Dhabi. Jeg tror ikke disse stedene er representativt for resten av verden. Her har ca 90% av araberne Blackberry's og samtlige kjører som gærninger mens de snakker i telefon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...