Gå til innhold

Det kvinner skal gjøre!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

11

• frosken

6

• morsan

5

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

*flirer* Jeg tror fullt og fast at mine overhode ikke tok noen skade av å gå i barnehagen. :o) De hadde fine dager, flotte voksne, masse lekekamerater og fikk oppleve massevis av morsomme og fine ting. Noen dager var selvfølgelig mer slitsomme enn andre, men de er nå to flotte unger på 11 og 13 år som ikke akkurat viser senreaksjoner på en grusom tid i barnehagen må jeg si. :o)

Klart man må ha au pair når man bor i Nanny-staten Norge!

''Klart man må ha au pair når man bor i Nanny-staten Norge''

....og har investor-samboer og hus til 17 mill.

Dette er omtrent like provoserende som miljøvernutspillene til ekteparet Stordalen.

Klart man må ha au pair når man bor i Nanny-staten Norge!

Jeg for min del hadde nok stilt meg det "har jeg tid"-spørsmålet før jeg "valgte" (eh - jeg mener bestemt at hun tidligere har uttalt at det var litt tilfeldig) å få barn nr. tre på like mange år.

''Barn skal jo vokse opp med sin mamma og pappa, og det krever tid og prioriteringer. ''

Mine unger har i hvert fall ikke pappaen sin i England, selv om jeg kanskje ikke er så god til å gjøre det kvinner skal.

Jeg hadde dessuten vært en racer til å prioritere dersom jeg hadde et tosifret antall millioner.

*flirer* Jeg tror fullt og fast at mine overhode ikke tok noen skade av å gå i barnehagen. :o) De hadde fine dager, flotte voksne, masse lekekamerater og fikk oppleve massevis av morsomme og fine ting. Noen dager var selvfølgelig mer slitsomme enn andre, men de er nå to flotte unger på 11 og 13 år som ikke akkurat viser senreaksjoner på en grusom tid i barnehagen må jeg si. :o)

Samme her! Har bare gode erfaringer med alle mine 4 i barnehagen. Og nå viser det seg at de alle blir flotte, trygge og selvstendige voksne :))

Annonse

Jeg er glad jeg er en super-kvinne og klarer å gjøre det kvinner skal gjøre selv om barna har gått i barnehage og jeg på jobb;-)

Ihvertfall har jeg både ammet dem (lengre enn Trude Mostue vil jeg tro) og vært til stede og preget barnas personlighet. Jeg klarer faktisk både å hjelpe med lekser og lage middag også, til tross for at jeg nok må sies å ha et maskulint hode...

Mine barn er selvfølgelig like supre som sin mor og utvikler seg faktisk etter fylte tre år også ;-P

Jeg for min del hadde nok stilt meg det "har jeg tid"-spørsmålet før jeg "valgte" (eh - jeg mener bestemt at hun tidligere har uttalt at det var litt tilfeldig) å få barn nr. tre på like mange år.

''Barn skal jo vokse opp med sin mamma og pappa, og det krever tid og prioriteringer. ''

Mine unger har i hvert fall ikke pappaen sin i England, selv om jeg kanskje ikke er så god til å gjøre det kvinner skal.

Jeg hadde dessuten vært en racer til å prioritere dersom jeg hadde et tosifret antall millioner.

''Jeg hadde dessuten vært en racer til å prioritere dersom jeg hadde et tosifret antall millioner.''

Jeg skulle også ha blitt steinflink da;-)

Gode poenger. Som vanlig.

Ikke glem au pair da som kan ta seg av ungene når du ikke orker

Gode poenger. Folk som legger seg så til de grader borti andres måter å legge hverdagskabal på før sørge for at det er gullende rent på egen dørmatte... Kanskje vi burde tipse au pairen om å riste Mostus matte litt ekstra hehe?....

Annonse

Samme her. Min opplevelse er at jr lærte mye om å forholde seg til andre i barnehageperioden. Viktigst av alt: For oss fungerte det supert at pappa jobbet, jeg studerte og at jr begynte i barnehage da han var 1 1/2. At Mostu påstår at hun vet bedre hva som var best for oss (og spesielt vår jr) blir så blondt at jeg ikke greier å ta det seriøst. Herre, jeg har alltid oppfattet henne som litt eksentriskpussig men dette tok kaka :)

Et lite apropos: Nabojenta som gikk hjemme i naboleiligheten sammen med mamman mens allle andre unger var i barnehagen er i dag tenåring og sliter både med å vente på tur og med å få god kontakt med andre unger... ;-)

Nå er jo jeg stort sett enig i alt hun sier, men det hjelper ikke; hun er for tynn!

Det blir som å stikke'n i ei steinrøys.

Den sterke mor-barn-retorikken er kanskje ikke like tiltalende når mor stikker til et annet land med alle ungene dine kanskje?

Hun har noen gode poenger selv om dette ikke er økonomisk mulig for de fleste (hvis man da ikke har en mann med høy gasje).

Å si at noen (i norsk kontekst faktisk de fleste) ikke bør få barn er et svært sterkt utsagn, og for en mor som har flyttet felles unger permanent fra deres far syns jeg faktisk at å si ''Barn skal jo vokse opp med sin mamma og pappa, og det krever tid og prioriteringer. Hvis kvinner ikke har tid til å være hjemme hos barna sine når de er små, bør de kanskje la det være. I disse dager kan man faktisk velge'' viser at vi ikke har med den skarpeste kniven i skuffen å gjøre. Eller mener hun at hun selv også burde "valgt" bort de tre første, ettersom hun ikke har greid å "prioritere og velge" slik at ungene vokser opp med sin mamma og pappa? ;-)

Samme her. Min opplevelse er at jr lærte mye om å forholde seg til andre i barnehageperioden. Viktigst av alt: For oss fungerte det supert at pappa jobbet, jeg studerte og at jr begynte i barnehage da han var 1 1/2. At Mostu påstår at hun vet bedre hva som var best for oss (og spesielt vår jr) blir så blondt at jeg ikke greier å ta det seriøst. Herre, jeg har alltid oppfattet henne som litt eksentriskpussig men dette tok kaka :)

Et lite apropos: Nabojenta som gikk hjemme i naboleiligheten sammen med mamman mens allle andre unger var i barnehagen er i dag tenåring og sliter både med å vente på tur og med å få god kontakt med andre unger... ;-)

''Nabojenta som gikk hjemme i naboleiligheten sammen med mamman mens allle andre unger var i barnehagen er i dag tenåring og sliter både med å vente på tur og med å få god kontakt med andre unger... ;-)''

Og jeg husker at da niesen min begynte i førsteklasse så var det en jente der som hadde vært hjemme med mamma og aldri gått i barnehage. Jentungen var så engstelig at hun gråt hver eneste dag i flere mnd... Ikke alle barn har godt av å sulle hjemme med mamma til de er 6 år gamle, men selvfølgelig kommer det an på mamma'n også. :o)

Å si at noen (i norsk kontekst faktisk de fleste) ikke bør få barn er et svært sterkt utsagn, og for en mor som har flyttet felles unger permanent fra deres far syns jeg faktisk at å si ''Barn skal jo vokse opp med sin mamma og pappa, og det krever tid og prioriteringer. Hvis kvinner ikke har tid til å være hjemme hos barna sine når de er små, bør de kanskje la det være. I disse dager kan man faktisk velge'' viser at vi ikke har med den skarpeste kniven i skuffen å gjøre. Eller mener hun at hun selv også burde "valgt" bort de tre første, ettersom hun ikke har greid å "prioritere og velge" slik at ungene vokser opp med sin mamma og pappa? ;-)

Hun nevner flere ganger i intervjuet at det er 1-åringene hun mener er for små til å sendes i barnehagen. Det er det for øvrig også mange andre som mener.

Der jeg jobber, er det veldig vanlig at mødre tar et års ulønnet permisjon etter den lønnede, nettopp fordi de synes 1-åringen er for liten til barnehage.

Uansett må hun da få lov til å mene dette uten å bli beskyldt for ikke å være "den skarpeste kniven i skuffen".

Jeg kan for øvrig si at hun aldri har slått med som dum eller mindre intelligent. Tvertimot.

Hun nevner flere ganger i intervjuet at det er 1-åringene hun mener er for små til å sendes i barnehagen. Det er det for øvrig også mange andre som mener.

Der jeg jobber, er det veldig vanlig at mødre tar et års ulønnet permisjon etter den lønnede, nettopp fordi de synes 1-åringen er for liten til barnehage.

Uansett må hun da få lov til å mene dette uten å bli beskyldt for ikke å være "den skarpeste kniven i skuffen".

Jeg kan for øvrig si at hun aldri har slått med som dum eller mindre intelligent. Tvertimot.

Her blir vi neppe enige :-) Å si at unger skal vokse opp hos mamma og pappa når du selv har flyttet ungene fra pappa blir jeg ikke imponert over, men det blir mest artig. At hun moraliserer over og fordømmer andres valg syns jeg derimot bare er frekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...