Gå til innhold

Skal du kjøpe iPhone 4S?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Det må du gjøre neste gang :) Det ligger i Brookelyn og har egentlig tatt over for Greenwich a kind of. Kjøpte meg CC vintage og drakk deilig rødvin...

''Det må du gjøre neste gang :) Det ligger i Brookelyn og har egentlig tatt over for Greenwich a kind of''

Neste gang! :-). Var en tur på Coney Island (enkelte familiemedlemmer insisterte på strand), og dermed gjennom Brooklyn, men ellers ikke på den siden.

Fortsetter under...

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

40

• meg__123!

11

• morsan

8

• candyqueen_83

5

Jada, jeg er kjempefornøyd med Tivoli'en. Men siden den er såpass gammel er den ikke god venn med iPhone. Plager meg forsåvidt ikke (har jo grisen, og den har bra lyd), og jeg tror nesten min gamle iPod Classic på 160 giga med all musikken min på har grodd fast til iYiYi'en. :)

Grisen er bedre enn Geneva S, så vent å la din framtidige geneva vokse du. Selv har jeg kun den og platespiller nå. Gremmes ennå over at jeg solgte platesamlinga på 90-tallet, - det var feilvurderinga si det. Og solgte faktisk også min første Classic, husker du den? Med håndtåk på øversiden. Og jeg solgte den for 500 kroner, herre.

''Det må du gjøre neste gang :) Det ligger i Brookelyn og har egentlig tatt over for Greenwich a kind of''

Neste gang! :-). Var en tur på Coney Island (enkelte familiemedlemmer insisterte på strand), og dermed gjennom Brooklyn, men ellers ikke på den siden.

Spaserte over Brooklyn Bridge og fikk julestemning vi. Nydelig vinkel å se Mahatten fra. Var ellers bare ute på Roosevelt Island, og det var et pussig dødt sted. Sånn går det når man planleger for mye ;-)

Grisen er bedre enn Geneva S, så vent å la din framtidige geneva vokse du. Selv har jeg kun den og platespiller nå. Gremmes ennå over at jeg solgte platesamlinga på 90-tallet, - det var feilvurderinga si det. Og solgte faktisk også min første Classic, husker du den? Med håndtåk på øversiden. Og jeg solgte den for 500 kroner, herre.

Jeg liker det enkle. For meg er det helt uaktuelt å begynne å samle på vinyl igjen. For meg er iPod Classic genial. Der er all musikken min samlet på en liten enhet, og jeg har alt tilgjengelig med noen få sveipebevegelser og et par trykk. Å gå tilbake til børste-og-15-20 minutter-så-snu-tida er uaktuelt. Jeg ser ikke en gang sjarmen. ;)

Har et par venner som mener jeg bør innlegges permanent for de holdningene mine, hehe, men jeg mener det oppriktig.

Syns forresten den lille Genevaen har god lyd, jeg. Og for meg er det mye det å ha plass. Jeg kan rett og slett ikke plassere de større enhetene fornuftig. Og jeg bruker heller 5000 på en ny mobil enn kjøper en Geneva for 7500 +++. :D

Annonse

Gjest In need of Pros and cons

Jeg vurderer å kjøpe iPhone, men er usikker på hvor mye den tåler litt røff behandling? Som å ligge i lomma når man går tur og kanskje blir litt svett... Jeg har alltid mobil i bukse- eller jakkelomme, og da blir den jo utsatt for litt av hvert. Har du noen formening om dette?

Kjøp skikkelig deksel til å ha den i. Aldri vært noe prob for meg.

''Har lyst på iphone, men har hørt mye dritt om den.''

Dritten kommer jo stort sett fra folk som på forhånd har bestemt seg for at de ikke liker iPhone, og som baserer meninga si på ting de har lest.

At folk ikke heller leser undersøkelsene som viser hvilke mobiler folk er mest fornøyd med, skjønner ikke jeg. Der er jo iPhone overlegen alle. Så kan man jo spørre seg om så mange virkelig er fornøyd med en drittelefon. :) Svaret sier seg selv: Selvfølgelig ikke!

Blir nok kanskje en iphone jeg kjøper neste gang ;) Selv om jeg syns de er altfor dyre.

candyqueen_83

For iDevice-brukene er det faktum at ting fungerer viktigere strømlinjet enn at vi kan få innstallere apper som ikke er garantert å holde oss unna f.eks virus og malware. Eller at vi kan plukke fra hverandre og herje med enhetene våre, for den del. Det er for de som absolutt vil det at Apples økosystem er et problem. Da velger de også andre løsninger.

Mange misliker denne siden ved Apple uten at de egentlig vet hva den innebærer. Den egentlige "sannheten" er at man kjøper en helhetlig pakke, og den pakken er 99,99% av brukerne veldig fornøyde med.

Ok. Jeg har ikke satt meg 100 % inn i det, men jeg kjenner nok folk som har fått knust skjermen sin så raskt til at jeg ikke vil velge den. Samme med HTC. Der er hele oppsettet helt forferdelig i tillegg :o) Jeg liker best Samsung når det gjelder mobil, og kommer nok til å fortsette med det :o)

Ok. Jeg har ikke satt meg 100 % inn i det, men jeg kjenner nok folk som har fått knust skjermen sin så raskt til at jeg ikke vil velge den. Samme med HTC. Der er hele oppsettet helt forferdelig i tillegg :o) Jeg liker best Samsung når det gjelder mobil, og kommer nok til å fortsette med det :o)

''Samme med HTC. Der er hele oppsettet helt forferdelig i tillegg :o) ''

Oppsettet er vel det samme på alle android-telefoner? Jeg er veldig fornøyd med oppsettet på min i alle fall og det er likt oppsettet på både guttungen sin og kjæresten sin, alle tre telefonene er av ulike merker.

''Samme med HTC. Der er hele oppsettet helt forferdelig i tillegg''

Hvilken HTC tenker du på - med Android? HTC leverer jo både Windows og Android operativsystemer. De er nok ganske forskjellige når det kommer til brukeropplevelse.

''Jeg liker best Samsung når det gjelder mobil, og kommer nok til å fortsette med det''

Enig. Jeg hadde en Android-HTC og var veldig fornøyd med den, men nå når jeg har skaffet meg Samsung Galaxy S2, ser jeg at den virkelig er i en klasse for seg :-)

''Samme med HTC. Der er hele oppsettet helt forferdelig i tillegg''

Hvilken HTC tenker du på - med Android? HTC leverer jo både Windows og Android operativsystemer. De er nok ganske forskjellige når det kommer til brukeropplevelse.

''Jeg liker best Samsung når det gjelder mobil, og kommer nok til å fortsette med det''

Enig. Jeg hadde en Android-HTC og var veldig fornøyd med den, men nå når jeg har skaffet meg Samsung Galaxy S2, ser jeg at den virkelig er i en klasse for seg :-)

Rettelse:

leverer jo _telefoner med_ både Windows og Android operativsystemer.

Annonse

Men iphone kan ikke sammenliknes med din LG :-)

Iphone er mye mye mer enn bare en mobil.

''Iphone er mye mye mer enn bare en mobil.''

Enig, men det blir jo veldig dyrt dersom man bytter til ny modell hvert år, og den nye modellen koster røffli 5000 kroner.

iPhone er kjent for å være litt følsom for fuktighet.

Men min iPhone (3) har faktisk opplevd å være på havets bunn (på grunna) noen sekunder! Den ble etterå behørig åpnet og tørket før den ble slått på igjen, og den fungerte.

Men da den i sommer ble gjennomfuktig av regn og sjøsprøyt (glemt i en lomme på seitur) tok den kvelden igjen, og våknet ikke etter samme gjenopplivningsprogram. Har derfor brukt en gammel Nokia de siste månedene, i påvente av ny modell iPhone.

Men tror du ikke min gamle 3'er nå etter å ha sovet i to måneder våknet IGJEN? Tror imidlertid ikke jeg tør stole på at den varer, den er uansett snart tre år gammel og overmoden for fornyelse.

''(glemt i en lomme på seitur) ''

Eg rodde meg ut på seiegrunnen? ;-)

Men hva bruker man en slik til?? Jeg har en fire år gammel SE med taster og lite display. Den ligger her et eller annet sted...og ungene ringer på den, eller sender sms om det er noe.

De som kjøper slike må jo ha et stort behov for å nå nettet, skrive mail, ha utstrakt kontakt med verden innbilder jeg meg?

''Men hva bruker man en slik til??''

Hvis du bare skal ha en mobil til å ringe og sende sms med er det penger ut av vinduet å kjøpe iPhone. Og det er helt fair enough at man 'nøyer' seg med telefoni og sms.

''De som kjøper slike må jo ha et stort behov for å nå nettet, skrive mail, ha utstrakt kontakt med verden innbilder jeg meg?''

Jeg følte ikke at jeg hadde behov for dette, så jeg var ikke blant dem som har praktisert "løp&kjøp" for iPhone. Men det har også sammenheng med at jeg har fått telefon på jobben, og dersom jeg ville hatt annen modell enn det de til enhver har tilbudt meg, måtte jeg ha påkostet det selv, og da uten fordelen ved rabatt pga binding av mobilabonnementet.

Men så fikk vi tilbud om iPhone, og jeg slo til, og jeg må med hånda på hjertet si at jeg nå ikke kunne ha gått tilbake til ikke å ha iPhone eller tilsvarende. Så spnn sett kan du si at det er et "skapt behov" - i fjor på disse tider klarte jeg meg fint uten.

Men slik er det jo med det meste av nyvinningene. Det er f eks ikke så forbaska mange år siden jeg fikk egen PC og bredbånd hjemme - eller noen år før der: Fikk min aller første mobiltelefon. Jeg klarte meg jo fint uten dette, når man ikke skjønner hva man går glipp av :-)

Skjønner ikke at folk bruker så mye penger på en tlf.... Selv har jeg en Huawei titan 8800 til 2000 og kjenner folk som har prøvd både denne og Iphone, og ikke merker forskjell.... (jeg har forøvrig ikke erfaring med Iphone selv, så kan ikke sammenligne),

Jeg hadde heller brukt pengene på et nettbrett ;)

Tja, heller hva man IKKE kan bruke den til. Ikke at jeg kommer på noe, altså...

Nevner noen ting den kan brukes til:

Nå har vel flere undersøkelser vist at iPhone-brukere er de mobilbrukerne som surfer desidert mest på nettet med mobilen. Så der er nok jeg som iPhone-brukere flest. :D

I tillegg er iPhonekameraer de mest brukte kameraer på Flickr, overgår neste på lista, Nikon 90D med god margin.

Tar jeg et bilde med iPhone overføres det automatisk til både iPad, iMac og MacBook Pro uten at jeg trenger gjøre en tøddel etter at iOS 5 kom. Jeg har apper om gjør at jeg kan legge samme bildene på FB, Flickr eller Instagram med et lite touch på skjermen. :D

Jeg sjekker været, wikipedia når jeg er på farten, bruker en Meget God Facebook-app, twitrer, lar ungene spille spill i bilen så de holder kjeft en stund. Jeg redigerer litt småfeil på bilder jeg har tatt med iPhone, jeg er med i et fotonettsamfunn som heter Instagram og som kun er for iPhone-brukere.

Jeg gjør små redigeringer av dokumenter jeg jobber med på Mac'en med Apples Word-alternativ, Pages eller Keynote (Apples alternativ til Powerpoint) mens jeg er på farta. Etter at skyen kom vil det redigerte alternativet være tilgjengelig på begge stedene (telefon og datamaskin) til enhver tid.

Jeg bruker den som modem for iPad eller den bærbare Mac'en når jeg er langt unna nettverk.

Og dette er bare LITT av det jeg bruker min iPhone til.

Innimellom hender det at jeg også ringer med den, eller sender en SMS. :D

''Tja, heller hva man IKKE kan bruke den til. Ikke at jeg kommer på noe, altså...''

Nevner i fleng...

- skifte på senga

- gå ut med søpla

- osv ;-)

Men et bseriøst spørsmål: Der du bruker den som modem for iPad og bærbare Mac. Vet du om det går an å bruke den som modem for PC?

Har lyst på iphone, men har hørt mye dritt om den. Men mye bra også :P

''men har hørt mye dritt om den''

Det er jo alltid greit å være litt kritisk og ikke mene at ethvert nytt produkt fra Apple eller andre er superoptikjempefantafenomenalistisk allerede før de kommer for salg.

Det er litt slik at nettdiskusjonene om Apple domineres av dem som alltid er motstandere - uansett, og dem som alltid er tilhengere - uansett.

Jeg er i ingen av kategoriene, men er veldig fan av min iPhone etter trekvart års bruk. Kunne ikke tenke meg å ikke ha smartphone ihvertfall (tar dermed høyde for at jeg kunne ha vært like fornøyd med en ikke-Apple-smartphone, men har null erfaring på området).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...