Gå til innhold

Skal du kjøpe iPhone 4S?

Anbefalte innlegg

Jeg liker det enkle. For meg er det helt uaktuelt å begynne å samle på vinyl igjen. For meg er iPod Classic genial. Der er all musikken min samlet på en liten enhet, og jeg har alt tilgjengelig med noen få sveipebevegelser og et par trykk. Å gå tilbake til børste-og-15-20 minutter-så-snu-tida er uaktuelt. Jeg ser ikke en gang sjarmen. ;)

Har et par venner som mener jeg bør innlegges permanent for de holdningene mine, hehe, men jeg mener det oppriktig.

Syns forresten den lille Genevaen har god lyd, jeg. Og for meg er det mye det å ha plass. Jeg kan rett og slett ikke plassere de større enhetene fornuftig. Og jeg bruker heller 5000 på en ny mobil enn kjøper en Geneva for 7500 +++. :D

''Å gå tilbake til børste-og-15-20 minutter-så-snu-tida er uaktuelt. Jeg ser ikke en gang sjarmen. ;) Har et par venner som mener jeg bør innlegges permanent for de holdningene mine, hehe, men jeg mener det oppriktig'' For meg er vinyl en like estetisk opplevelse som det apples produkter er faktisk. Åh så deilig å se cover i 45-format igjen, og eilig å få denne fysiske opplevelse av lyd. Har kjøpt igjen en del album jeg hadde tidligere, og kjenner at jeg har savnet å høre Clash med knitring som en del av lydbildet. Syns cd'er blir metallisk og nesten flate i sammenligning. Men er klar over at jeg er nerd nå altså ;-)

Fortsetter under...

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

40

• meg__123!

11

• morsan

8

• candyqueen_83

5

Gjest Niccolina

Jeg hadde IKKE kjøpt 3GS nå. Det er snart slutt på oppdateringer for iOS for den, hvis Apple følger mønsteret sitt. Og det gjør de jo omtrent like sikkert som banken.

Jeg har ikke iPhone, så jeg følger ikke med. Men om de slutter å oppdatere tidligere tlf så slutter de vel like snart å oppdatere 4s også? Så man kan like gjerne holde seg et hakk bak for å spare penger? Eller?

Nei, jeg skal ikke ha. Jeg får telefon gjennom jobben. Bestiller også telefoner til brukerne mine.

Iphone4 har jeg hørt har utrolig dårlig dekning. Har folk på jobben som har med en HTC ved siden av for å få dekning der Iphonen kutter ut! Dette kan jo hende blir bedre på de nyere modellene da, slik som S.

Iphone har dessuten fast batteri slik at telefonen er "ødelagt" dersom batteriet blir det. Det går ikke særlig garanti på batterier.

Vår leverandør på telefoner anbefalte sterkt Samsungen jeg har fremfor Iphone da jeg bestilte telefon.

Selv så bestilte jeg meg en Samsung Galaxy S sist jeg bestilte telefon, og det er ikke lenge siden. Regner med at jeg har denne en god stund og ta en vurdering på telefoner som er ute når jeg skulle trenge en igjen.

:)

''Vår leverandør på telefoner anbefalte sterkt Samsungen jeg har fremfor Iphone da jeg bestilte telefon'' Slik var det hos oss også, helt til sjefen min ga it-ansvarlig en mac pro, en iPhone og en iPad. Etter det var det faktisk ikke vanskelig å koblbe kalender lenger engang, noe som hadde vært *helt umulig* før han selv ble In Love ;-)

Fra 5000,- for en mobil?! Jeg tror folk er spenna gærne! Jeg har en LG som kostet rundt 1300,- og det holder i lange baner.

Får inntrykk i denne tråden av at noen kjøper ny telefon når det kommer en ny iphone-modell og ikke når de trenger en ny (bortsett fra Elextra) - er det virkelig sånn??? Skiter folk penger eller!?

Jeg vurderer å kjøpe meg en iphone 4 til 4890kr, selv om jeg ikke trenger en ny mobil. Men jeg er slik at når jeg først vil ha noe så vil jeg ha det NÅ, helst igår :P

Husker jeg betalte 5000kr for en nokia 7210 for mange år sida.

DET er sykt det :P

Det er ikke veldig uvanlig å ha en mobil til 5000 kroner. Jeg har stort sett hatt mobiler til rundt 1500-2000 før jeg kjøpte min første iPhone, og brukeropplevelsen kan overhodet ikke sammenlignes. De som syns brukeropplevelsen er viktig, de som ikke bare ønsker seg en dings til "å ringe med", de kjøper gjerne dyre mobiler, enten det er en eplemobil eller Android.

Nå går jo prisen på iPhone også ned om man velger å kjøpe den med binding og abonnement hos en mobiloperatør. Men skal man kjøpe den fra Apple, så er den fra rett i underkant av 5000 kroner. Selv foretrekker jeg å kunne bruke en mobil med det abonnementet jeg selv foretrekker + den mobiloperatør jeg selv ønsker. Så jeg kjøpte fra AppleStore sist, og kommer til å gjøre det igjen neste gang. :)

Det går heller ikke på at folk som har iPhone og den typen mobil driter penger. For meg er det snakk om prioriteringer. Kjøper jeg iPhone er det andre ting jeg må forsake. Men siden jeg vet jeg skal ha den telefonen to år, så vil jeg ha noe jeg er fornøyd med selv om jeg må betale ekstra for det.

Noen er fornøyde med en gammel Toyota, andre vil ha en ny BMW. Sånn er det vel med det meste, i grunnen.

Enig=)

Jeg har bestilt ny.

Hadde en Iphone3 som begynte å skrante - har siden hatt Nokia N8 og LG Optimus 2X P990 som jeg ikke er helt fornøyd med . Symbian imponererte ikke - og der var det lite apper. Andrioid oversvømmes av alle mulige apper og det er heller ikke bra. Den LG'en jeg har varer bare en dag før jeg må lade - emailen fungerer dårlig - masse greier som startes automatisk.

Så jeg vil tilbake til Iphone - synes de har et veldig enkelt og greit OS - når de har får bedre fotoapparat blir dte bra for meg.

Hvis jeg hadde hatt behov for å synke med alt mulig rart - skrive dokumenter i Office og her og der ville jeg ventet til de nye Nokia med Windows kommer.

Hvor bestilte du denne fra?

Hvor lønner det seg å bestille ?

Annonse

Jeg er i alle fall _veldig_ fristet :o) Har en HTC som jeg har vært godt fornøyd med, men har klart å delvis knuse skjermen på den. Foreløpig funker den fint, men det er antakelig et tidsspørsmål før den konker helt ut.

Hovedgrunnen til at jeg vurderer iPhone er egentlig fordi jeg ønsker meg iPad, har ingen erfaring med iPhone fra før.

Jeg har bestilt ny.

Hadde en Iphone3 som begynte å skrante - har siden hatt Nokia N8 og LG Optimus 2X P990 som jeg ikke er helt fornøyd med . Symbian imponererte ikke - og der var det lite apper. Andrioid oversvømmes av alle mulige apper og det er heller ikke bra. Den LG'en jeg har varer bare en dag før jeg må lade - emailen fungerer dårlig - masse greier som startes automatisk.

Så jeg vil tilbake til Iphone - synes de har et veldig enkelt og greit OS - når de har får bedre fotoapparat blir dte bra for meg.

Hvis jeg hadde hatt behov for å synke med alt mulig rart - skrive dokumenter i Office og her og der ville jeg ventet til de nye Nokia med Windows kommer.

Hvor leverer man den evt til reparasjon? Om man feks bestiller over nettet..

Tja, heller hva man IKKE kan bruke den til. Ikke at jeg kommer på noe, altså...

Nevner noen ting den kan brukes til:

Nå har vel flere undersøkelser vist at iPhone-brukere er de mobilbrukerne som surfer desidert mest på nettet med mobilen. Så der er nok jeg som iPhone-brukere flest. :D

I tillegg er iPhonekameraer de mest brukte kameraer på Flickr, overgår neste på lista, Nikon 90D med god margin.

Tar jeg et bilde med iPhone overføres det automatisk til både iPad, iMac og MacBook Pro uten at jeg trenger gjøre en tøddel etter at iOS 5 kom. Jeg har apper om gjør at jeg kan legge samme bildene på FB, Flickr eller Instagram med et lite touch på skjermen. :D

Jeg sjekker været, wikipedia når jeg er på farten, bruker en Meget God Facebook-app, twitrer, lar ungene spille spill i bilen så de holder kjeft en stund. Jeg redigerer litt småfeil på bilder jeg har tatt med iPhone, jeg er med i et fotonettsamfunn som heter Instagram og som kun er for iPhone-brukere.

Jeg gjør små redigeringer av dokumenter jeg jobber med på Mac'en med Apples Word-alternativ, Pages eller Keynote (Apples alternativ til Powerpoint) mens jeg er på farta. Etter at skyen kom vil det redigerte alternativet være tilgjengelig på begge stedene (telefon og datamaskin) til enhver tid.

Jeg bruker den som modem for iPad eller den bærbare Mac'en når jeg er langt unna nettverk.

Og dette er bare LITT av det jeg bruker min iPhone til.

Innimellom hender det at jeg også ringer med den, eller sender en SMS. :D

...og DER bikka jeg over kanten, og bestilte meg en gitt. Apple burde lønne deg, hehe.

Jeg har ikke iPhone, så jeg følger ikke med. Men om de slutter å oppdatere tidligere tlf så slutter de vel like snart å oppdatere 4s også? Så man kan like gjerne holde seg et hakk bak for å spare penger? Eller?

Like snart? 3G ble nå oppdart med siste OS i tre år. Syns det er helt ok sånn siden det etter hvert kreves mer maskinkraft for å kjøre nytt OS, OS støtter ting gammel maskinvare ikke klarer osv. Syns i grunnen tre år er bra, jeg da.

Nei, jeg skal ikke ha. Jeg får telefon gjennom jobben. Bestiller også telefoner til brukerne mine.

Iphone4 har jeg hørt har utrolig dårlig dekning. Har folk på jobben som har med en HTC ved siden av for å få dekning der Iphonen kutter ut! Dette kan jo hende blir bedre på de nyere modellene da, slik som S.

Iphone har dessuten fast batteri slik at telefonen er "ødelagt" dersom batteriet blir det. Det går ikke særlig garanti på batterier.

Vår leverandør på telefoner anbefalte sterkt Samsungen jeg har fremfor Iphone da jeg bestilte telefon.

Selv så bestilte jeg meg en Samsung Galaxy S sist jeg bestilte telefon, og det er ikke lenge siden. Regner med at jeg har denne en god stund og ta en vurdering på telefoner som er ute når jeg skulle trenge en igjen.

:)

''Iphone4 har jeg hørt har utrolig dårlig dekning.''

Nå bor jeg temmelig langt unna sentrale strøk, og jeg har aldri hatt problemer med dekning på iPhone.

''Iphone har dessuten fast batteri slik at telefonen er "ødelagt" dersom batteriet blir det. Det går ikke særlig garanti på batterier.''

Er vel jevnt over ett år på batterier uansett merke. Men ja, iPhone må sendes inn om batteriet streiker. Nå har vi her i heimen en iPhone 3G som har vært i daglig bruk siden august 2008, og den er fortsatt bra batterikapasitet på.

''Vår leverandør på telefoner anbefalte sterkt Samsungen jeg har fremfor Iphone da jeg bestilte telefon.''

Mange gjør det uten å ane hva de snakker om. Skulle man legge hvor fornøyd eierne er til grunn, så skulle man tro fler ville anbefale iPhone ettersom det er telefonen flest er fornøyd med.

Annonse

Hvor leverer man den evt til reparasjon? Om man feks bestiller over nettet..

Skal du ha en uten binding er det kun store.apple.com/no/ som tilbyr det. Skal du kjøpe med binding kan du jo bestille fra mobiloperatøren din.

Går den i stykker er det nok best å returnere den til der den er kjøpt fra, men den kan jo leveres på eplehuset eller humac om du har et i nærheten.

Hvor bestilte du denne fra?

Hvor lønner det seg å bestille ?

Prismessig er det type abonnement som avgjør prisen på iPhone, bortsett fra det er det Apple som bestemmer prisen på telefonen. På sikt er det billigst å kjøpe den uten binding i de fleste tilfellene.

Skal du ha en uten binding er det kun store.apple.com/no/ som tilbyr det. Skal du kjøpe med binding kan du jo bestille fra mobiloperatøren din.

Går den i stykker er det nok best å returnere den til der den er kjøpt fra, men den kan jo leveres på eplehuset eller humac om du har et i nærheten.

Er det ikke tungvint å skulle sende til i posten tilbake igjen? Får krysse fingrene for at det ikke skjer noe med den :P

Tenkte å bestille på applestore uten abo. til 4890 kr..

Er det ikke tungvint å skulle sende til i posten tilbake igjen? Får krysse fingrene for at det ikke skjer noe med den :P

Tenkte å bestille på applestore uten abo. til 4890 kr..

Tenker ikke over at det eventuelt er tungvint. Har handlet på nett i rundt 15 år nå, og det er neimen ikke ofte jeg har hatt behov for å returnere noe. De gangene det har vært nødvendig har det jeg kjøpte vært såpass mye billigere ved nettkjøp enn det ville vært lokalt, så da har jeg heller tatt jobben.

Når det gjelder akkurat iPhone er eneste mulighet for å kjøpe uten binding å handle nettopp på Apple Store.

Det vil si at 3GS antakelig vil kunne kjøre oppdatert iOS i ca et år til, 4 i to år til og 4S de nærmeste tre årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...