Gå til innhold

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Akkurat juletallerkenen fra Fjordland har jeg ikke prøvd, men noen av de andre. Har syntes at de var gode (nok). Jeg synes det meste av mat er godt. :-)

Samme her :o) Det er veldig få matvarer jeg ikke er glad i. Eneste jeg kan komme på nå er joikakaker ;O)

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

5

• Katt-ja

3

• Lillemus

2

• Skyer

2

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83

''Stort sett har Fjordland god mat.''

Nåja, men den juletalerkenen er rett og slett uspiselig (seig slintrete ribbe, feit bleik pølse med merkelig smak).

Det syns ikke jeg. Kjøper den hvert år jeg, men har ikke spist den på julaften hvert år da. Men en gang i løpet av desember/januar.

Stort sett har Fjordland god mat. Jeg ville ikke sett noe galt i å spise juletallerkenen på juleaften hvis jeg var alene selvom jeg synes stort sett at mat jeg lager selv er bedre.

De negative kommentarene i tråden oser litt av dolhusmødres tanker om at flinke kvinner lager mat fra scratch.

''De negative kommentarene i tråden oser litt av dolhusmødres tanker om at flinke kvinner lager mat fra scratch.''

Jeg tror heller det skyldes fordommer mot eller dårlige erfaringer med Fjordland.

Det er ganske langt mellom ferdigmat i plastpose og å lage alt helt fra bunnen av. De fleste som skal lage middag til bare en, finner vel en middelvei.

Samme her :o) Det er veldig få matvarer jeg ikke er glad i. Eneste jeg kan komme på nå er joikakaker ;O)

Hehe,- joikakaker er da godt (særlig med litt ekstra brunost og einerbær og rømme i sausen...)

Mine unntak fra at jeg liker alt er spekesild, blodmat - og fisk med masse bein som er vanskelige å få vekk...

Stort sett har Fjordland god mat. Jeg ville ikke sett noe galt i å spise juletallerkenen på juleaften hvis jeg var alene selvom jeg synes stort sett at mat jeg lager selv er bedre.

De negative kommentarene i tråden oser litt av dolhusmødres tanker om at flinke kvinner lager mat fra scratch.

''De negative kommentarene i tråden oser litt av dolhusmødres tanker om at flinke kvinner lager mat fra scratch.''

Nei, for min del skyldes det tidligere erfaringer med nettopp Fjordland. :o) Grei nok mat, men små porsjoner. Og på julaften vil jeg ha ordentlig god mat og mer enn nok mat. :o)

candyqueen_83

Hehe,- joikakaker er da godt (særlig med litt ekstra brunost og einerbær og rømme i sausen...)

Mine unntak fra at jeg liker alt er spekesild, blodmat - og fisk med masse bein som er vanskelige å få vekk...

Spekesild og blodpudding er kjempegodt :o) Joikakaker smaker granbar synes jeg, men det er mange år siden sidt jeg smakte det da.

Annonse

Nei, for min del skyldes det tidligere erfaringer med nettopp Fjordland. :o) Grei nok mat, men små porsjoner. Og på julaften vil jeg ha ordentlig god mat og mer enn nok mat. :o)

''Og på julaften vil jeg ha ordentlig god mat og mer enn nok mat. :o)''

Men hvis poenget var å ikke gjøre for mye ut av at det var julaften, fordi man heller ville fiere første juledag smamen med barnet sitt, kan man like gjerne ta den ene lettvintmaten som den andre.

Hvis du får sønnen hjem første dag så hadde jeg laget julemat da og "glemt" julaften. Jeg er som regel med dattera mi på julaften og minstemann annenhver jul, men så er jeg alene til etter nyttårsaften. Det pleier faktisk å være en del folk her inne i jula ;o)

Annonse

Jeg var skikkelig influensa-syk et år og ble hjemme alene. Trodde det skulle bli helt ok, men må si jeg følte meg utrolig ensom da alle lyder forsvant etter femtiden, og det ble helt stille. Til tross for foreldre som ville komme med mat osv og telefonsamtaler var det veldig rart, selv om det var frivillig å være alene.

Hadde jeg ikke hatt noe tilbud, tror jeg at jeg ville valgt å jobbe et sted. Det arrangeres gjerne julaften for hjemløse, eldre ensomme osv i større byer i alle fall.

Gjest Shilapila

Om maten heter Fjordland eller noe annet spiller ingen rolle så lenge den som skal spise den er fornøyd med den.

Gjest Shilapila

Jeg tror heller det skyldes fordommer mot eller dårlige erfaringer med Fjordland.

Det er ganske langt mellom ferdigmat i plastpose og å lage alt helt fra bunnen av. De fleste som skal lage middag til bare en, finner vel en middelvei.

Jeg er enig i at det skyldes fordommer mot ferdiglaget mat. Jeg ser ikke noe galt i at noen spiser Fjordland på juleaften hvis det passer vedkommende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...