mariaflyfly Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg har lenge ment at vi burde kvitte oss med poteten i Norge - dette nymotens påfunnet fra 1700-og-den-tid, og omsider er den i ferd med å forsvinne fra kostholdet. Men en strek i regningen er det jo at den dankes ut av ris og pasta og ikke kålrabi og nepe. Eller pastinakk. Skandale. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 ''Med 22/7 massakeren i minne må vi fordømme nazister og mordere,men likevel ikke havne i den andre grøfta.'' ABB er faktisk ikke nazist, men en annen type høyreekstrem som hater muslimer i stedet for jøder. Forskjellen er selvsagt liten, men den er der. Utover det så synes jeg "norsk identitet" skal være åpenhet og toleranse. Det vinner vi på - slik som alle de store nasjonen har et multikulturelt fellesskap: USA; Brasil, India, Russland, Kina, Sør Afrika (nå), osv. Verden går fremover - det eneste alternativet er et lukket monokulturelt samfunn, som Nord Korea. Er det det du ønsker? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grublendeikveld Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 ''Med 22/7 massakeren i minne må vi fordømme nazister og mordere,men likevel ikke havne i den andre grøfta.'' ABB er faktisk ikke nazist, men en annen type høyreekstrem som hater muslimer i stedet for jøder. Forskjellen er selvsagt liten, men den er der. Utover det så synes jeg "norsk identitet" skal være åpenhet og toleranse. Det vinner vi på - slik som alle de store nasjonen har et multikulturelt fellesskap: USA; Brasil, India, Russland, Kina, Sør Afrika (nå), osv. Verden går fremover - det eneste alternativet er et lukket monokulturelt samfunn, som Nord Korea. Er det det du ønsker? Med vennlig hilsen "ABB er faktisk ikke nazist, men en annen type høyreekstrem som hater muslimer i stedet for jøder. Forskjellen er selvsagt liten, men den er der." Samma hva massemorderen er, vel. og forskjellen er meget stor. om en hater muslimer eller jøder eller frp-ere, så går en jo ikke til det skritt å henrette helt uskyldige mennesker, som er helt forsvarsløse.. DER HAR DU FORSKJELLEN. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Når det gjelder flagg på 17 mai, er jeg faktisk enig med trådstarter! Det er tross alt NORGES nasjonaldag vi feirer, ergo er det NORSKE flagg som gjelder akkurat den dagen. Jeg ser ingen hensikt med pakistanske, somaliske, svenske eller danske flagg i et 17 mai tog. Men selvfølgelig er både pakistanere, somaliere, svensker og dansker hjertelig velkommen til å feire "vår" dag, men da kan de vifte med et NORSK flagg! Helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Men det hadde sett litt merkelig ut med flere fremmede flagg enn norske på 17.mai. Det er jo Norskes nasjonaldag og vi stiller jo ikke med norsk flagg på andre lands nasjonaldag. Jeg tror at hvis vi hadde dratt i Frognerparken på den pakistansk nasjonaldagen med norsk flagg så tror jeg kanskje at de hadde sett på det som en provokasjon. Stavanger har et stort internasjonalt arrangement på 17. mai, og fremdeles ingen planer om løsrivelse fra kongeriket. ;-) Jeg synes det er fint at folk fra andre land også støtter opp og feirer den norske Grunnloven. Om de bruker egne flagg er da helt underordnet. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DOLine Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Stavanger har et stort internasjonalt arrangement på 17. mai, og fremdeles ingen planer om løsrivelse fra kongeriket. ;-) Jeg synes det er fint at folk fra andre land også støtter opp og feirer den norske Grunnloven. Om de bruker egne flagg er da helt underordnet. Med vennlig hilsen ''Om de bruker egne flagg er da helt underordnet.'' dog noe merkelig å gjøre dette på den norske nasjonaldagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 ''Om de bruker egne flagg er da helt underordnet.'' dog noe merkelig å gjøre dette på den norske nasjonaldagen. Hvorfor? Det er da ikke en Sovjet-stil parade vi ønsker, med millioner av identiske mennesker med samme flagg og samme uniform. Variasjon fryder. Det er åpenbart de er der for å feire Norge, så hva er problemet? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg var på Island med et skoelekorps på deres nasjonaldag og vet du hva? Duskebærerne hadde norske bunader og norske flagg i hendene!!! I det Islandske "17.mai" toget..... Ja til et fargerikt fellesskap! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hva pokker er spir på et juletre? *Grønn* Et eksempel; http://www.skrotnissen.no/images/uploads/13_04.06.2007015201.jpg Kan finnes i like mange varianter og fargespekter som julekulene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 ''Hvorfor skal man ha flagg på juletreet?!'' Hvis ikke blir det så teit når man skal synge "Du grønne, glitrende tre goddag!", og man bare må synge humhumhum istedenfor "norske flagg". I mitt barndomshjem hadde vi flagg, så den delen av sangen funket bra, men det ble alltid krise når man kom til "høyt i toppen den blanke stjerne", da vi jo hadde _spir_! *uff* Man kan synge "Med julelys, men foruten flagg". Men jeg tror ikke treet legger merke til at det ikke stemmer helt. Egentlig er det ganske pussig å hilse på et tre. Resten av året blir det sett på som litt - eh - avvikende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 "ABB er faktisk ikke nazist, men en annen type høyreekstrem som hater muslimer i stedet for jøder. Forskjellen er selvsagt liten, men den er der." Samma hva massemorderen er, vel. og forskjellen er meget stor. om en hater muslimer eller jøder eller frp-ere, så går en jo ikke til det skritt å henrette helt uskyldige mennesker, som er helt forsvarsløse.. DER HAR DU FORSKJELLEN. ''Samma hva massemorderen er, vel. og forskjellen er meget stor. om en hater muslimer eller jøder eller frp-ere, så går en jo ikke til det skritt å henrette helt uskyldige mennesker, som er helt forsvarsløse.. DER HAR DU FORSKJELLEN.'' Nei, selvsagt er det forskjell mellom de som "bare" nører opp under hatet, og de som faktisk utfører volden. Men det er kulestøperne (de som nører opp under hatet) som er med på å fremavle de som til slutt bruker vold. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Et eksempel; http://www.skrotnissen.no/images/uploads/13_04.06.2007015201.jpg Kan finnes i like mange varianter og fargespekter som julekulene. Ah. Takk for oppklaring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Man kan synge "Med julelys, men foruten flagg". Men jeg tror ikke treet legger merke til at det ikke stemmer helt. Egentlig er det ganske pussig å hilse på et tre. Resten av året blir det sett på som litt - eh - avvikende. Det er vel generelt sett litt pussig å ta et tre inn i stua og henge masse dilldall på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 ''Samma hva massemorderen er, vel. og forskjellen er meget stor. om en hater muslimer eller jøder eller frp-ere, så går en jo ikke til det skritt å henrette helt uskyldige mennesker, som er helt forsvarsløse.. DER HAR DU FORSKJELLEN.'' Nei, selvsagt er det forskjell mellom de som "bare" nører opp under hatet, og de som faktisk utfører volden. Men det er kulestøperne (de som nører opp under hatet) som er med på å fremavle de som til slutt bruker vold. Med vennlig hilsen ''Men det er kulestøperne (de som nører opp under hatet) som er med på å fremavle de som til slutt bruker vold.'' Du regner deg altså som "kulestøper" for de mange voldelige overfall det har vært på FrP og SD folk i Norge og Sverige? Fint, på tide du ser deg selv og din hatske virksomhet i hvitøyet. Eller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shilapila Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 ' Det har i flere år vært diskutert om andre nasjoner skal få bære flagg på 17 mai.Jeg mener nei.De andre nasjonene har 364 dager å velge mellom.Jeg synes det er greit å være stolt nordmann som respekterer våre tradisjoner en dag i året! Er det riktig at ei jente fra Kenya synger på kenyansk i en sang på Grand Prix som er en 100% europeisk sang konkurranse? '' 17 Mai er dagen hvor vi skal symbolisere det som samler og ikke splitter. Jeg synes det blir meningsløst å ta med utenlandske flagg på samme måte som jeg synes det blir feil å bruke regnbueflagg, som ellers blir brukt i homseparaden. Jeg har aldri sett på Grand Prix som noe nasjonalt konsept. Bare vi vinner så må de gjerne synge på xhosa om de vil;) ''Er det riktig at ei jente fra Kenya synger på kenyansk i en sang på Grand Prix som er en 100% europeisk sang konkurranse? '''' Er ikke Israel med i Grand Prix? Når ble det europeisk? Hva med å synge på engelsk, er det greit fordi England er med? Hva med amerikanere, australere, sør-afrikanre? Blir ikke de fornærmet? Hva med russisk? Er det europeisk språk? Kan det synges på russisk istedenfor kenyansk? Alle må da se hva slags tull dette er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 ''Med 22/7 massakeren i minne må vi fordømme nazister og mordere,men likevel ikke havne i den andre grøfta.'' ABB er faktisk ikke nazist, men en annen type høyreekstrem som hater muslimer i stedet for jøder. Forskjellen er selvsagt liten, men den er der. Utover det så synes jeg "norsk identitet" skal være åpenhet og toleranse. Det vinner vi på - slik som alle de store nasjonen har et multikulturelt fellesskap: USA; Brasil, India, Russland, Kina, Sør Afrika (nå), osv. Verden går fremover - det eneste alternativet er et lukket monokulturelt samfunn, som Nord Korea. Er det det du ønsker? Med vennlig hilsen ''Utover det så synes jeg "norsk identitet" skal være åpenhet og toleranse. Det vinner vi på - slik som alle de store nasjonen har et multikulturelt fellesskap: USA; Brasil, India, Russland, Kina, Sør Afrika (nå), osv.'' Det er gode eksempler du kommer med. I USA er rasemotsetningene store. Gruppene blander seg i liten grad og mengden rasekriminalitet er økende. Brasil er egentlig ikke multikulturellt, de har kun mange ulike fargenyanser. Men også her er det gnisninger mellom de ulike "rasene". India har også store problemer, spesielt mellom ulike relgiøse grupper. Russland opplever en stor nasjonalistisk bølge med mye vold mot etniske grupper. i Kina bedriver Han-kineserne grove overgrep mot alle andre folkegrupper, spesielt ugiuerne og tilbetanere. I Sør-Afrika er det gnisninger både mellom hvite og svarte og svarte og utelandske svarte, som blir beskyllt for å ta jobbene fra dem (hørt den før?). Sannheten er at det fins svært få, om noen, eksempler på multikulturelle samfunn som har vært suksesser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ecb Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 ''Det har i flere år vært diskutert om andre nasjoner skal få bære flagg på 17 mai.'' 17.mai er den norske statens grunnlovsdag. Vi feirer ikke andre lands grunnlover, men vår egen. Derfor bruker vi det norske flagget. For at grunnen til feiringen fortsatt skal være tydelig, brukes ikke andre flagg. Hvis ikke kunne tulllebukker tatt med seg IKEA-flagget, sjørøverflagget, Det amerikanske sør-statsflagget, Nord-Koreas flagg, eller Irans flagg. Det har ingenting med rasisme å gjøre fordi alle er velkomne til å delta i toget bare de innordner seg etter reglene. ''Er det riktig at ei jente fra Kenya synger på kenyansk i en sang på Grand Prix som er en 100% europeisk sang konkurranse?'' Hvorfor skal hun synge noe som nesten ingen skjønner? ''Jeg er ikke fremmedfientlig,men jeg synes at 2-3 moskeer i Oslo er nok og 1 Buddistisk tempel.'' Så lenge de ikke stenger utsikten eller gauler ut de grufulle hylene fra minaretene, særlig kl 0445 (slik som i Tyrkia), så kan de gjøre hva de vil med bygninger. Vi har trosfrihet for alle. ''Vi MÅ ikke absolutt selge sjela vår på billigsalg fo bare å tekkes våre nye landsmenn.'' Vel, jeg har solgt sjela mi til han der oppe. Så nå har jeg ingen sjel å selge. Hva andre velger å gjøre, får de velge fritt selv. ''Det komemr snart en film på tv som heter Taxi med Adil Khan.Gleder meg.De har understått store penger i skatt og blander seg inn i familiers indre anliggender.I hvertfall om man skal tro på traileren og omtale i media.'' Hæ? ''Jeg er lei av at utlendinger snakker dritt om vikingene at de bare drakk seg fulle og voldtok kvinner.Det var faktisk IKKE slik at de gikk berserkergang hver uke eller måned.De var meget dyktige sjøfarere som kom både til Svartehavet og Vinland.Både store deler av england og Normandie er befolket av folk med norske gener.'' Det var vel "blandet drops" den gang som nå? Åsatrua var i hvert fall ingenting å skryte av... ofring av levende mennesker...urk :-( ''Hvorfor i alle dager skal vi la oss valse ned av velmenende utlendinger som ikke ligner det spor på oss? Jeg synes vi skal være glad for at det i nord-amerika finnes minst 4 millioner mennesker med minst 25-50% norske gener i seg.'' Og så? ''Koser meg hver bidige søndag med "Alt for Norge"'' Aner ikke hva det er. ''Med 22/7 massakeren i minne må vi fordømme nazister og mordere,men likevel ikke havne i den andre grøfta.'' Og så? ''Ser man på bilder fra muslimske land fra 50 og 60 tallet hadde ingen kvinner tildekkede ansikter eller hodet.Jeg tror vi bør nekte alle kvinner å dekke til ansiktet.Skaut på hodet er ok. I mormor og de 8 ungene har jo Anna Cath Vestly skaut på hodet ute.Men bare i regn og blåst.'' Både norsk og muslimsk kultur har endret seg, det er sant. Noen er redde for at muslimsk kultur fortrenger typisk norsk kultur. Muslimske kultur endres ikke slik du ønsker med den typen innstillling. Skal muslimer velge noe annet, trenger de et alternativ fremfor det de tolker som hets. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 ''Utover det så synes jeg "norsk identitet" skal være åpenhet og toleranse. Det vinner vi på - slik som alle de store nasjonen har et multikulturelt fellesskap: USA; Brasil, India, Russland, Kina, Sør Afrika (nå), osv.'' Det er gode eksempler du kommer med. I USA er rasemotsetningene store. Gruppene blander seg i liten grad og mengden rasekriminalitet er økende. Brasil er egentlig ikke multikulturellt, de har kun mange ulike fargenyanser. Men også her er det gnisninger mellom de ulike "rasene". India har også store problemer, spesielt mellom ulike relgiøse grupper. Russland opplever en stor nasjonalistisk bølge med mye vold mot etniske grupper. i Kina bedriver Han-kineserne grove overgrep mot alle andre folkegrupper, spesielt ugiuerne og tilbetanere. I Sør-Afrika er det gnisninger både mellom hvite og svarte og svarte og utelandske svarte, som blir beskyllt for å ta jobbene fra dem (hørt den før?). Sannheten er at det fins svært få, om noen, eksempler på multikulturelle samfunn som har vært suksesser. Hva trodde du? At alle bare skulle leve sammen i fred og fordragelighet? Det var da MYE verre før. Selvsagt er det problemer. Overalt. I virkeligheten dog er det faktisk ikke noe alternativ, bortsett fra Nord Korea. Monokultur er død. Heldigvis. Og Nord Korea lever som et skrekkeksempel på dets åndelige innavl. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 ''Det har i flere år vært diskutert om andre nasjoner skal få bære flagg på 17 mai.'' 17.mai er den norske statens grunnlovsdag. Vi feirer ikke andre lands grunnlover, men vår egen. Derfor bruker vi det norske flagget. For at grunnen til feiringen fortsatt skal være tydelig, brukes ikke andre flagg. Hvis ikke kunne tulllebukker tatt med seg IKEA-flagget, sjørøverflagget, Det amerikanske sør-statsflagget, Nord-Koreas flagg, eller Irans flagg. Det har ingenting med rasisme å gjøre fordi alle er velkomne til å delta i toget bare de innordner seg etter reglene. ''Er det riktig at ei jente fra Kenya synger på kenyansk i en sang på Grand Prix som er en 100% europeisk sang konkurranse?'' Hvorfor skal hun synge noe som nesten ingen skjønner? ''Jeg er ikke fremmedfientlig,men jeg synes at 2-3 moskeer i Oslo er nok og 1 Buddistisk tempel.'' Så lenge de ikke stenger utsikten eller gauler ut de grufulle hylene fra minaretene, særlig kl 0445 (slik som i Tyrkia), så kan de gjøre hva de vil med bygninger. Vi har trosfrihet for alle. ''Vi MÅ ikke absolutt selge sjela vår på billigsalg fo bare å tekkes våre nye landsmenn.'' Vel, jeg har solgt sjela mi til han der oppe. Så nå har jeg ingen sjel å selge. Hva andre velger å gjøre, får de velge fritt selv. ''Det komemr snart en film på tv som heter Taxi med Adil Khan.Gleder meg.De har understått store penger i skatt og blander seg inn i familiers indre anliggender.I hvertfall om man skal tro på traileren og omtale i media.'' Hæ? ''Jeg er lei av at utlendinger snakker dritt om vikingene at de bare drakk seg fulle og voldtok kvinner.Det var faktisk IKKE slik at de gikk berserkergang hver uke eller måned.De var meget dyktige sjøfarere som kom både til Svartehavet og Vinland.Både store deler av england og Normandie er befolket av folk med norske gener.'' Det var vel "blandet drops" den gang som nå? Åsatrua var i hvert fall ingenting å skryte av... ofring av levende mennesker...urk :-( ''Hvorfor i alle dager skal vi la oss valse ned av velmenende utlendinger som ikke ligner det spor på oss? Jeg synes vi skal være glad for at det i nord-amerika finnes minst 4 millioner mennesker med minst 25-50% norske gener i seg.'' Og så? ''Koser meg hver bidige søndag med "Alt for Norge"'' Aner ikke hva det er. ''Med 22/7 massakeren i minne må vi fordømme nazister og mordere,men likevel ikke havne i den andre grøfta.'' Og så? ''Ser man på bilder fra muslimske land fra 50 og 60 tallet hadde ingen kvinner tildekkede ansikter eller hodet.Jeg tror vi bør nekte alle kvinner å dekke til ansiktet.Skaut på hodet er ok. I mormor og de 8 ungene har jo Anna Cath Vestly skaut på hodet ute.Men bare i regn og blåst.'' Både norsk og muslimsk kultur har endret seg, det er sant. Noen er redde for at muslimsk kultur fortrenger typisk norsk kultur. Muslimske kultur endres ikke slik du ønsker med den typen innstillling. Skal muslimer velge noe annet, trenger de et alternativ fremfor det de tolker som hets. ''Er det riktig at ei jente fra Kenya synger på kenyansk i en sang på Grand Prix som er en 100% europeisk sang konkurranse? - Hvorfor skal hun synge noe som nesten ingen skjønner?'' Det er ikke så lenge siden alle MÅTE synge på sitt eget morsmål, og de fleste gjør jo det fremdeles. Jeg gjetter at kenyansk ikke er mer gresk for folk enn... ja foreksempel gresk. Eller fransk, italiensk, tyrkisk osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ecb Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 ''Er det riktig at ei jente fra Kenya synger på kenyansk i en sang på Grand Prix som er en 100% europeisk sang konkurranse? - Hvorfor skal hun synge noe som nesten ingen skjønner?'' Det er ikke så lenge siden alle MÅTE synge på sitt eget morsmål, og de fleste gjør jo det fremdeles. Jeg gjetter at kenyansk ikke er mer gresk for folk enn... ja foreksempel gresk. Eller fransk, italiensk, tyrkisk osv. ''Det er ikke så lenge siden alle MÅTE synge på sitt eget morsmål, og de fleste gjør jo det fremdeles. Jeg gjetter at kenyansk ikke er mer gresk for folk enn... ja foreksempel gresk. Eller fransk, italiensk, tyrkisk osv.'' Den gamle regelen var dum. Gresk er faktisk et europeisk språk som snakkes av mange millioner europeere. Kenyansk er ikke hovedspråk i noe land innenfor det området som konkurransen omfatter. Da har gresk i det minste håp om å bli forstått av langt flere enn kenyansk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371390-er-det-greit-%C3%A5-miste-v%C3%A5r-norske-identitet/page/4/#findComment-3247607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.