Gå til innhold

hyppig vannlating=angst og depresjon


gutt20år

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 20 år, som for 5 år siden begynte å oppleve trag til å urinere i "uheldige" situasjoner, som begravelser, kino, steder der folk vanlig vis holder seg. Har vert hos en vanlig lege som fastslo at det ikke var noe gale med meg. Har selv funnet ut at det er noe psykisk siden jeg ike har disse problemene hjemme i mitt eget hjem. De siste årene har denne plagen blitt verre og jeg har begynt å utvikle angst og depresjon. Går det an å få psykiatrisk hjelp og hvordan går jeg fram ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Det kan godt være en psykisk årsak til plagene dine. Det er ikke noen skarp grense mellom det kroppslige og det psykiske. Kroppslige plager gir psyksike utslag og omvendt. Du kan få din vanlige lege til å gi deg henvisning til psykolog/psykiater. Men snakk først med legen din, det kan godt være at han kan hjelpe deg. Det er mange allmennpraktiserende leger som har gode kunnskaper om psykiske problemer. - Men i tillegg bør du forsøke å "trene opp" blæren til å klare å ta i mot større mengde urin. Du må tvinge deg til å la det gå lenger tid mellom hver gang du går på do.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...