Gå til innhold

brystsmerter


Gjest tli

Anbefalte innlegg

Jeg våknet tidlig i dag, 05.30, og hadde smerter midt i brystet som gjorde det vanskelig å ligge. Smerten gikk bak i ryggen og opp i kjeven (kjentes ut som tannverk) og opp i øret som øreverk. Det varte noen minutter, ble så borte og jeg holdt på å sovne igjen, da smertene kom tilbake. Stod opp, og hadde smerter som kom og gikk utover morgenen. Gikk på jobb, men var uvel, og da smertene ikke ga seg, prøvde jeg å ringe legen min flere ganger, med kom ikke igjennom. Smertene ga seg ved 09.30 tiden, og etter det følte jeg meg i fin form igjen.

Burde jeg ha vært hos lege, jeg har også hatt tilsvarende smerter før. Jeg er kvinne, 51 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...dette høres farlig ut som hjert, så mitt eneste råd er KOM DEG TIL LEGE FORT !!

Grunnen til at jeg er så agresiv på det er at min pappa døde av hjerteinfarkt - han gikk en gang til spesiallege og fikk undersøkt hjerte - de mente at alt var ok.

Smertene fortsatte i årevis - pappa gikk aldri mer til lege, han sa heller lite om dette til oss som familie. Så her sitter vi igjen ensome og forlatte og savner pappa`n vår.

Husk det er hjelp og få.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Brystsmerter.

Beklager at svaret kommer sent. Jeg har vært bortreist denne uken.

De to råd du har fått fra andre (fra yes 5.sept. og fra redneck 6.sept.) er helt adekvate : kom deg til lege !

Selv om jeg mangler adskillige opplysninger om deg, er de symptomer du beskriver såpass mistenkelige at du bør vurderes og undersøkes av lege så snart du kan få det til. Får du flere episoder av samme karakter bør du omgående oppsøke et sykehus med henblikk på snarlig diagnostikk av dine plager.

Se forøvrig mitt svar til Aina E idag.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...