Gå til innhold

Jeg overlevde fint! :)


Feline

Anbefalte innlegg

I dag har jeg gjort noe som jeg trodde skulle bli mye verre enn det faktisk ble: Jeg har vært på et seminar om familievold (dvs hovedsaklig menn som bruker ulike former for vold mot sine partnere) som Alternativ til Vold arrangerte.

Der jeg jobber hender det fra tid til annen at jeg kommer i kontakt med eller hører om ulike former for vold og overgrep, dette setter meg ofte litt ut av spill, gjør meg oppkava, etc. Selv om jeg har jobbet mye med å bearbeide min egen historie og greier meg i mange sammenhenger veldig bra i forhold til før, er det tøft å komme i kontakt med dette på jobb. Derfor fortalte jeg sjefen min at jeg har slik erfaring og at jeg ønsket å gå på dette kurset for å få mer "profesjonell" kunnskap om emnet og kanskje greie håndtere slike ting i jobben min bedre. Jeg møtte forståelse for det og fikk lov til å dra.

Jeg har i flere dager gruet meg, fryktet at det skulle bli for tøft. Men jeg har vært der i dag, jeg har smilt gjenkjennende til ting jeg eller andre jeg kjenner har opplevd eller følt, jeg har rukket opp hånden og spurt om ting jeg lurte på, jeg har vært til stede hele dagen, jeg har med andre ord kommet veldig godt gjennom det. Og jeg føler at jeg har fått mer "oversikt" over emnet, fått bekreftet ting jeg har tenkt, og føler jeg skjønner min egen historie bedre – kan se den i et litt annet perspektiv.

Jeg er glad, stolt og fornøyd med meg selv nå.

http://home.no.net/feline/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så fint å høre at det ble en positiv opplevelse! Bra gjort å gå på kurset, for jeg vet hvor ille du synes slikt kan være.

Stolt av deg!

Klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Feline!

Du har all grunn til å være stolt, glad og fornøyd med deg selv. Nok en terskel! -Og kanskje et lite signal om at du klarer og ikke behøver å grue

deg så mye på forhånd ved evt neste terskel:) Vi bruker jo fryktelig mye energi på tankeoppbygginger om hvordan, dersom, hvis at - og resultatet

blir gjerne helt motsatt av hva man har gruet for:)

Glad-på-dine-vegne-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...