Gå til innhold

Hva skal du spise på julaftenen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi pleier å ha ribbe, og så langt er resten uvitende om at jeg sysler med tanken på å ha pinnekjøtt... Regner med å tape terreng big time og ender nok opp med pinnekjøtt lillejulaften og ribbe julaften, akkurat som i barndomsheimen ;-)

Annonse

Gjest sunnmørsberta

Pinnekjøtt, et par ulike svinemører (mulignes Vigramør og Bjorlimør, de syns jeg smaker best), gjerne dampet tørket mør også.... Samt muligens sossisser og medisterkaker. Kålrabistappe, ertestuing, rødkål og surkål. Poteter.

Rødbrus med en liten skvett vørterøl i for den rette julesmaken.

Gjest Hulderen

Pinnekjøtt, et par ulike svinemører (mulignes Vigramør og Bjorlimør, de syns jeg smaker best), gjerne dampet tørket mør også.... Samt muligens sossisser og medisterkaker. Kålrabistappe, ertestuing, rødkål og surkål. Poteter.

Rødbrus med en liten skvett vørterøl i for den rette julesmaken.

Damper du den tørkede mo'ren selv? Er det sånn "vanlig" mo'r som man bruker som pålegg? Og hvordan tilbereder du den?

Gjest sunnmørsberta

Damper du den tørkede mo'ren selv? Er det sånn "vanlig" mo'r som man bruker som pålegg? Og hvordan tilbereder du den?

Ja, det er den "harde" tørkamøren man skjærer i tynne skiver og har på brødskiva, husker ikke helt hvilket merke som smaker best,

men den smaker veldig godt når man damper den. Den mykner litt opp da, og blir litt mer rødlig inni... litt kraftig smak, men fortreffelig :-) Er mest en gammel familietradisjon dette da. Er ikke så mye jeg orker da, men en liten snabb er godt :)

Jeg har det bare i sammen med pinnekjøttet, kan godt dampe en stund så det blir mørt og godt.

Ja, det er den "harde" tørkamøren man skjærer i tynne skiver og har på brødskiva, husker ikke helt hvilket merke som smaker best,

men den smaker veldig godt når man damper den. Den mykner litt opp da, og blir litt mer rødlig inni... litt kraftig smak, men fortreffelig :-) Er mest en gammel familietradisjon dette da. Er ikke så mye jeg orker da, men en liten snabb er godt :)

Jeg har det bare i sammen med pinnekjøttet, kan godt dampe en stund så det blir mørt og godt.

Det bruker vi til raspeballer vi :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...