Gå til innhold

Lar du hunden slikke deg i ansiktet (munnen)?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Huff:-/ Alle susser gjør oss godt, vil jeg tro. Og det er faktisk en suss når man får en sleik i fjeset. Jeg fatter ikke hvordan folk tenker i dag:-( V gjør oss selv ganske ulykkkelige, uten og være helt klar over hvorfor, tror jeg.

Jeg er spesielt glad i hunder og jeg vet at hunder er glade når de vil slikke deg i ansiketet, men da rygger jeg. Det er ikke alt jeg orker å utsette meg for:-)

Det er en grunn til at det rådes til å ha en god håndhygiene. De som vasker hender ofte holder seg friskere enn de som ikke gjør det og da kan jeg ikke tenke meg at det skulle være spesielt lurt å la ei bikkje som har slikket seg i rompa, slikke meg i ansiktet etterpå.

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• candyqueen_83

8

• Mrs. Wallace

2

• Gregga

2

Gjest Nickløsheletida

Huff:-/ Alle susser gjør oss godt, vil jeg tro. Og det er faktisk en suss når man får en sleik i fjeset. Jeg fatter ikke hvordan folk tenker i dag:-( V gjør oss selv ganske ulykkkelige, uten og være helt klar over hvorfor, tror jeg.

Og så er det jo ikke slik at alle blir ulykkelig over manglende sleik i ansiktet fra ei bikkje;-)

Vi har vel ikke helt samme definsjon på hva som er lykken i livet :-)

E.Coli og annet rammer også de friske.

Det er en grunn til at forventet levealder nå er over 80, mens den før hygiene ble kjent var rundt 30 eller 40 år.

Med vennlig hilsen

Jada. Men jeg tviler på at vi dør av kjæledyrene våre. Hold deg unna diskusjoner om dyr, for du liker ikke dyr. Og har tydeligvis aldri hatt et kjæledyr. Så du aner ikke hva du snakker om.

Jeg er spesielt glad i hunder og jeg vet at hunder er glade når de vil slikke deg i ansiketet, men da rygger jeg. Det er ikke alt jeg orker å utsette meg for:-)

Det er en grunn til at det rådes til å ha en god håndhygiene. De som vasker hender ofte holder seg friskere enn de som ikke gjør det og da kan jeg ikke tenke meg at det skulle være spesielt lurt å la ei bikkje som har slikket seg i rompa, slikke meg i ansiktet etterpå.

Jeg respekterer ditt syn på kjærtegn fra kjæleyr, men deler det ikke.

Annonse

Hehe ja, jeg elsker hunden min, og han kan slikke meg på munnen.

Hunden vasker seg på sin måte som han skal, med tunga. Noen ganger høres det ut som han nesten slafser når han steller seg. Skulle han liksom da sleike oss i ansiktet etterpå?

Kan aldri tro at hunden min lider det grann fordi han ikke får lov til dette? Han gjør ikke forsøk på det heller, etter han lærte at det var big no no!

Jeg anser ikke meg sjøl som så veldig prippen, men jeg klarer å vaske meg selv jeg takk:-)

Jada. Men jeg tviler på at vi dør av kjæledyrene våre. Hold deg unna diskusjoner om dyr, for du liker ikke dyr. Og har tydeligvis aldri hatt et kjæledyr. Så du aner ikke hva du snakker om.

Hvorvidt det er farlig med bakteriene fra et dyr som har slikket seg selv og andre handler om biologisk kunnskap, og ikke om det er kjæledyr eller villdyr det er snakk om.

Og jeg kunne svart deg: Hold deg unna diskusjoner om mennesker (dette handler om å bli slikket i ansiktet). Du liker ikke mennesker, så du aner ikke hva du snakker om.

:-)

Med vennlig hilsen

Gjest Shira :o)

Jeg har en 10 uker gammel valp nå, han vil jo gjerne slikke hele meg. ;o) Jeg lar han ikke få slikke i munnen min, generelt ikke i ansiktet, annet enn litt på kinnet.

Forrige hunden vår slikket aldri meg i ansiktet, hun viste sin glede ovenfor meg på andre måter, men det var mennesker hun slikket, for noen lot henne. Hun følte ganske fort hvem som likte hva. Og jeg la meg ikke opp i at hun gjorde det, men hun lærte jo at noen ikke ville, for det hadde jeg jo lagt meg opp i underveis. På samme måte som hun lærte at noen gjerne tok henne på fanget, mens andre på besøk ville ha henne på gulvet.

Jeg er ikke redd bakterierene, for med den skrale kroppen jeg har hadde jeg nok reagert om det var farlig.

Nei, jeg synes det er både ubehagelig og uhygienisk.

F.eks. kan bakterien Helicobacter Pylori smitte fra hund til menneske via munnen.

Helicobacter Pylori står bak de fleste tilfeller av magesår og gir i tillegg økt risiko for kreft i magen.

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1322303613' post='4680079]

Jeg har en 10 uker gammel valp nå, han vil jo gjerne slikke hele meg. ;o) Jeg lar han ikke få slikke i munnen min, generelt ikke i ansiktet, annet enn litt på kinnet.

Forrige hunden vår slikket aldri meg i ansiktet, hun viste sin glede ovenfor meg på andre måter, men det var mennesker hun slikket, for noen lot henne. Hun følte ganske fort hvem som likte hva. Og jeg la meg ikke opp i at hun gjorde det, men hun lærte jo at noen ikke ville, for det hadde jeg jo lagt meg opp i underveis. På samme måte som hun lærte at noen gjerne tok henne på fanget, mens andre på besøk ville ha henne på gulvet.

Jeg er ikke redd bakterierene, for med den skrale kroppen jeg har hadde jeg nok reagert om det var farlig.

Har dere fått ny valp? Så spennende. Samme rase? :o)

Jeg har sett utallige veterinærer som lar dyr slikke seg i ansiktet. Så la oss kose oss, og la oss ta i mot den kjærligheten livet har og gi. Uten og tenke bakterier og sykdommer til enhver tid.For da blir det forferdelig trist og leve:-(

Ene veterinæren vår lar hunden min slikke han i hele ansiktet, og veterinæren nusser like mye tilbake på bikkja :o)) Syns det er så koselig jeg. Viser at de bryr seg om dyra våre :o)

Gjest Shira :o)

Har dere fått ny valp? Så spennende. Samme rase? :o)

Ny valp av samme rase ja, en liten gutt denne gangen.

Vi var å hentet ny ette noen få dager, vi kom over en som passet oss, og huset var bare alt for tomt. Må ha taslende føtter her. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...