Gå til innhold

Lar du hunden slikke deg i ansiktet (munnen)?

Anbefalte innlegg

[quote name=Shira :o)' timestamp='1322322204' post='4680177]

Ny valp av samme rase ja, en liten gutt denne gangen.

Vi var å hentet ny ette noen få dager, vi kom over en som passet oss, og huset var bare alt for tomt. Må ha taslende føtter her. :o)

Den skjønner jeg :o) Gratulerer med den lille og kos dere i valpetida :o)

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• candyqueen_83

8

• Mrs. Wallace

2

• Gregga

2

Gjest Shira :o)

Takk! :o)

Vi koser oss, men jammen hadde jeg glemt litt hvordan det var, he he. Han har funnet seg godt til rette her og sjarmert oss alle senk selvsagt.

Forresten, mens jeg har eg her og vi snakker hund, hvilken forsikring har dere? Jeg leser og leser til øyet blir stort og vått, men er litt usikker.

Og sånn der Vom og ett eller annet hundefor, hvor kjøper jeg det?

[quote name=Shira :o)' timestamp='1322303613' post='4680079]

Jeg har en 10 uker gammel valp nå, han vil jo gjerne slikke hele meg. ;o) Jeg lar han ikke få slikke i munnen min, generelt ikke i ansiktet, annet enn litt på kinnet.

Forrige hunden vår slikket aldri meg i ansiktet, hun viste sin glede ovenfor meg på andre måter, men det var mennesker hun slikket, for noen lot henne. Hun følte ganske fort hvem som likte hva. Og jeg la meg ikke opp i at hun gjorde det, men hun lærte jo at noen ikke ville, for det hadde jeg jo lagt meg opp i underveis. På samme måte som hun lærte at noen gjerne tok henne på fanget, mens andre på besøk ville ha henne på gulvet.

Jeg er ikke redd bakterierene, for med den skrale kroppen jeg har hadde jeg nok reagert om det var farlig.

Gratulerer med valpen! Så koselig :-)

Forstår godt at huset ble tomt etter den gamle hunden.... Kos dere med "babyen" :-))))

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1322331624' post='4680254]

Forresten, mens jeg har eg her og vi snakker hund, hvilken forsikring har dere? Jeg leser og leser til øyet blir stort og vått, men er litt usikker.

Og sånn der Vom og ett eller annet hundefor, hvor kjøper jeg det?

Vi har Agria. Følte de kunne gi oss full pakke, og har vært veldig fornøyd. Fått utbetalt alt vi skal, og litt til. Hehe.

Vi valgte Agria spesial eller noe sånt. Vanlig veterinærforsikring med spesial i tillegg. +rehab og medisiner.

Vom og hundemat kjøpes i flere dyrebutikker, men kan også kjøpes hos private forhandlere. Det er ofte litt billigere. Og jo større kvanta man kjøper jo billigere er det da. Det er så utrolig mye bedre enn tørrfor :o) Blokkene er det jo litt mer jobb med enn små pølser, men har man først delt opp 20 kg så har man jo en stund til en såpass liten hund.

http://www.vomoghundemat.no/utsalgssteder

Vi har Agria. Følte de kunne gi oss full pakke, og har vært veldig fornøyd. Fått utbetalt alt vi skal, og litt til. Hehe.

Vi valgte Agria spesial eller noe sånt. Vanlig veterinærforsikring med spesial i tillegg. +rehab og medisiner.

Vom og hundemat kjøpes i flere dyrebutikker, men kan også kjøpes hos private forhandlere. Det er ofte litt billigere. Og jo større kvanta man kjøper jo billigere er det da. Det er så utrolig mye bedre enn tørrfor :o) Blokkene er det jo litt mer jobb med enn små pølser, men har man først delt opp 20 kg så har man jo en stund til en såpass liten hund.

http://www.vomoghundemat.no/utsalgssteder

Det er Agria vi heller mest mot, den var oversiktelig og enkel å få med det vi ønsker.

Dyrebutikken her har ikke, men den er ikke så veldig god, tørrfor kjøper jeg hos dyrlege.

Skal kikke på linken, takk takk! :o) Nå vil han spise endel kjøtt også etterhvert, vi spiser mye ren mat og det er ypperlig å dele med Dachsene.

Akkurat nå vil han jo helst spise opp min lilla crocs, hi hi.

Gratulerer med valpen! Så koselig :-)

Forstår godt at huset ble tomt etter den gamle hunden.... Kos dere med "babyen" :-))))

Takk!

Ja, det var så tomt. Jeg kom hjem fra skolen og huset var så lite liv i. Nå var jo den forrige syk på slutten, men hun var jo der. Nå er det enormt mye liv når jeg kommer inn døra! ;o) Det er varm velkomst hver gang.

Jeg er jo mye hjemme, så for meg var dette mer viktig enn hva jeg hadde trodd. Jeg sa egentlig at vi ikke skulle ha ny hund. Har jo pusen, men selv om hun er kosete så er det mer på hennes premisser. Går tur med meg pusen også, men det er ikke heeelt det samme. ;o)

Gleder meg til han er så stor at vi kan gå mer tur sammen, for nå kan jeg endelig (etter operasjonen sist) gå tur akkurat når det passer meg! :o)

Gjest Hund4ever

[quote name=Shira :o)' timestamp='1322303613' post='4680079]

Jeg har en 10 uker gammel valp nå, han vil jo gjerne slikke hele meg. ;o) Jeg lar han ikke få slikke i munnen min, generelt ikke i ansiktet, annet enn litt på kinnet.

Forrige hunden vår slikket aldri meg i ansiktet, hun viste sin glede ovenfor meg på andre måter, men det var mennesker hun slikket, for noen lot henne. Hun følte ganske fort hvem som likte hva. Og jeg la meg ikke opp i at hun gjorde det, men hun lærte jo at noen ikke ville, for det hadde jeg jo lagt meg opp i underveis. På samme måte som hun lærte at noen gjerne tok henne på fanget, mens andre på besøk ville ha henne på gulvet.

Jeg er ikke redd bakterierene, for med den skrale kroppen jeg har hadde jeg nok reagert om det var farlig.

Gratulerer med valpen. Jeg skrev med deg i annen tråd. Husker ikke under hvilket nick. Vi mistet også vår hund nylig og har en valp i hus selv nå :). Mye jobb men veldig koslig.

Gratulerer med valpen. Jeg skrev med deg i annen tråd. Husker ikke under hvilket nick. Vi mistet også vår hund nylig og har en valp i hus selv nå :). Mye jobb men veldig koslig.

Takk. Og gratulerer til dere også.

He he, ja det er jobb, men heldigvis varer ikke denne bitingen for alltid. Denne gangen vet jeg jo om del "feller" som vi gjorde med hun forrige, hun var snill, for all del, men noen uvaner skal jeg ikke lære valpen. ;o)

Gjest Hund4ever

[quote name=Shira :o)' timestamp='1322389069' post='4680454]

Takk. Og gratulerer til dere også.

He he, ja det er jobb, men heldigvis varer ikke denne bitingen for alltid. Denne gangen vet jeg jo om del "feller" som vi gjorde med hun forrige, hun var snill, for all del, men noen uvaner skal jeg ikke lære valpen. ;o)

Ja er litt redd for noen møbler. Ellers er det mye jobb med renslighet det er jo ut både hver time og annehver time....:)

Annonse

Ja er litt redd for noen møbler. Ellers er det mye jobb med renslighet det er jo ut både hver time og annehver time....:)

Heldigvis har jeg ingen møbler jeg er redd for, han prøver seg på en sånn puff fra IKEA, den er veldig spennende for kløende tenner. Det jeg må passe på er skolesekken min, han vil gnage hull helst, he he.

Litt jobb med å ut er det jo, spesielt nå når det har vært storm her, da vil han jo helst ikke ut. Det blir godt når de er helt renslige. Denne gangen er det forresten mye lettere for oss, sist hadde vi en lang trapp ned for å komme ut, nå er det bare rett ut døra og bort på gresset.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1322388039' post='4680448]

Det er Agria vi heller mest mot, den var oversiktelig og enkel å få med det vi ønsker.

Dyrebutikken her har ikke, men den er ikke så veldig god, tørrfor kjøper jeg hos dyrlege.

Skal kikke på linken, takk takk! :o) Nå vil han spise endel kjøtt også etterhvert, vi spiser mye ren mat og det er ypperlig å dele med Dachsene.

Akkurat nå vil han jo helst spise opp min lilla crocs, hi hi.

Kjøtt er supert :o) Min spiser masse kyllingvinger, oksehaler, fårikålkjøtt, ribbe ++

Jeg kjøper V&H ferskt rett fra fabrikken da, så da er det jo veldig billig. 200 kr for 20 kg. Så hvis jeg kun gir det kan jeg fore han for 100 kr mnd :o) Han veier 17 kg. Men jeg gir litt mindre V&H, og ekstra kjøtt/bein ved siden av da så da blir det kanskje bittelitt dyrere.

I dyrebutikker er det vel 270-340 kr for 20 kg frossent.

Kjøtt er supert :o) Min spiser masse kyllingvinger, oksehaler, fårikålkjøtt, ribbe ++

Jeg kjøper V&H ferskt rett fra fabrikken da, så da er det jo veldig billig. 200 kr for 20 kg. Så hvis jeg kun gir det kan jeg fore han for 100 kr mnd :o) Han veier 17 kg. Men jeg gir litt mindre V&H, og ekstra kjøtt/bein ved siden av da så da blir det kanskje bittelitt dyrere.

I dyrebutikker er det vel 270-340 kr for 20 kg frossent.

Vi gav den forrige mye kjøtt også, hun var trent til endel sporsøk, så hun fikk også hjortebein å gnage på. Denne hunden blir ikke trent på spor, men ren jakt er planen.

Takk igjen for tips. :o)

Huff:-/ Alle susser gjør oss godt, vil jeg tro. Og det er faktisk en suss når man får en sleik i fjeset. Jeg fatter ikke hvordan folk tenker i dag:-( V gjør oss selv ganske ulykkkelige, uten og være helt klar over hvorfor, tror jeg.

''Alle susser gjør oss godt, vil jeg tro. Og det er faktisk en suss når man får en sleik i fjeset.''

Det er jo bare tullete å si. Alle susser eller sleik i fjeset gjør oss slett ikke godt. De sussene vi ønsker, gjør oss godt. Susser som føles som et overtramp av grensene våre, gjør det slett ikke.

Ifølge din logikk finnes det altså ikke noen grenseoverskridende atferd i så måte, så da må det vel være fritt fram for meg for å kysse eller slikke på villt fremmede på butikken eller bussen?

OK, jeg setter det på spissen nå - men det må være lov å mislike invaderende fysisk atferd uten å bli sett på som en misantrop.

• 3 uker senere...

''Alle susser gjør oss godt, vil jeg tro. Og det er faktisk en suss når man får en sleik i fjeset.''

Det er jo bare tullete å si. Alle susser eller sleik i fjeset gjør oss slett ikke godt. De sussene vi ønsker, gjør oss godt. Susser som føles som et overtramp av grensene våre, gjør det slett ikke.

Ifølge din logikk finnes det altså ikke noen grenseoverskridende atferd i så måte, så da må det vel være fritt fram for meg for å kysse eller slikke på villt fremmede på butikken eller bussen?

OK, jeg setter det på spissen nå - men det må være lov å mislike invaderende fysisk atferd uten å bli sett på som en misantrop.

Jeg så ikke svaret ditt før nå:-) Ja, du setter det veldig på spissen her. Jeg føler ikke at et dyrs hengivne kjærlighet på noen måte er invaderende, og de viser sin kjærlighet på den måten de kan. Jeg deler gjerne seng med en eller flere av kattene mine, og vi deler gjerne kyss:-) Men jeg snakker ikke om verken kyss på munnen, eller tungekyss:-) Kun den vanlige måten dyr koser på.

Ene veterinæren vår lar hunden min slikke han i hele ansiktet, og veterinæren nusser like mye tilbake på bikkja :o)) Syns det er så koselig jeg. Viser at de bryr seg om dyra våre :o)

''Ene veterinæren vår lar hunden min slikke han i hele ansiktet, og veterinæren nusser like mye tilbake på bikkja :o)) Syns det er så koselig jeg. Viser at de bryr seg om dyra våre :o)''

Sånn skal det være, synes jeg:-) Veterinærer vet nok hva de gjør:-)

Jeg så ikke svaret ditt før nå:-) Ja, du setter det veldig på spissen her. Jeg føler ikke at et dyrs hengivne kjærlighet på noen måte er invaderende, og de viser sin kjærlighet på den måten de kan. Jeg deler gjerne seng med en eller flere av kattene mine, og vi deler gjerne kyss:-) Men jeg snakker ikke om verken kyss på munnen, eller tungekyss:-) Kun den vanlige måten dyr koser på.

Jeg mente ikke at dyrs atferd nødvendigvis er invaderende. Jeg kverulerer bare litt på det du sier om at "alle kyss gjør godt". Det gjør de jo ikke - det er ikke godt å bli kysset av noen man ikke VIL bli kysset av. Da er det invaderende og kan være krenkende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...