Gå til innhold

Lammelse i ansiktet - til legen


Bella

Anbefalte innlegg

Venninne av meg har bedt meg om å skrive dette innlegget til deg for å spørre om råd. Det har seg sånn at hun i helgen (lørdag) fikk stivhet i ene delen av ansiktet, hodeverk inne i tinningen, det prikket i huden og hun ble nummen. Når hun så seg selv i fjeset så var øyelokket, eller rettere sagt over øyelokket blitt slappere og hang litt nedover. Dette varte i ca 1 time før det gikk bort av seg selv. Dette gjentok seg søndag og mandag. Hun ble ikke kvalm eller uvel av dette, og hun er heller ikke plaget med migrene. Jeg kan fortelle at venninnen min er 31 år. Hva kan dette være?????

Veldig takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Bella.

Leste det du skrev om venninna di. Jeg har hatt ansiktslammelse for drøyt 3 år siden. Jeg hadde også verk i tinningen og jeg fikk til svar at det var trekk-lammelse. Jeg hadde total lammelse i høyre side av ansiktet ca 2 uker. Jeg hadde det på hardeste vinteren.

Noen kaller det visst også for virus - lammelse. -At virus har angrepet nervesystemet, -nervene i tinningen.

Håper det går bra med venninna di.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Bella !

Disse symptomene kan være forårsaket av forskjellige tilstander. Det kan være en begynnende clusterhodepine, men trenger helt klart ikke å være det. Jeg synes hun fortjener utredning hos nevrolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...