Gå til innhold

Mobiltelefon på nattbordet om natta?

Anbefalte innlegg

''Undersøkelse etter undersøkelse viser at det ikke er noen som helst kreftfare ''

Det tar ofte lang tid før kreftsykdommer slår ut. Dermed kan man ikke si dette helt sikkert. Det vil ta mange år før man helt sikkert kan avgjøre om strålingen fra mobiltelefonen utgjør en helserisiko for mennesker eller ikke.

''(en undersøkelse viste at de som brukte den mye hadde MINDRE kreft enn de som brukte lite).''

Og poenget ditt er?

Folk har brukt mobiltelefoner i 30 år - det er undersøkt opp, ned og sidelengs.

I total motsetning til f. eks. "alternativ behandling".

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Mrs D

15

• PieLill

15

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

Og jeg har alltid mobilen i BH èn på dagen og på nattbordet om natten. Jaja, det eneste sikre vi kan gjøre som ikke kan gi svulster er nok å spise rotter og mus. Har enda ikke hørt noe om at de kan gi svulster?

Har du mobilen i BH'en? Seriøst? :D

Jeg bruker mobilen som vekkeklokke, men jeg lader den ALDRI om natta. Nettopp fordi jeg tenker at den er mest brannfarlig når den er koblet til strøm.

Nå må en jo være klar over at alle vekkeklokker, utenom de gamle mekaniske som tikker noe infernalsk, er koblet til strøm og også utgjør en viss brannfare. Samme gjelder de som går på batterier. Og jeg har lest flere steder at klokkeradioer stråler mye mer enn en mobil.

Så det beste er nok å la være å legge seg. :D

Som Sør sier er det ikke sånn at mobilen søker etter nettverk hele tiden så lenge den befinner seg innenfor en basestasjon

Nå er det vel noe flere komponenter i en mobiltelefon og en vekkerklokke. Når leste du sist om en vekkerklokke som eksploderte?

Bruker tidvis mobilen som vekkerklokke, men unngår det om jeg kan. Men så har vi ved selvsyn sett hvor raskt røykutviklingen går når moderne elektronikk går til lo-lo-land.

mvh

Nå er det vel noe flere komponenter i en mobiltelefon og en vekkerklokke. Når leste du sist om en vekkerklokke som eksploderte?

Bruker tidvis mobilen som vekkerklokke, men unngår det om jeg kan. Men så har vi ved selvsyn sett hvor raskt røykutviklingen går når moderne elektronikk går til lo-lo-land.

mvh

''Nå er det vel noe flere komponenter i en mobiltelefon og en vekkerklokke. Når leste du sist om en vekkerklokke som eksploderte?''

Stråling avhenger ikke av antall komponenter.

Ettersom mobiltelefoner går på batterier, så er alt laget for å bruke så lite strøm som mulig, og det betyr at minimalt av energien kan stråles vekk.

Og dette er i tillegg til at strålingen vi her snakker om er så minimal at den er helt ufarlig. Det er en brøkdel av hva du utsetter deg for av en vanlig lyspære.

Med vennlig hilsen

Gjest Gjøkeniburet

Nei, den søker ikke, den lytter til basestasjonen (uten å svare) så lenge den er i samme område.

Undersøkelse etter undersøkelse viser at det ikke er noen som helst kreftfare (en undersøkelse viste at de som brukte den mye hadde MINDRE kreft enn de som brukte lite).

Og folk som har "el-allergi" klarer ikke si om en mobiltelefon er på eller av.

Med vennlig hilsen

Batteriet til en mobiltelefon som er nær en bastestajon varer lengre enn en som er langt unna basestasjonen.

Gro Halem Brundtland er en av de som visstnok kan fortelle om en mobiltelefon er av eller på.

I fly er det forbudt å ha på noe elektronisk utstyr ved take off og landing. Grunnet stråling ?

Så heelt sikre er ikke de lærde om dette her. Of SAR verdiene varierer veldig fra telefon til telefon.

Men sånn kan man holde på.

I europa har de forbudt innkjøp/innstallering av flere "naken"scannere nå, inntil de får undersøkt om de er så kreftfremkallende som de hevder.

Ja, det er bare 14 dager siden jeg stod i en sånn i Houston..

De brukte asbest som isolasjonsmateriale i mange år - inntil de fant ut at det er noe av det mest kreftfremkallende som finnes på vår jord.

Så kansje de finner ut at ståling...................om noen år frem i tid da :-)

Etterpåklokskap er visstnok bedre enn ingen klokskap sies det :-)

Gjest øst og vest

''Nå er det vel noe flere komponenter i en mobiltelefon og en vekkerklokke. Når leste du sist om en vekkerklokke som eksploderte?''

Stråling avhenger ikke av antall komponenter.

Ettersom mobiltelefoner går på batterier, så er alt laget for å bruke så lite strøm som mulig, og det betyr at minimalt av energien kan stråles vekk.

Og dette er i tillegg til at strålingen vi her snakker om er så minimal at den er helt ufarlig. Det er en brøkdel av hva du utsetter deg for av en vanlig lyspære.

Med vennlig hilsen

Psst!

Akkurat denne delen av tråden handler om _brannfare_.

Les på nytt, Sør!

Annonse

''Den er neppe slått HELT av hvis vekkefunksjone virker.''

Jo. :o) Det er i alle fall flere mobiler hvor alarmen fungerer selv om man har slått av telefonen helt. *erfaring*

Men mobilen var ikke død...

:-)

Kan være ganske irriterende når man ikke hadde noen intensjoner om å bli vekket. Blir litt frustrert når det inntreffer fordi jeg vil at avslått skal være helt avslått...

mvh

Batteriet til en mobiltelefon som er nær en bastestajon varer lengre enn en som er langt unna basestasjonen.

Gro Halem Brundtland er en av de som visstnok kan fortelle om en mobiltelefon er av eller på.

I fly er det forbudt å ha på noe elektronisk utstyr ved take off og landing. Grunnet stråling ?

Så heelt sikre er ikke de lærde om dette her. Of SAR verdiene varierer veldig fra telefon til telefon.

Men sånn kan man holde på.

I europa har de forbudt innkjøp/innstallering av flere "naken"scannere nå, inntil de får undersøkt om de er så kreftfremkallende som de hevder.

Ja, det er bare 14 dager siden jeg stod i en sånn i Houston..

De brukte asbest som isolasjonsmateriale i mange år - inntil de fant ut at det er noe av det mest kreftfremkallende som finnes på vår jord.

Så kansje de finner ut at ståling...................om noen år frem i tid da :-)

Etterpåklokskap er visstnok bedre enn ingen klokskap sies det :-)

Ja, batteriet varer lengre hvis man er nær en basestasjon fordi mobilen kn bruke mindre effekt når den sender. Den sender, stort sett, kun når du bruker den, så med mindre du snakker i mobiltelefonen i søvne så er dette irrelevant. :-)

Det er forbudt å ha den på i fly, nettopp fordi den da også sender.

Nakenskannerne bruker en helt annen frekvens. Langt høyere.

Leverdu i mørket, forresten? Lys er jo langt sterkere stråling.

Og hva med datamaskinen du bruker?

''En hun kjenner har nemlig hatt en svulst i pungen samt en svulst i hodet, nettopp fordi han har hatt mobilen mye i lomma, og pratet veldig mye i telefonen.''

Jeg vil gjerne se bevis på denne sammenhengen. Det er fullt mulig å få svulster uten at det har noe med mobiltelefonen å gjøre.

Som de andre sier, det største problemet er nok brannfaren. Mengden stråling når telefonen ikke er i bruk er minimal og neppe skadelig.

Jeg foretrekker å ha mobilen langt nok unna til at røyken når røykvarsleren før den når mine eller andre levende skapningers lunger.

Brent barn lukter svidd.

mvh

Men mobilen var ikke død...

Kan være ganske irriterende når man ikke hadde noen intensjoner om å bli vekket. Blir litt frustrert når det inntreffer fordi jeg vil at avslått skal være helt avslått...

mvh

''Kan være ganske irriterende når man ikke hadde noen intensjoner om å bli vekket.''

Hos oss skjedde det selvfølgelig på hyttetur med omtrent hele svigerfamilien, klokka var 6:15 på lørdag morgen, det var kjempelytt på hytta og kjæresten (det var hans telefon) steinsov! Jeg dyttet og sparket lenge i ham for å få vekket ham såpass at han fikk slått av. *sukk*

På de nyere telefonene han har hatt har det vært mulig å stille inn at alarmen slår seg på kun på hverdager.

Gjest det er farlig å leve, man kan dø av det

Har du mobilen i BH'en? Seriøst? :D

Helt seriøst :-). Noen fordeler må de med store pupper også ha. Hender seg jeg har bilnøklene der også. Hater å gå med veske og da er jo dette veldig praktisk :)))

''Kan være ganske irriterende når man ikke hadde noen intensjoner om å bli vekket.''

Hos oss skjedde det selvfølgelig på hyttetur med omtrent hele svigerfamilien, klokka var 6:15 på lørdag morgen, det var kjempelytt på hytta og kjæresten (det var hans telefon) steinsov! Jeg dyttet og sparket lenge i ham for å få vekket ham såpass at han fikk slått av. *sukk*

På de nyere telefonene han har hatt har det vært mulig å stille inn at alarmen slår seg på kun på hverdager.

mvh

Annonse

Helt seriøst :-). Noen fordeler må de med store pupper også ha. Hender seg jeg har bilnøklene der også. Hater å gå med veske og da er jo dette veldig praktisk :)))

Skulle tro det var oss med mindre pupper som med fordel kunne fylle ut med lommebok i den ene og mobil i den andre? ;-) På en annen side: Hos dere med store utgjør kanskje ikke en mobil noe fra eller til? ;-)

Gjest Gjøkeniburet

Ja, batteriet varer lengre hvis man er nær en basestasjon fordi mobilen kn bruke mindre effekt når den sender. Den sender, stort sett, kun når du bruker den, så med mindre du snakker i mobiltelefonen i søvne så er dette irrelevant. :-)

Det er forbudt å ha den på i fly, nettopp fordi den da også sender.

Nakenskannerne bruker en helt annen frekvens. Langt høyere.

Leverdu i mørket, forresten? Lys er jo langt sterkere stråling.

Og hva med datamaskinen du bruker?

*ler* Jeg har en jobb hvor jeg er utsatt for en del slik stråling.

Vi omgir oss med stadig mere utsyr som gir fra seg stråling, og her er jo mikrobølgeovnen et eksempel. Som du nevner, trådløs datamaskin, og ja jeg har tilogmed en vekt som sender trådløs info til den trådløse routeren.

Varme i gulvet, stråleovner mm.

Hver og en står sikkert for lite stråling, men alle til sammen - 24/7 - vet jeg mindre om.

Forskjellen på deg og meg er at når jeg ikke er heelt sikkert på noe, så har jeg rom for litt tvil.

Dette gjelder de fleste saker av idag.

Mens du er som søsteren min : Helt sikker !

Skulle tro det var oss med mindre pupper som med fordel kunne fylle ut med lommebok i den ene og mobil i den andre? ;-) På en annen side: Hos dere med store utgjør kanskje ikke en mobil noe fra eller til? ;-)

Hahaha:)) Hos meg hadde det fort blitt lagt merke til om jeg gikk med mobilen og nøklene i BH'n! Høres igrunnen innmari praktisk ut for en som hater vesker! *enda mer misunnelig på de med store pupper* :P

*ler* Jeg har en jobb hvor jeg er utsatt for en del slik stråling.

Vi omgir oss med stadig mere utsyr som gir fra seg stråling, og her er jo mikrobølgeovnen et eksempel. Som du nevner, trådløs datamaskin, og ja jeg har tilogmed en vekt som sender trådløs info til den trådløse routeren.

Varme i gulvet, stråleovner mm.

Hver og en står sikkert for lite stråling, men alle til sammen - 24/7 - vet jeg mindre om.

Forskjellen på deg og meg er at når jeg ikke er heelt sikkert på noe, så har jeg rom for litt tvil.

Dette gjelder de fleste saker av idag.

Mens du er som søsteren min : Helt sikker !

Ingenting i livet er 100% sikkert. Heller ikke at puten din ikke smitter deg med en ny type pest. :-)

Mobiler stråler ikke om natten, og det er derfor meget langt nede på listen å bekymre seg over.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...