Gå til innhold

Mobiltelefon på nattbordet om natta?

Anbefalte innlegg

''Men har du en app lastet ned som gjør dette?''

Jeg vet kanpt hva en app er, men tror det er noe man må bestille / betale for?

''Eller: Hvordan vet du at den gjør det? Hvilke sider er den på?''

Jeg vet det pga regninger fra telefonleverandøren, og fordi at jeg jeg nesten stadig må logge ut fra YouTube, Yr, Netcom Family, Nokia Felleskap, searching Facebook (der jeg definitivt ikke har konto) etc.

''En Smartmobil vil jo koble seg opp automatisk (hvis det ikke er slått av) for å stille klokken, sjekke epost, sjekke oppdateringer og slikt. Dette er ting som tar veldig kort tid, og som ikke er farlig.''

Tviler på at min mobil er særlig smart (Nokia C3) - den burde passe godt til meg i så måte - og jeg er som sagt ikke redd for strålingsfare. Så bare en gyllen mulighet til å klage på den ellers så ubrukelige mobilen, arrggh! Savner min gamle Nokia fra nittenhundredeognittini uten mikk-makk :/

Hei,

Jeg har aldri hatt en Nokia, så du må nok spørre noen som forstår hvordan du kan lobotomere den ;-) eller på annen måte forhindre den i å koble seg opp.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Mrs D

15

• PieLill

15

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Jeg har aldri hatt en Nokia, så du må nok spørre noen som forstår hvordan du kan lobotomere den ;-) eller på annen måte forhindre den i å koble seg opp.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer.

Med vennlig hilsen

Takk for svar, da skal jeg seriøst vurdere et annet merke / utgave og gi min nåværende utro tjener til ett av mine avkom :-) Hmpf, h*n skjønner telefonen bedre og blir glad for "gaven", og om ikke annet kan jeg forsvare det med at 'Sør den allmektige' sa det (jfr en annen tråd i kveld) ;-P

Takk for svar, da skal jeg seriøst vurdere et annet merke / utgave og gi min nåværende utro tjener til ett av mine avkom :-) Hmpf, h*n skjønner telefonen bedre og blir glad for "gaven", og om ikke annet kan jeg forsvare det med at 'Sør den allmektige' sa det (jfr en annen tråd i kveld) ;-P

Haha! :-)

Med vennlig hilsen

Den stråler mikroskopisk. En vanlig vekkerklokkeradio stråler mer.

Det er verd å huske på at hele diskusjonen om "er mobiltelefoner farlige" handler om når mobiltelefonen er aktiv.

Når den ligger på nattbordet, med mindre du snakker i søvne med den, så er den ikke aktiv (bortsett fra noen få tidels sekunder én gang om natten, for å synkronisere seg med basestasjonen).

Det er altså overhodet intet å være bekymret for.

Med vennlig hilsen

Takk, det var det jeg trodde, men veldig greit å få det bekreftet. Høres ut som om du vet hva du snakker om også.

Jeg leser med interesse og uforstand i denne tråden. Har ikke ofret strålingsfare mtp mobiltelefon på nattbordet en tanke før nå, men altså: Min nye (relativt nymotens) mobil kobler seg _mot mine instrukser_ til de underligste internettsider stadig vekk.

For å holde meg til temaet: Da stråler den vel, da?

Men mitt viktigste spørsmål: Hva gjør jeg galt (den lever sitt eget liv til tross for at det kun er jeg som disponerer den)? Og jeg bruker ikke min akk så moderne mobil frivillig på nett, altså .-(

Det virker som du har peiling, derfor sniker jeg inn et amatørspørsmål ;-)

Du kan vel deaktivere datatrafikk?

På min Android-telefon slår jeg av datatrafikk ved å gå på innstillinger - trådløst og nettverk - mobile nettverk. Der kan jeg aktivere/deaktivere datatilgang i mobilnettet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...