Gå til innhold

Fotsopp


Gjest 2TT

Anbefalte innlegg

Hei, ved tilbakevendende fotsopp mellom tærne (ca hver 3-4 mnd) har jeg hørt at det kan fungere med bruk av soppdrepende pudder i sko/sokker med jevne mellomrom for å hindre at fotsopp kommer tilbake! Er det noen pudder/sprayer som særlig kan anbefales til slik forebyggende bruk? Behandling med lamisil krem fungerer alltid etter 2-3 dager, men jeg fortsetter alltid kuren ut 7-8 dager som beskrevet i pakningsvedlegg. Har det noe for seg å be om å få tatt en prøve neste gang sopp skulle dukke opp for å finne ut hvilken type sopp man har? Har det noe å si for hvilken behandling man bør bruke, så lenge lamisil uansett ser ut til å fungere? Grunnen til dette siste spørsmålet er at jeg ser at blant annet Canesten kan brukes 4-5 uker etter at soppen er borte, og kanskje man da får bedre langtidsvirkning av behandlingen i ettertid!!! Jeg regner også med at det ikke er noe poeng å ta sopprøve etter at man har behandlet med krem i 1-2 dager, men heller ta en slik prøve så snart man oppdager fotsopp uten å behandle først? Prøver ellers å la sko tørke 3-4 dager mellom bruk ettersom jeg har hørt at sko kan virke som et smittereservoar (er 3-4 dager nok)? Andre råd etc tas imot med stor takk. mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...