Gå til innhold

Trygge og naive Norge?

Gjest kankskje noen poenger

Anbefalte innlegg

Gjest kankskje noen poenger

Intervju med Alan Lake i Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/2011/12/02/nyheter/utenriks/innenriks/alan_lake/anders_behring_breivik/19252393/

- Knebler du folk, vil resultatet bli verre.

- Mitt inntrykk er at dere nordmenn og skandinaver er fiksert på å ødelegge dere selv og deres egen kultur. Det er akkurat som om dere føler en slags skyld, slik at dere må ta hele verdens problemer på deres skuldre. Dere er et alt for hyggelig folk. Husk at vi lever i en stygg og skitten verden med nådeløse mennesker, mye mer nådeløse enn dere kan forestille dere. Dere er naive og kan tillate dere det, fordi foreldrene deres kjempet under andre verdenskrig. De ga dere frihet og bygget et godt samfunn.

- Nå sitter dere i Norge med deres kaffe latter, i trygge jobber, i hus som ikke lekker og så dette jævla oljefondet. Samtidig slipper dere inn farlige mennesker, som ikke deler deres verdier, som vil ødelegge samfunnet deres og ta fra dere friheten. Dere vil måtte betale prisen for det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373010-trygge-og-naive-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• megler Smekk

4

Gjest hilsen fra Groruddalen

Ja han har mange gode poenger i forhold til at vi ikke tar vare på kulturen vår. Jeg er født og oppvokst i Groruddalen og livet før og nå kan ikke sammenlignes. Tryggheten har forsvunnet for mange. Jeg er en av dem som er blitt utrygg og derfor har måttet legge om livsstilen min. Ingen av mine venner jeg har vokst opp med bor her lengere. De har flyttet fordi barna deres var i mindretall på skolen, ble mobbet og fordi læringsmiljøet ble dårlig grunnet manglende norskkunnskaper. Eller rett og slett pga mistrivsel med endringene. Hver gang en person prøver å ta opp at vi ikke ønsker at bomiljøene våre og kulturen vår blir så drastisk påvirket er man rasist og visstnok også islamofob selv om ordet islam ikke blir nevnt eller del av temaet.

Så selv om de fleste nye naboene er hyggelige mennesker representerer de ikke noe fra den kulturen jeg har vært med på å forme slik at jeg kan trives i den. Skal jeg finne igjen den kulturen jeg hadde og ønsket må jeg flytte. I likhet med de fleste av mine tidligere naboer som også trivdes med det vi hadde.

Og det pussige er at ingen andre "urinnvånere" rundt her ønsker all masseinnvandringen. Hvor bor alle de innvandringskåte menneskene som bestemmer at vi skal fylle opp med utlendinger og fortrenge norsk tradisjon og kultur?

Annonse

Ja han har mange gode poenger i forhold til at vi ikke tar vare på kulturen vår. Jeg er født og oppvokst i Groruddalen og livet før og nå kan ikke sammenlignes. Tryggheten har forsvunnet for mange. Jeg er en av dem som er blitt utrygg og derfor har måttet legge om livsstilen min. Ingen av mine venner jeg har vokst opp med bor her lengere. De har flyttet fordi barna deres var i mindretall på skolen, ble mobbet og fordi læringsmiljøet ble dårlig grunnet manglende norskkunnskaper. Eller rett og slett pga mistrivsel med endringene. Hver gang en person prøver å ta opp at vi ikke ønsker at bomiljøene våre og kulturen vår blir så drastisk påvirket er man rasist og visstnok også islamofob selv om ordet islam ikke blir nevnt eller del av temaet.

Så selv om de fleste nye naboene er hyggelige mennesker representerer de ikke noe fra den kulturen jeg har vært med på å forme slik at jeg kan trives i den. Skal jeg finne igjen den kulturen jeg hadde og ønsket må jeg flytte. I likhet med de fleste av mine tidligere naboer som også trivdes med det vi hadde.

Og det pussige er at ingen andre "urinnvånere" rundt her ønsker all masseinnvandringen. Hvor bor alle de innvandringskåte menneskene som bestemmer at vi skal fylle opp med utlendinger og fortrenge norsk tradisjon og kultur?

''Hvor bor alle de innvandringskåte menneskene som bestemmer at vi skal fylle opp med utlendinger og fortrenge norsk tradisjon og kultur?''

De bor i relativt hvite områder helt andre steder i byen.

Gjest Gjøkeniburet

Hvis man i den gamle Sovjetunionen stilte så mye som ett kritisk spørsmål om kommunisme - så var man altså imot.

Slik er det blitt i innvandringsdebatten.

Jeg er en av de som stiller en del spørsmål rundt dette temaet, og da får man automatisk et stempel som : fremmedfrykt, rasist, sneversynt osv. (Og dette til meg, som har jobbet i åresvis på en arbeidsplass med under 10 % "hvite mennesker")

Jeg bringer temaet opp daglig, og folk jeg snakker med, stiller også spørsmål om det vi gjør, er riktig.

Men folk snakker om dette i det stille, nettopp p.g.a. Stempelet man automatisk får.

Hvis man i den gamle Sovjetunionen stilte så mye som ett kritisk spørsmål om kommunisme - så var man altså imot.

Slik er det blitt i innvandringsdebatten.

Jeg er en av de som stiller en del spørsmål rundt dette temaet, og da får man automatisk et stempel som : fremmedfrykt, rasist, sneversynt osv. (Og dette til meg, som har jobbet i åresvis på en arbeidsplass med under 10 % "hvite mennesker")

Jeg bringer temaet opp daglig, og folk jeg snakker med, stiller også spørsmål om det vi gjør, er riktig.

Men folk snakker om dette i det stille, nettopp p.g.a. Stempelet man automatisk får.

Dette er kloke ord:

http://www.aftenposten.no/meninger/En-ny-innsikt-reiser-seg-6710388.html

Gjest Gjøkeniburet

Jeg har lest dette. Og det kommer flere og flere slike ytringer.

Jeg synes innlegget fra Groruddalen er veldig reflektert.

Ikke oser det av hverken hat, eller fremmedfrykt.

Et enkelt innlegg om ting som skjer idag - grunnet politikken som blir ført i dette lille landet med ca. 5 millioner innbyggere.

Det_må_være lov å stille spørsmål om det vi gjør, er en riktig fremgangsmåte å hjelpe folk i nød på. Uten denne fremstillingen om at vi er rasistiske.

Jeg har lest dette. Og det kommer flere og flere slike ytringer.

Jeg synes innlegget fra Groruddalen er veldig reflektert.

Ikke oser det av hverken hat, eller fremmedfrykt.

Et enkelt innlegg om ting som skjer idag - grunnet politikken som blir ført i dette lille landet med ca. 5 millioner innbyggere.

Det_må_være lov å stille spørsmål om det vi gjør, er en riktig fremgangsmåte å hjelpe folk i nød på. Uten denne fremstillingen om at vi er rasistiske.

Jeg er enig... slik som vi har det nå, kan vi ikke ha det... tror ikke vi greier å endre på noe som helst dersom vi ikke stiller viktige spørsmål rundt hva som skjer og hvorfor - og hver eneste gang blir knebla av de som roper rasisme uten grunn.

-og jeg er iallefall meget antirasistisk ;)

Jeg er enig... slik som vi har det nå, kan vi ikke ha det... tror ikke vi greier å endre på noe som helst dersom vi ikke stiller viktige spørsmål rundt hva som skjer og hvorfor - og hver eneste gang blir knebla av de som roper rasisme uten grunn.

Det er som du sier viktig å slippe frem vanlige menneskers meninger.

Må nesten kommentere at jeg er forundret over at jeg ikke er angrepet for det jeg har uttrykt i denne tråden. Sånn var det ikke før.

Annonse

Gjest Nord og ned.

Må nesten kommentere at jeg er forundret over at jeg ikke er angrepet for det jeg har uttrykt i denne tråden. Sånn var det ikke før.

''Må nesten kommentere at jeg er forundret over at jeg ikke er angrepet for det jeg har uttrykt i denne tråden. Sånn var det ikke før.''

Hehe, bare vent din fordomsfulle rasist, som ikke vet noe om hva du snakker om. Måten du omtaler dine nye naboer på er til forveksling lik det man gjorde mot jødene på 30-tallet, eller mot homofile frem til nylig. Bare hat, hat og mere hat. Du har sikkert hatt mye med ABB å gjøre?

Gjest Gjøkeniburet

Det er absolutt ingenting å angripe deg for i ditt innlegg.

Hvis noen angriper deg for å skrive om det som skjer i Groruddalen, så bare forteller det meg at de ønsker å kneble deg - og den debatten dette dreier seg om.

Folk som "dekk" Sharif også kaller oss nordmenn for naive. Men han_kan_gjøre det - uten å få stempel på seg.

Gjest trådstarter

Jeg er helt enig med Togli. Jeg har selv tilhørt venstresiden i alle år, men opplever det som så lite rom for å stille kritiske spørsmål rundt innvandring der, at jeg framover vurderer å stemme noe annet.

Det er så lett å bli stemplet at jeg ikke engang her vil bruke mitt vanlige nick.

Skulle ønske det oppstod en sterk bevegelse på venstresiden som sto for en annen og mer reflektert innvandrings- og integreringspolitikk.

''Må nesten kommentere at jeg er forundret over at jeg ikke er angrepet for det jeg har uttrykt i denne tråden.''

Det kommer nok...

Jeg er helt enig med Togli. Jeg har selv tilhørt venstresiden i alle år, men opplever det som så lite rom for å stille kritiske spørsmål rundt innvandring der, at jeg framover vurderer å stemme noe annet.

Det er så lett å bli stemplet at jeg ikke engang her vil bruke mitt vanlige nick.

Skulle ønske det oppstod en sterk bevegelse på venstresiden som sto for en annen og mer reflektert innvandrings- og integreringspolitikk.

Det er også mitt inntrykk av venstresiden, og antagelig årsaken til at veldig mange i mitt nærmiljø trekkes til FRP. Så velger venstresiden å demonisere frp velgere og beskylde de for å være rasister og høyreekstreme. Mens hovedtyngden av de er tradisjonelle ap velgere som ikke når frem til politikerene sine. Men det kan se ut som retorikk og hersketeknikk er viktigere enn kommunikasjon. Og det taper alle på.

Det samme skulle jeg ønske! Jeg er ganske sikker på at det partiet ville få stor oppslutning!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...