Gå til innhold

Må man betale retur av varer man angrer på??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, selvfølgelig. Du har glemt å avbestille, ergo må du betale for å få den returnert. Det er veldig raust av bokklubben å ta tilbake boka også, siden du fikk den fordi du selv glemte å avbestille.

''Det er veldig raust av bokklubben å ta tilbake boka også, siden du fikk den fordi du selv glemte å avbestille.''

Trodde reglene var endret slik at de er nødt til å akseptere retur som ved annet postordrekjøp.

mvh

''Det er veldig raust av bokklubben å ta tilbake boka også, siden du fikk den fordi du selv glemte å avbestille.''

Trodde reglene var endret slik at de er nødt til å akseptere retur som ved annet postordrekjøp.

mvh

Jeg synes det høres riktig ut at kunde begaler returfrakt om han glemmer å avbestille, eller finner ut han ikke trenger varen likevel. Men leverer bokklubben eller et annet firma en vare som har mangler, bør de betale portoen. Men dette er bare logisk tenking, jeg har ikke lest reglene i det siste.

Annonse

mvh

Joda, de må ta det tilbake, men strengt tatt er jo dette kun sløvhet fra kunden, og da syns jeg det er raust av selger å ta imot.

Ja, de kan også ta proto- og eksp.avgift for forsendelsen.

Hovedgrunnen til at jeg ikke er meg i bokklubber. For mye pes å hele tiden skulle holde styr på avbestillinger.

mvh

''Hovedgrunnen til at jeg ikke er meg i bokklubber. For mye pes å hele tiden skulle holde styr på avbestillinger.''

Slik er det her også.

Joda, de må ta det tilbake, men strengt tatt er jo dette kun sløvhet fra kunden, og da syns jeg det er raust av selger å ta imot.

''Joda, de må ta det tilbake, men strengt tatt er jo dette kun sløvhet fra kunden, og da syns jeg det er raust av selger å ta imot.''

Det reguleres av angrerettloven, så de har strengt tatt ikke noe valg.

Etter som de er lovpålagt å gjøre det etter angrerettloven synes jeg ikke det er spesielt raust. Skulle bare mangle at de følger loven.

mvh

''Joda, de må ta det tilbake, men strengt tatt er jo dette kun sløvhet fra kunden, og da syns jeg det er raust av selger å ta imot.''

Det reguleres av angrerettloven, så de har strengt tatt ikke noe valg.

For all del, det er jo loven og den skal følges, men en lov som lar folk få være sløve og enda mer sløve og så slippe unna med det er vel en lov som vitner om raushet mer enn klokskap.

Men det er bare mitt synspunkt, og som nevnt et sted tidligere er jeg ikke medlem i bokklubber lenger fordi jeg er for sløv til å huske alle avbestillinger.

For all del, det er jo loven og den skal følges, men en lov som lar folk få være sløve og enda mer sløve og så slippe unna med det er vel en lov som vitner om raushet mer enn klokskap.

Men det er bare mitt synspunkt, og som nevnt et sted tidligere er jeg ikke medlem i bokklubber lenger fordi jeg er for sløv til å huske alle avbestillinger.

Nope, til syvende og sist er det mer pragmatisme enn raushet - de vet at mange er sløve og ikke avbestiller, ergo får de boka. Nesten like mange er sløve med tilbakesending av boka, ergo betaler de. Og bingo, bokklubben får solgt flere bøker enn de ellers ville gjort.

Annonse

Nope, til syvende og sist er det mer pragmatisme enn raushet - de vet at mange er sløve og ikke avbestiller, ergo får de boka. Nesten like mange er sløve med tilbakesending av boka, ergo betaler de. Og bingo, bokklubben får solgt flere bøker enn de ellers ville gjort.

Flott at det ikke er lovpålagt å være medlem i bokklubber, da! :-)

Ja, de kan også ta proto- og eksp.avgift for forsendelsen.

Hovedgrunnen til at jeg ikke er meg i bokklubber. For mye pes å hele tiden skulle holde styr på avbestillinger.

mvh

ja, det er også en grunn til at jeg holder meg unna. Distre som jeg er, så hadde nok bokhylla mi blitt fyllt opp ganske fort, distre som jeg er ;)

I det siste er jeg veldig plaget av selgere som vil ha meg _inn_ i bokklubben.

ja, det er også en grunn til at jeg holder meg unna. Distre som jeg er, så hadde nok bokhylla mi blitt fyllt opp ganske fort, distre som jeg er ;)

I det siste er jeg veldig plaget av selgere som vil ha meg _inn_ i bokklubben.

''I det siste er jeg veldig plaget av selgere som vil ha meg _inn_ i bokklubben.''

Reserver deg mot telefonsalg og reklame:

http://www.brreg.no/

Se nederst til venstre. Om de da ringer deg så si at du har reservert deg mot telefonsalg og at de skal slette deg fra listene sine umiddelbart. Slike lister oppdateres neppe så veldig ofte så du må regne med at det kan ta en stund før det blir helt slutt.

Ikke bare må du det, du burde betale for utsendelsen også. Frekt å la firmaet betale porto for utsendelse på noe du ikke skal ha!

Portoutgifter ved retur iht angrefrist er forhåndsavtalt mellom kunde og bokklubb. Ingen ting frekt med å ikke betale forsendelsesporto om bokklubben ikke krever det.

mvh

Det handler ikke om lov til å sløve, men om angrefrist ved postordre uavhengig av årsak til at man angrer kjøpet.

Altså at man skal ha mulighet til å returnere en vare man ikke har sett før den landet i postkassen, enten boken eller annen vare er kjøpt gjennom abonnement eller bestilt ved vanlig postordre/nettbutikk.

Det finnes ikke synd i bokklubbene. De kjører dette opplegget fordi de tjener penger på det. Sannsynligvis har de betydelig inntekt av medlemmer som glemmer å avbestille og ikke gidder å returnere.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...