Gå til innhold

Innsats skal telle i gym.

Anbefalte innlegg

''Nå skal innsats telle i gymtimen.

Elevenes innsats i timene skal påvirke gymkarakteren, fastslår kunnskapsminister Kristin Halvorsen (SV).

Hun overstyrer dermed Utdanningsdirektoratet og velger i stedet å lytte til rådene fra en arbeidsgruppe som har foreslått endringer i kroppsøvingsfaget.''

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/N-skal-innsats-telle-i-gymtimen-2619985.html

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373072-innsats-skal-telle-i-gym/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En god endring :-) Vitsen med gymfaget er jo ikke at elevene skal bli flinkest mulig til å hoppe høyde eller løpe fortest mulig på 3000 meter. Vitsen med gym er å få alle til å bevege seg og helst få dem til å like aktivitet slik at de passive kan bli mer aktive utenom skoletiden også.

En god endring :-) Vitsen med gymfaget er jo ikke at elevene skal bli flinkest mulig til å hoppe høyde eller løpe fortest mulig på 3000 meter. Vitsen med gym er å få alle til å bevege seg og helst få dem til å like aktivitet slik at de passive kan bli mer aktive utenom skoletiden også.

Hjertens enig.

mvh

Kanskje droppe karakter i gym i det store og hele ? Evt må innsats gjelde flere fag og. Enten må det være på hva du kan, ellers må det være hva du prøver. Og Norge er jo en prøve-nasjon, resultater er bare for tullinger virker det som.

Flott!

Innsats burde telle i alle fag, mener jeg. Ikke som eneste faktor, men jeg syns det er viktig at elevene får igjen for å yte sitt beste, selv om resultatene ikke alltid står i forhold til innsatsen.

Nå, er du en god kirurg Torgersen, som skal kjøre bypass på meg ?

-nah, egentlig ikke, mem jeg prøver veldig hardt.

;)

Annonse

;)

DOL er som vanlig befolket med folk som vil se ting i sin videste konsekvenens, skjønner jeg :)

Nei, jeg mener ikke at alle skal ha rett til å komme inn på allslags studier. Klart prestasjoner også bør tas hensyn til.

Men jeg kan love deg at en del av de legene jeg kjenner, deriblant en kirurg, neppe burde ha vært det. De har kommet inn fordi de var skoleflinke og kom lett til resultatene, men både i forhold til innsats og det sosiale har de mye å hente...

;)

...og psst: Det var ikke JEG, men DU som sa i innlegget under at det bør være enten innsats eller resultat som gjelder. Jeg holder en knapp på både-og!

...og psst: Det var ikke JEG, men DU som sa i innlegget under at det bør være enten innsats eller resultat som gjelder. Jeg holder en knapp på både-og!

Haha, ja jeg kødder litt må jeg inrømme. Men kødder ikke med gymkaeakter, burde vært godkjent eller ikke godkjent. Fra ungdomsskolen fremstår for meg gymkaeakterer som største humbug fra a til å. Spesifikke krav for å få s, nestn alle fikk m, og noen som ikke så ut til å kunne klage fikk g for å opretholde nasjonalt gjennomsnitt. Krangla dritten av en liksom lærer i en alder av 15 fordi en kamerat av meg fikk g, mens noen rølpete fikk m.

;)

''Nå, er du en god kirurg Torgersen, som skal kjøre bypass på meg ?

-nah, egentlig ikke, mem jeg prøver veldig hardt.''

- Er du en god kirurg Skarsen, som skal operere i hjernen min?

- Ja, kjempedyktig. Og det hender noen ganger at jeg gidder jeg å gjøre mitt beste...

mvh

''Nå, er du en god kirurg Torgersen, som skal kjøre bypass på meg ?

-nah, egentlig ikke, mem jeg prøver veldig hardt.''

- Er du en god kirurg Skarsen, som skal operere i hjernen min?

- Ja, kjempedyktig. Og det hender noen ganger at jeg gidder jeg å gjøre mitt beste...

mvh

Høres ut som meg han der :)

Kanskje droppe karakter i gym i det store og hele ? Evt må innsats gjelde flere fag og. Enten må det være på hva du kan, ellers må det være hva du prøver. Og Norge er jo en prøve-nasjon, resultater er bare for tullinger virker det som.

Poenget med å lære matte, er å lære mest mulig matte. Etter min oppfatning er ikke poenget med gym å bli best mulig, men å yte mest mulig. Derfor bør innsats være en sentral del av vurderingen i gym.

Annonse

Poenget med å lære matte, er å lære mest mulig matte. Etter min oppfatning er ikke poenget med gym å bli best mulig, men å yte mest mulig. Derfor bør innsats være en sentral del av vurderingen i gym.

''Poenget med å lære matte, er å lære mest mulig matte. Etter min oppfatning er ikke poenget med gym å bli best mulig, men å yte mest mulig. Derfor bør innsats være en sentral del av vurderingen i gym.''

Helt enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...