laban Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ja, jeg skjønner. Men hvordan er det når denne alderen er forskjellig fra land til land - teller loven i landet man kommer fra eller i landet man er i? Mener å ha fått med meg at det er ulovlig å kjøpe sex for norske statsborgere, også i utlandet, etter at det ble forbudt her? I Thailand er grensen 15 eller 18 år, alt etter som hvordan man tolker loven. http://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of_consent_in_Asia#Thailand Det er forbudt å kjøpe sex i utlandet også for nordmenn. Men det er jo nesten umulig å etterforske eller bevise "vanlig turist-sexkjøp". Akkurat denne loven er utformet slik for å kunne ramme tilfeller av f.eks. utenlandsstasjonerte som utnytter lokalbefolkningen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373127-har-jeg-en-pedofil-p%C3%A5-vennelista-tro/page/2/#findComment-3266968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunta Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ''Han bor mye av året i Thailand, hvilket ikke nødvendigvis er så merkelig siden han tydeligvis er uføretrygdet (fibromyalgi, såvidt jeg forstår). Det som skurrer litt, da, er alle disse thai-jentene han har som venner, og de kommentarene de skriver på veggen hans. Jentene ser veldig, veldig unge ut for meg, max i begynnelsen av tenårene, men jeg kan jo godt ta feil på det.'' Jeg personlig ville sett bort fra bakgrunnen hans da jeg finner det uvesentlig bl.a fordi han ikke kan stilles til ansvar for sine foreldre, det samme gjelder uførheten hans og grunnene til det. Du kan ikke stille deg til dommer over dette. Om han bor halve året i Thailand, er det naturlig at han har thailandske venner, både på FB og i RL. Jeg har også venninner fra Sørøst-Asia som ser 20 år yngre ut enn de er, og de legger sikkert ut flatterende bilder i likhet med 99.99% av oss 'vanlige dødelige'... ''Han har også en god del andre thailand-reisende mannlige venner på lista si, og disse har kommentarer på veggen hans som er tvetydige. Mye hilsninger fra thai-jenter som ifølge disse kompisene savner han veldig, og helst med blunkefjes bak setningen.'' Dette er også naturlig i mine øyne siden han bor i Norge - Thailand 50-50. Tvetydige hilsninger kan bare du tolke etter eget forgodtbefinnende. Blunkefjes er jeg dårlig på annet enn på DOL, men ville vært skeptisk til å tolke dem ufordelaktig uansett. ''Æsj, jeg får en sånn ugrei følelse når jeg ser på veggen hans og ser kommentarene, men jeg har ingen direkte "bevis" på at han reiser til Thailand og "har seg" med mindreårige. Det er bare en sånn dårlig følelse.'' Er følelsen sterk og den "plager" deg, bør du definitivt konfrontere han, men tenk deg om! Personlig tenker jeg at alle misbrukende kryp bør brenne i det helvetet jeg ikke tror på, og en anmeldelse for mye er bedre enn en for lite, men ingen bør naturlig nok bli uskyldig dømt. Men som sagt, ta det opp med ham eller først og fremst rettsvesen om du føler det er riktig. ''Hva hadde du gjort - beholdt han som venn eller sletta han tvert?'' Jeg er inhabil siden jeg ikke er på FB og ikke er oppdatert på "kotyme" der, men jeg skjønner ikke hvorfor FB skal forholde seg så annerledes enn en relasjon i RL. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373127-har-jeg-en-pedofil-p%C3%A5-vennelista-tro/page/2/#findComment-3267181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andeby Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Pedofili er et ord som misbrukes like mye som psykopati. Sannsynligvis er han sammen med unge jenter, men de er nok både kjønnsmodne og lovlige. Takk, skulle ønske folk skillet mellom pedofil og overgriper. Disse to har som regel ikke noe med hverandre å gjøre. Slike overskrifter gjør vondt, for da tenker jeg på at mine foreldre har meg på vennelisten sin, og at de egentlig avskyr meg for den jeg er. (De vet ikke at jeg er pedofil). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/373127-har-jeg-en-pedofil-p%C3%A5-vennelista-tro/page/2/#findComment-3267184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.