Gå til innhold

Hvilken av disse bøkene skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Gjest Auroria
Skrevet

Skrev et innlegg tidligere om at hadde fått et gavekort på 1000 kr i bokklubbens nye bøker, etter å ha meldt meg inn. Det jeg ikke visste da, var at jeg måtte bruke hele beløpet på en gang og det innen en måned.

Problemet er at ingen av de skjønnlitterære romanene jeg kan velge mellom, er bøker jeg har hørt så mye om. Jeg er glad i å lese bøker, men er kanskje litt kresen.

Er forøvrig heller ikke så glad i krim.

Så nå står jeg helt fast.

Meldte meg i utgangspunktet inn fordi det er er andre bøker jeg ønsker meg og som jeg får veldig billig ved å være medlem. En av dem (som også inkluderer i gavekortet) er en barnebok jeg tenker å gi i julegave. Derfor haster det litt å få bestilt for at det skal nå frem før jul. Men samtidig har jeg jo ikke lyst å ende opp med å bestille en masse totalt uinteressante bøker jeg aldri kommer til å få lest ferdig.

Så nå håper jeg det er noen beleste dolere der ute som vil hjelpe meg!

Ferskenblomst
Skrevet

Kanskje en idè å legge ut link over hvilke bøker jeg snakker om ;)

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/akkvisisjonsVisning.do?rom=akkvisisjon&dokId=541900

Meldte meg inn i bokklubben selv for noen måneder siden, og valgte bl.a Isabell Allende, men har ikke fått lest den ennå. La Peregrina, anbefales, men da bør du få lest Senor Peregino først. Tre kopper te, hadde jeg valgt om det hadde vært tilbud. Men jeg valgt to bøker som ikke sto på listen, og fikk dem. Det var Rebecca av Daphne du Maurier, eldgammel bok, men jeg hadde lyst til å lese den igjen, og Hjemkomsten av Victoria Hislop. Den siste anbefales, men den først boka hennes Øya, er bedre. Min mening.

Gjest Høstløv
Skrevet

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/akkvisisjonsVisning.do?rom=akkvisisjon&dokId=541900

Her var det mange alternativer, ikke bare bøker.

''Øya under havet''

Den er fin og verdt å lese.

''La Peregrina''

Den har jeg ikke lest, men jeg har lest en annen god bok av samme forfatter

''Siste natt i Twisted River''

John Irwing skriver knakende godt, jeg har lest alle bøkene hans, han har en bisar form for humor.

''Stelton presskanne sort''

En kan alltid bruke en termokanne.

''Vase Finn Schjøll 110 mm''

En moderne vase, fin å se på.

Skrevet

Av disse ville jeg valgt følgende:

*La perigina, av Cecilia Samartin. Vet ikke noe om den, men har lest et par andre bøker av henne.

*Postcard Killers av liza Marklund. Samme som over.

*Fedrenes løgner, av Tom Egeland. samme som over

*Fyrvokteren av Camilla Läckberg. Den har jeg lest!

*Panserhjerte, av Jo Nesbø. Den har jeg lest!

*DVD Hodejegerne. Hadde tenkt å se den på kino, men kom aldri så langt.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, her var det faktisk ikke så mye jeg har lyst på, kanskje bare Egeland. Samartin er overvurdert, Irving er jeg litt lei av. I motsetning til deg liker jeg krim, men pleier å kjøpe det når de kommer i paperback, ser liksom ikke behovet for å ha dem i hard cover.

Ferskenblomst
Skrevet

Ja, her var det faktisk ikke så mye jeg har lyst på, kanskje bare Egeland. Samartin er overvurdert, Irving er jeg litt lei av. I motsetning til deg liker jeg krim, men pleier å kjøpe det når de kommer i paperback, ser liksom ikke behovet for å ha dem i hard cover.

''Samartin er overvurdert''

Der er jeg helt uenig med deg. Jeg har alle hennes fem bøker og syns de er flotte. Det eneste er slutten på den siste som som er litt merkelig, og som jeg ikke helt har klart å finne ut av.

Gjest Elextra
Skrevet

''Samartin er overvurdert''

Der er jeg helt uenig med deg. Jeg har alle hennes fem bøker og syns de er flotte. Det eneste er slutten på den siste som som er litt merkelig, og som jeg ikke helt har klart å finne ut av.

''Der er jeg helt uenig med deg.''

Det må du selvfølgelig være. Jeg hadde hørt mye om bøkene før jeg leste noen av dem, og hadde store forventninger. Synes bakgrunnshistorien ofte er interessant, men fortellerstilen er for enkel og persongalleriet for grunt beskrevet. Det minner rett og slett litt for mye om det man nedsettende kaller "dameromaner".

Men de er jo på toppen av mange bestselgerlistene, så klart mange liker dem :-).

Skrevet

Jeg ville valgt John Irwing (Likte den godt) og Jonathan Frantzen (har ikke lest denne, men likte Korrigeringer.)

Skrevet

Lars Saabye Christensen - Bernhard Hvals forsnakkelser

John Irving - Siste natt i Twisted River

Tove Nilsen - Nede i himmelen

Cormac McCarthy - Veien

DVD Gudfaren 2

Da har du 5 kroner til overs.

''Cormac McCarthy - Veien ''

Ja den er fantastisk!

Men jeg så ikke den på den siden?

Skrevet

''Cormac McCarthy - Veien ''

Ja den er fantastisk!

Men jeg så ikke den på den siden?

''Ja den er fantastisk!

Men jeg så ikke den på den siden?''

Du må klikke "Romaner" i kategori-listen til venstre.

Skrevet

Av disse ville jeg valgt følgende:

*La perigina, av Cecilia Samartin. Vet ikke noe om den, men har lest et par andre bøker av henne.

*Postcard Killers av liza Marklund. Samme som over.

*Fedrenes løgner, av Tom Egeland. samme som over

*Fyrvokteren av Camilla Läckberg. Den har jeg lest!

*Panserhjerte, av Jo Nesbø. Den har jeg lest!

*DVD Hodejegerne. Hadde tenkt å se den på kino, men kom aldri så langt.

Postcard Killers er kjempedårlig. Kors på halsen.

Skrevet

Jeg ville valgt Jonathan Franzen, John Irwing og Johan Theorin. Sistnevnte er riktignok forsåvidt ei krimbok (ser du skriver at du ikke leser noe særlig krim), men Theorin skriver godt og har en fantastisk rollefigur som hovedperson i Øland-bøkene sine.

Jeg likte Tove Nilsens "Nede i himmelen" også, men den er kanskje ikke så interessant å lese hvis man ikke har lest de foregående oppvekstromanene hennes.

Skrevet

''Ja den er fantastisk!

Men jeg så ikke den på den siden?''

Du må klikke "Romaner" i kategori-listen til venstre.

Men da er det jo ikke en av bøkene som omfattes av gavekort-ordningen.

Skrevet

''Der er jeg helt uenig med deg.''

Det må du selvfølgelig være. Jeg hadde hørt mye om bøkene før jeg leste noen av dem, og hadde store forventninger. Synes bakgrunnshistorien ofte er interessant, men fortellerstilen er for enkel og persongalleriet for grunt beskrevet. Det minner rett og slett litt for mye om det man nedsettende kaller "dameromaner".

Men de er jo på toppen av mange bestselgerlistene, så klart mange liker dem :-).

Men jeg er imidlertid helt enig med deg - synes Samartin er helt skrekkelig overvurdert. Et språk så blomstrende og parfymert at man blir kvalm.

Skrevet

Men da er det jo ikke en av bøkene som omfattes av gavekort-ordningen.

Jo, alt du finner i disse kategoriene omfattes av gavekort-ordningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...