Gå til innhold

Fengsel eller Sykehus?

Anbefalte innlegg

Gjest Proffessoren

Hedde jeg vært kriminell,ville jeg ha følt at å være innsperret på ett sykehus i 20+ år hadde vært en mye strengere straff.Å miste sin egen personlighet og få den erstattet av syke tanker,må være vondt om man har ett minstemål av friskhet eller selvinsikt!

Synes at hele ABB debatten har spret helt av,da "legmenn" slik som advokater,fornærmede og deres familier og andre synsere utaler seg om noe de absolutt har ingen kjenneskap til,nemlig ett meget sinnsykt sinn!

Jeg vil ikke her unskylde gjerningene til en ond frisk psykopat,men ett så sinnsykt sinn at han ikke forstår hva han har gjort.

Han sier at han har latt de "dø martyrdøden" og han mener at Norge bør bli ett arisk rike uten utlendinger.Siden AP og regjeringen både støtter Palastina og tar imot et stort antall asylsøkere,mener han da at AP vil gjøre Norge om til ett muslimsk land uten kontaklt med sine kristne "ariske" verdier.

Vi normale friske burde vel forstå at dette er vrangforestillinger så langt ut på viddene,at han etter grundige og lange samtaler har fått en diagnose som kort og godt betyr "Varig og tung sinnsykdom"

Det er sterkt beklagelig at snille pasienter med tilsvarende diagnose føler seg stemplet som sinnsyk morder.Saken er jo at de har vært gjennom "systemet" og fått både behandling og langvarig medisinbruk.

Det er helt feil å tro at ABB slipper ut etter bare 10-15 år eller 7! En slik syk person må skjermes fra samfunnet i minst 20+ år! Ellers vil vanlige folk stille spørsmålstegn med både diagnose og straff.

Man MÅ da kunne stole på ekspertene? Hvem skulle man ellers stole på i en slik stor og vanskelig sak?

For meg spiller det ingen rolle om han sitter i fengsel i 20+¨år eller er innesperret på asylet like lenge,er han innefor noen murer,er det ok for meg.

Vi får jo stole på at sangen "Det er høl i gjerdet på Gaustad"

ikke lenger tilhører 2000 tallet,men heller 50 og 60 tallet!

La nå "systemet" som både er helevesen,fengsel og retts-vesen,ta seg av denne personen,om han er kriminell eller sinnslidende.

"Våkner" han opp en dag,tror jeg han kommer til å straffe seg selv hardest,eller at noen pasienter eller fanger gjør det.

Men det var kanskje ikke meningen at vi skulle innføre dødstraff bare fro ABB og ingen andre siden Quisling?

Håper vårt rettsvesen har "edruelighet" til å skjære igjennom all spesukasjon om hans tilregnelighet eller ikke.

Så lenge han er bak murene i 20-40 år er jeg fornøyd.

En tusseladd på 50-70 år er nok inge trussel for Norge i 2031 eller senere!

Vi har nok funnet en løsning her i verden på terrorisme og fremmedfientlighet lenge før da!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373184-fengsel-eller-sykehus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Proffessoren

Jepp, han er like syk som "trikkedrapsmannen" som gikk bananas med en stor kniv på trikken i Oslo.

Han er "heldigvis" frisk nok til å leve som normalt igjen nå, for det er jo hele 7 år siden han drepte, og såret enda flere.

Du mener ikke at trikkedrapsmannen er ute alt?

Gjest Proffessoren

Galskap! Han burde heller sitte i fengsel for drap! Nå forstår jeg bedre hvorfor folk blir skuffet over den diagnosen!

Alle asyl er fullstappede i Norge,ikke rart noen slipper ut før tiden.Fengslene har noe av det samme.

Gjest Proffessoren

Jepp, han er like syk som "trikkedrapsmannen" som gikk bananas med en stor kniv på trikken i Oslo.

Han er "heldigvis" frisk nok til å leve som normalt igjen nå, for det er jo hele 7 år siden han drepte, og såret enda flere.

Jeg trodde vi diskuterte ABB?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...