Gå til innhold

Clamydia


mchuldra

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er et problem jeg fikk over telefon fra et familiemedlem. Derfor kjenner jeg ikke alle fakta, men lurer likvel.

Mannen kom hjem og sa at han hadde clamydia lignende ting. Dette hadde han fått på grunn av en urinveisinfeksjon han hadde hatt. Medisineringen var den samme som ved vanlig clamydia. Fruen kunne bare ta kontakt med legen for å spørre.

I dag var fruen hos den samme legen. "For noe tull, det fantes ingen clamydia lignende ting" Mannen måtte nok ha vært utro. For det hadde legens mann vært. Han hadde forlatt henne til fordel for en yngre kvinne. Dette da legen selv hadde slitt med hjernesvulst.

Plutselig sitter fruen der og lurer på hvem det er som er på legebesøk.

Altså. Finnes der en "clamydia lignende" ting?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Martemor

jeg har selv hatt noe infeksjon/bakterier i underlivet og fått medisin som også brukes for clamydia. Men jeg hadde ikke noe clamydia ting.

Kan vel kanskje høres ut som om mannen har vært utro......

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til mchuldra vedr. Clamydia.

Stakkars lege, er min første reaksjon. Debatten omkring clamydiasmitte kan være svært vansklig i et parforhold.Oftest betyr det utroskap. Men i tillegg kommer usikkerheten med at prøven kan være falsk positiv, samt at man kan ha gått med smitten svært lenge; kanskje helt siden forrige "lovlige" partner. Kan ikke umiddelbart skjønne hva "clamydia-liknende ting" er. Sannsynligvis en tåkelegging for noe man er litt flau over.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mchuldra vedr. Clamydia.

Stakkars lege, er min første reaksjon. Debatten omkring clamydiasmitte kan være svært vansklig i et parforhold.Oftest betyr det utroskap. Men i tillegg kommer usikkerheten med at prøven kan være falsk positiv, samt at man kan ha gått med smitten svært lenge; kanskje helt siden forrige "lovlige" partner. Kan ikke umiddelbart skjønne hva "clamydia-liknende ting" er. Sannsynligvis en tåkelegging for noe man er litt flau over.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Stakkars lege som benytter tiden til å betro seg til sin pasient om sitt eget kjærlighetsliv og sin eksmanns kjønnssykdommer, er det det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...